Ga naar inhoud


Wat is de betekenis van een zwart hart?


sat87

Aanbevolen berichten

Gisteravond keek ik naar het nieuws op het eerste kanaal van Rusland. Wat mij opviel dat de presentatrice een T-shirt droeg met een zwart hart.

Dit is volgens mij dezelfde presentatrice die aan het voorlezen was toen haar collega met het protestbord achter haar stond.

Maar de betekenis van een zwart hart is wat ik kan vinden, dat je droevig bent.

Zijn er nog meerdere symbolische betekenissen van een zwart hart? Wil ze een statement maken of is dit gewoon een fashion item?

 

2022-03-16 T 19 45 06.jpg

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

For some, the black heart emoji  🖤 is the perfect emoji for a day when you are sitting inside, feeling angst and misunderstood. It can mean you are feeling emotional, having a dark day or morbid sense of humor or the sad stuff. 

black heart emoji  🖤 Emojipedia.org

However, the emoji has become increasingly used to express support for the black people. Black Heart Emoji is the symbol that shows emptiness, lack of emotion as it looks like a lifeless heart. 

This black heart emoji can be seen used by people for symbolizing cruel and heartless people. If one person who has experienced a traumatic event and is now weakly susceptible to any emotions. 

 

Maar bij deze mevrouw zou ik er niet te veel achter zoeken want die lepelt probleemloos iedere dag het 'fake news' van Rusland op. Deze mevrouw had er ook voor kunnen kiezen om broodjes te gaan bakken, maar kiest bewust voor deze job.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat toch weer wat anders.

Deze Anchor leest dat voor wat ze voorgelepelt krijgt. Of ze werkelijk weet wat er aan de hand is (was) betwijfel ik.

De collega´s van de redactie weten dat wel.

Nu kan het zijn dat ze na het incident met dat spandoek is gaan nadenken of haar collega´s hebben opheldering gebracht in haar wereld-tje.

En nu eventueel dat hart draagt als teken van protest en innerlijke droevigheid over het gebeuren.

 

Broodjes gaan bakken is geen optie. Met haar huidige job verdiend ze uiteraard beter en thuis gaan zitten is geen mogelijkheid.

Het gaat dan om overleven.

Zeg je in Nederland zonder reden je job op krijg je ook geen uitkering.

 

https://www.thewrap.com/russian-tv-news-resignations-protest/

 

Gisteren toen dat gebeurde met dat spandoek droeg die nieuwslezeres hetzelfde T-shit maar met een rood hart.

Goed gekleed noem ik niet maar dat is wat anders.

aangepast door Drs. IJzerbout
aanvulling

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerboutVolgens mij sla jij de spijker op z'n kop.

Lees net dit bericht op NU.nl,

 

Ovsyannikova zei tegen Der Spiegel dat ze alleen handelde. Wel gelooft ze dat veel collega's van de staatszender "in stilte" met haar sympathiseren. "De meeste mensen die voor de staatstelevisie werken, begrijpen heel goed wat er aan de hand is. Ze weten maar al te goed dat ze iets verkeerd doen", legde ze uit.(bron NU.nl)

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Las gisteren dat er ook al wat nieuwslezers / journalisten ontslag hadden genomen.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...