Ga naar inhoud


Cahors Big bisat


Roger1980

Aanbevolen berichten

Goedenavond ook ik heb na een storm helaas mij triax van 110 moeten vervangen voor deze schotel 

Wie weet hoe ik het voor mij lokatie moet uitrekenen aangezien de software het niet meer doet.

ik gebruik 4 koppen 2 relook voor 19 en 23 en 2 inverto black voor 28 en hotbird 

ik heb de 19 Astra 1 in het midden gezet en de 23 ernaast maar wat zijn de exacte afstanden en de hoek die ik moet hebben ? Voor lokatie nieuw Vennep alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Roger1980 zei:

Goedenavond ook ik heb na een storm helaas mij triax van 110 moeten vervangen voor deze schotel 

Wie weet hoe ik het voor mij lokatie moet uitrekenen aangezien de software het niet meer doet.

ik gebruik 4 koppen 2 relook voor 19 en 23 en 2 inverto black voor 28 en hotbird 

ik heb de 19 Astra 1 in het midden gezet en de 23 ernaast maar wat zijn de exacte afstanden en de hoek die ik moet hebben ? Voor lokatie nieuw Vennep alvast bedankt 

 

In Nieuw Vennep moet de schotelskew (tilt) op -11° staan
De posities van de lnb's:
Astra 28,2 op 9,79
Astra 23,5 op 4,68
Astra 19,2 op 0
Hotbird 13 op -6,77

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotelelevatie moet op 28,7 ingesteld worden om de Astra 19,2 te vinden. Daarna fijn instellen op maximale signaalkwaliteit.

 

De skew van de lnb's moet je als volgt instellen:
Astra 28,2 op -10°
Astra 23,5 op -7°
Astra 19,2 op -3°
Hotbird 13 op -3°

d.w.z als je achter tegen de lnb's aan kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid t.o.v. verticaal.

 

hoek van 3 graden.png

hoek van 7 graden.PNG

hoek van 10 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, RicardoBelli zei:

Bij mij staat de schoteltilt op - 9,55   maar ik heb de 9° oost als meest oostelijk  dan zou bij jou de schoteltilt iets minder moeten zijn  .mvg Ricardo  

 

Van dit verhaal klopt niets.
De 9 oost is niet de meest oostelijke satelliet bij jou maar de meest westelijke van de 28 oost t/m de 9 oost die je ontvangt.
En dat als je de 28 oost t/m 13 oost wilt ontvangen de schotel minder schuin moet staat klopt ook niet. Hoe meer het gemiddelde van de te ontvangen satellieten naar het zuiden ligt, des te meer horizontaal moet de schotel staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Roger1980 zei:

ffe stomme vraag...hoe doen jullie dat die 7 graden of 3 graden instellen....heb jullie allemaal een geodriekhoek ingebouwd op de LNB? 😉

Dat kun je met iedere smartphone (waterpas downloaden)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...