Ga naar inhoud


Reparatie tegel badkamer


Psychosammie

Aanbevolen berichten

op foto te zien lijkt het mij eerder geen natuursteen, maar een vloertegel met natuursteenlook.

Eens gelegd zie je het verschil bijna niet, maar het zijn tegels van klei.

Dat kan ook de beschadiging verklaren.  Hier eentje vervangen kan redelijk eenvoudig en goedkoop.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan hem eruit krabben met een dunne beitel en eruit wippen. Meestal liggen ze in schrale mortel. (in lijm kun je het vergeten)

dan ga je naar de grafsteen firma en vraagt of ze hem opnieuw willen zoeten.

Hanoi Bluestone - NL.pdf

Overigens daar kun je ook een naamse hardsteen van hetzelfde formaat kopen als vervanging voor nemen, en die erin zetten . ziet geen hond

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je kan hem eruit krabben met een dunne beitel en eruit wippen. Meestal liggen ze in schrale mortel. (in lijm kun je het vergeten)

dan ga je naar de grafsteen firma en vraagt of ze hem opnieuw willen zoeten.

Hanoi Bluestone - NL.pdf 219.7 kB · 0 downloads

Overigens daar kun je ook een naamse hardsteen van hetzelfde formaat kopen als vervanging voor nemen, en die erin zetten . ziet geen hond

 

Zoeten is volgens mij "mat polijsten" hier vul je geen gaten mee.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

dat zie je verkeerd

Hannoi Blue is met gezoet oppervlak. Hetgeegn betekend dat je gewoon die geschilverde laag wegzoet (de steen wordt dunner, but who cares)

 

Als ik de foto bekijk dan zit er toch minimaal 5mm diepte in. Dat poets je niet weg.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con ben je er al eens bij aanwezig geweest tijdens het zoeten van de natuursteen?

bovendien gebruiken ze tegenwoordig ook laser om te zoeten

 

afbeelding enkel een klein voorbeeld hoe frijnen en zoeten naast elkaar uitgevoerd is

Screenshot_19.jpg

aangepast door Tonskidutch
afbeelding

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2022 om 08:58, jan72 zei:

op foto te zien lijkt het mij eerder geen natuursteen, maar een vloertegel met natuursteenlook.

Eens gelegd zie je het verschil bijna niet, maar het zijn tegels van klei.

Dat kan ook de beschadiging verklaren.  Hier eentje vervangen kan redelijk eenvoudig en goedkoop.

 

 

Als ik in de beschadiging kijk is het inderdaad een soort van poreuze klei zonder witte puntjes en spikkeltjes. De bovenlaag is wel keihard en mat glimmend. Vervangen is een optie maar je moet wel nog zo'n tegel vinden.

 

23 uren geleden, Con zei:

Als ik de foto bekijk dan zit er toch minimaal 5mm diepte in. Dat poets je niet weg.

 

Klopt, zo diep is het wel. Maar het lijkt mij bij nader inzien toch geen hardsteen te zijn uit welk land dan ook.

 

Heb mail gestuurd naar verschillende steenboeren maar antwoorden is er vooralsnog niet bij. Even volgende week afwachten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...