Ga naar inhoud


VU+ Solo4K + CI+ module Ziggo


78suited

Aanbevolen berichten

Als ik via Ziggo een extra CI+ module zou bestellen voor € 2,= per maand, kan ik die dan gewoon in een VU+ Solo4K stoppen en zonder problemen mijn zenders bekijken die ik ook via de Ziggo mediabox heb afgenomen van Ziggo? In de huidige Ziggo mediabox zit een NagraVision kaart, wat er in de CI+ module zit weet ik niet, die is nog niet besteld.

 

Iemand hier ervaring mee? Zijn er dan nog specifieke instellingen die ik moet doen om het goed werkend te krijgen? Op de Solo4K staat nu een VTI image (laatste versie 15.0).

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites


45 minuten geleden, Sathans zei:

78 suited,

is geen probleem en heb deze werkend met dezelfde config VTI in voormalig fupc gebied in combinatie met sat- ontvangst.

 

Dus gewoon plug and play of moet ik nog aan bepaalde dingen denken bij het instellen?

 

Volgens mij staat er nu wel een softcam op geïnstalleerd (OSCam) maar die zou ik gewoon kunnen verwijderen neem ik aan.

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alleen zonder de unieke Nagra keys kan OScam niets met die Nagra kaart.. Dus is een CI+ het enige haalbare..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het sinds een paar weken en dit werkt prima. Bij mij lukte de activatie vd smartcard/module niet. Dus heb hem een poosje in m'n tv zelf gezet. Daar lukte het wel en vervolgens de module weer in de VU+ gezet.

  • Like 1

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, cheapwatcher zei:

Daar lukte het wel

klasse tip natuurlijk van @cheapwatcher

 

allemaal veilig dus eerst uitschakelen en stroomloos maken

even de coax afkoppelen van de Vu+

even de coax aan de TV dvb-s2 ingang ( de TV is uiteraard ook uitgeschakeld als we coax aanschroeven)

TV inschakelen

de CI-Cam in het slot steken met de kaart op de correcte manier erin

En wachten op de melding dat de Commen interface = CI herkent wordt danwel* via het menu van de TV naar common interface

voetnoot * een en ander kan van TV os ( operating system ) lichtjes verschillen

 

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...