Ga naar inhoud


Hoe scannen 5W multistream Franse zenders


7Kamp

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een multistream geschikte Vu+ en een schotel op 5W. Dankzij dit forum keek ik naar de Franse zenders. Het is mij nooit gelukt om zelf een Franse zender toe te voegen, maar ik heb ooit een door een user gemaakt Frans 5W multistream bouquet gedownload. Dat werkte perfect en ik was gelukkig 🙂 

 

Inmiddels werkt dat pakket niet meer (dus kan ik die zenders niet meer bekijken). Nu zou ik graag willen leren hoe je zelf die Franse multistream zenders op 5W kunt toevoegen aan je ontvanger. Alleen, ik kom daar niet uit. Ik heb frequenties toegevoegd, transponders gescanned, noem maar op, maar het lukt mij gewoon niet. 

 

Is er iemand die op lekenniveau kan uitleggen hoe je dit met deze Franse zenders aanpakt? Immers, als ik het zelf leer, ben ik niet meer afhankelijk van de goedheid van anderen die bouquets beschikbaar stellen. Vermoedelijk zijn er meer gebruikers die dit zouden willen leren, maar ik kan nergens de gewenste toelichting vinden.

 

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je dient aan te geven dat je een multistream wilt inlezen.

 

Helaas geef je niet aan welke software je gebruikt, dan is hulp moeilijk te bieden.

In je handtekening staat iets over openpli?

 

Dit zijn de gegevens die je moet ingeven voor een transport stream type multistream in te kunnen scannen.

Dus voor de eerste transponder dien je aan te geven dat het om een Gold stream gaat, PLS 50416, en aangeven dat stream 1 moet worden ingelezen.

 

Hoe je dat ingeeft hangt van je software af die je in je ontvanger gebruikt.

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn ontvanger met Vti 15.x ziet dat er zo uit.

 

multistream 1.jpg

 

multistream 2.jpg

 

France 3.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, dank, dank. Ik draai inderdaad op Openpli. Dat wijkt qua menu niet zoveel af van Vti. Het vreemde is alleen dat ik op 5W niet de A maar de B satelliet kan kiezen. Denk dat het mede daarin zit? De hele optie voor die A satelliet ontbreekt bij mij. Ik zal anders vanavond eens Vti flashen en het dan opnieuw proberen. Wordt vervolgd. 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, 7Kamp zei:

Frans 5W multistream bouquet

En via blind scan , want er zit ook een FTA RAI pakket op die satelliet 🙂

Welke ook in multistream uitzendt 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De  aanduiding 5A of 5B is niet relevant wanneer je de transponder gegevens met de hand invoert.

Ik weet niet of open pli  multistream ondersteunt.

Alleen je Zero 4k zou multistream kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

De  aanduiding 5A of 5B is niet relevant wanneer je de transponder gegevens met de hand invoert.

Ik weet niet of open pli  multistream ondersteunt.

Alleen je Zero 4k zou multistream kunnen ontvangen.

Aangezien ik met het bouquet dat ik ooit via deze site had gedownload naar volle tevredenheid via deze schotel en ontvanger naar die Multistream zenders heb gekeken, weet ik zeker dat de schotel, de ontvanger en Openpli het in principe aankunnen. Blijkbaar ben ik de beperkende factor, want het lukt nog steeds niet maar ik ga vandaag gewoon verder proberen. Een blindscan op die sat geeft kanalen genoeg maar deze set neemt geen Multistream mee in een blindscan. 

 

Als ik trouwens op 5W de RAI Multistream scan, vindt hij wel die Italiaanse kanalen. Alleen de Franse Multistream blijft nul kanalen opleveren...

 

Zal vandaag ook nog eens met de satfinder kijken of ik hem nog iets zuiverder kan richten. Misschien dat de stormen toch iets hebben verschoven (al werkt de rest van de kanalen wel, dus erg aannemelijk is het niet)

aangepast door 7Kamp
Aanvulling.

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal de gegevens met de hand in moeten voren.

Je hebt voor multistream wel meer signaal nodig, in theorie jou je schotel te klein kunnen zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
3 minuten geleden, ceesv zei:

Je hebt voor multistream wel meer signaal nodig, in theorie jou je schotel te klein kunnen zijn.

 

Volgens zijn handtekening heeft die een 80cm schotel dat is ruim voldoende voor de Franse MIS zenders.

Z'n schotel zal waarschijnlijk niet goed uitgericht staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even op lyngsat.com… De franse MIS zenders zijn recentelijk van transponder gewisseld met andere parameters. Dat is ook de reden waarom hij ze plots kwijt was.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hierboven alle transponder en multistream parameters gepost, die zijn actueel en daarmee ontvang ik de Franse programma's.

 

Ik mag ervan uitgaan dat hij mijn gegevens gebruikt heeft bij het scannen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb hierboven alle transponder en multistream parameters gepost, die zijn actueel en daarmee ontvang ik de Franse programma's.

 

Ik mag ervan uitgaan dat hij mijn gegevens gebruikt heeft bij het scannen.

Klopt Ceesv ik heb jouw gegevens gebruikt. Blijft vreemd dat hij wel direct de Rai Multistream inleest maar de Franse Multistream weigert. Ik ga straks even de ladder op. Meteen even schotel en kop schoonmaken, kan nooit kwaad. En nameten. 

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...