Ga naar inhoud


geen progammabeeld vu+ zero 4k


mate41

Aanbevolen berichten

33 minutes ago, ceesv said:

Welke satellieten zou je moeten ontvangen, is je ontvanger juist geconfigureerd voor je schotel opstelling?

 

welke vrije zenders ontvang je niet?

Noem er eens een paar.

 

b.v. cnbc,cnews, lci, cnn, deze zijn zelfs voorhanden in de basic light versie.

Mijn schotel is prima en satellieten zoals astra 19,23.5,28 en hotbird perfect.

Bij tvv commerciele dienst geen respons. Komen ook niet voor op hun site: klootjes TV.

Maar ik kan misschien de satellieten apart scannen, als het vrije zenders zijn dan moet ze kunnen zien.

aangepast door mate41

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Er ontbreken dus een paar zenders op Astra 1.

Ontvang je wel Das Erste, of het ZDF?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tvv lijst krijg je terug met een fastscan.

image.png

 

59 minuten geleden, ceesv zei:

Er ontbreken dus een paar zenders op Astra 1.

Ontvang je wel Das Erste, of het ZDF?

Kan je deze vraag beantwoorden?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch gezegd dat ik die Das Erste en ZDF niet ontvang?

Ik krijg de zenders en namen van TVV niet terug zoals het moet (in volgorde) met een fastscan.

Er blijken ook 2 TVV providers te zijn, tvvlaanderen en TV Vlaanderen.

Alleen deze laatste werkt maar met alle zenders, van TVV en de vrije door elkaar. Ik heb het 2x geprobeerd.

 

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ontvangt dus geen Astra 1, je tuner configuratie zal niet juist ingesteld zijn.

 

Weet je wat de diseqc positie van Astra 1 is?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, ceesv said:

Je ontvangt dus geen Astra 1, je tuner configuratie zal niet juist ingesteld zijn.

 

Weet je wat de diseqc positie van Astra 1 is?

 

Mijn tuner staat op astra 23.5, maar ik zaal het nogeens nazien morgen.

Goede nacht

 

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De zenders die je niet kunt ontvangen zitten op een andere satelliet.

Je zal je tuner configuratie voor Astra 19 graden ook moeten instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het meest standaard geval

Configuratie: standaard

DiseqC: A/B/C/D

A:Astra 19.2

B:Astra 23.5

C:Astra 28.2

D:HotBird

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Mimisiku said:

In het meest standaard geval

Configuratie: standaard

DiseqC: A/B/C/D

A:Astra 19.2

B:Astra 23.5

C:Astra 28.2

D:HotBird

Ik heb alle mogelijke combinaties gebruikt,zoals de vvt van mijn vrouw, zoals het vroeger was, ook volgens de dicecs, niets helpt.

Ik kom altijd terug op canaldigitaal als eerste kanalen waar de NPO als eerste voorkomt, de rest is een wirwar van kanalen.

VTT staat hier en daar in die wirwar.

VU+ is een pain om het werkbaar te krijgen. Net zoals de vorige keer.

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste mate41, VU+ kan je heel simpel zelf instellen, daarvoor zijn je hier genoeg tips aangeboden.

 

Wat we niet kunnen zien, is hoe jouw schotel er uitziet, en hoe daarop je ontvanger ingesteld kan worden.

38 minuten geleden, mate41 zei:

Ik kom altijd terug op canaldigitaal als eerste kanalen waar de NPO als eerste voorkomt,

Heb je wel als provider bij de fastscan TVV gekozen?

Bij een juist gebruik van de tvv fastscan staan alle zenders  van de ontvanger in de door TVV gewenste volgorde.

 

Maar allereerst zal je de (elke) ontvanger moeten duidelijk maken op welke diseqc poort welke satelliet kop van je schotel is aangesloten.

Dat is de reden waarom je bijvoorbeeld zenders mist welke op Astra 1 worden uitgezonden.

Hoeveel koppen (satelliet posities) heeft je schotel?

 

38 minuten geleden, mate41 zei:

Ik heb alle mogelijke combinaties gebruikt,zoals de vvt van mijn vrouw, zoals het vroeger was, ook volgens de dicecs, niets helpt.

Willekeurig allerlei combinaties uitproberen zal tot vervuiling van bestanden leiden, op afstand is dan niet meer te herkennen wat er mis gaat bij jou.

 

Ik heb geprobeerd stap voor stap je door het proces te loodsen, maar door alle tussenstappen die je zelf uitgeprobeerd hebt is het nu een wirwar.

 

Om te beginnen zal je bij elk merk ontvanger moeten aangeven welke satelliet positie op welke diseqc schakelstand aangesloten is.

Daarna is het heel eenvoudig de tutorialstap voor stap volgen, dan kan iedereen in 15 minuten een werkende ontvanger configureren.

 

Jouw ontvanger heeft gewerkt, totdat je een ongelukje had met je afstand bediening.

Ik ben met jou een avond bezig geweest om vast te stellen waarom je ontvanger geen gecodeerde zenders kon weergeven.

Dat bleek de smartcard te zijn welke onderste boven in je ontvanger zat.

Dat is niet ontstaan door onbewust een paar toetsen op de afstand bediening in te drukken, die kaart heeft niet zichzelf gekanteld in de kaartlezer.🤐

Om nu aan te geven dat Vu+ een pain is om werkend te krijgen, ik denk dat enige zelfreflectie op zijn plaats is.

 

 

Bij hulp op afstand zijn wij blind, wij kunnen niet zien wat er wel of niet werkt.

Daarvoor zijn we afhankelijk van hetgeen ons verteld wordt.

Stap voor stap komen we dan tot een oplossing.

 

Dat werkt alleen wanneer er tussendoor niet voor ons onzichtbare tussenstappen gemaakt worden.

 

Ik hoop dat je hiermee verder komt, de aanhouder wint!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite werkt pratisch alles, uitgenomen :

- ik denk dat de TVV zenderlijst een basic light is en dat moet de basic zijn zoals mijn kaartje.

- de zenderlijst niet op volgorde staat, te beginnen met n°1 = één van tvv.

 

 

Toroidaal T90 --- Debian --- VU+ DUO --- HDD 1T -- VTI 5.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel de juiste favorieten lijst geselecteerd met je afstand bediening?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou de FastScan optie toch keurig moeten regelen, inclusief de zendervolgorde…

Op mijn boxen (ook VTi) werkt dat keurig…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
48 minuten geleden, mate41 zei:

ik denk dat de TVV zenderlijst een basic light is en dat moet de basic zijn zoals mijn kaartje.

De zenderlijst is onafhankelijk van het abonnement.

Zelfs zonder kaart zal die lijst in de juiste volgorde worden ingelezen.

 

Eventueel even de ontvanger via de afstand bediening uitschakelen, (Niet standby maar uit), de ontvanger even spanningsloos maken en weer opnieuw starten.

Dan staan de zenders gegarandeerd in de tvv fastscan volgorde.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...