Ga naar inhoud


Aansluitprobleem HDMI


Aanbevolen berichten


  • Moderator
Op 17-5-2022 om 21:06, Hansw zei:

Beste , ik heb een Panasonic OLED GZW 954 TV  met 4 HDMI aansluitingen ;  als volgt :

 HDMI 1   Satellietontvanger

 HDMI 2   ( ARC )   Panasonic Soundbar   of  Panasonic Blu-ray speler   ( zie toelichting  ).

 HDMI 3    Yamaha AV

 HDMI 4    Google Chromecast  

 

Omdat ik zo nu en dan naar een Blu-ray film wil kijken moet ik eerst de HDMI kabel van de soundbar verwijderen en aansluiten op de Blu-ray speler .

@boudeman

Hij komt een ingang te kort, volgens zijn openingspost.

Je oplossing is dus niet van toepassing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 18-5-2022 om 16:52, Hansw zei:

Ik heb op HDMI 3  van de TV de HDMI out van de Yamaha aangesloten omdat je anders de menu instellingen niet kan benaderen

Yahama weg gaat hem ook niet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2022 om 15:49, jeevanhoof zei:

ALS je Yamaha ook HDMI pas through ondersteund, dan hoeft deze zelfs niet aan te staan om tv te kijken via de aangesloten apperaten.

 In stand-by wordt het HDMI signaal dan ook naar je tv gestuurd van de aangesloten apparaten.

 

In mijn Onkyo handleiding wordt gewaarschuwd dat dan het energieverbruik in de standby aanzienlijk toeneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, boudeman zei:

aanzienlijk toeneemt.

 

En hoeveel is dat dan? Van bijna niks naar 2x bijna niks?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Ik heb nu zoals   Old satterhand aangaf de Blu-ray speler op mijn Yamaha aangesloten en het werkt perfekt   ; omdat ik nu HDMI 2 weer vrij heb kan ik de soundbar weer aansluiten . Omdat ik de handleiding van de Panasonic SC -HTB  254 soundbar weer even heb doorgelezen  kom ik er nu achter dat je ook muziek kunt streamen via een Bluetooth verbinding naar de soundbar 

Nu heb ik op mijn windows computer de soundbar bij Bluetooth apparaten toegevoegd en zie nu bij geluid dat hij gekoppeld is .

Nu staat in de handleiding van de soundbar dat je knop Airing moet indrukken op de soundbar totdat hij snel gaat knipperen .

Als ik nu spotify  op mijn computer opstart zie ik alleen bij verbinden met een apparaat  Google cast staan en niet de soundbar 

Is het niet mogeljk vanaf  de computer  muziek te streamen naar de soundbar 

 

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste , bovenstaand probleem is niet meer van toepassing .Ik heb de bluetooth verbinding met de soundbar  nu tot stand gebracht met de tablet van mij vrouw . De tablet traceerde de soundbar pas toen ik hem op heel korte afstand hield van de soundbar 

Volgens de gebruiksaanwijzing zou hij verbinding moeten maken binnen 10 meter maar dat werkt dus niet in de praktijk .

 

Mvg Hans   

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerelateerd aan je vraag over spotify connect @Hansw

moet je eens kijken naar de instellingen van de apparaten inzake de DHCP en de DNS

 

ikzelf heb met de panasonic TV connectivity problemen als ik de DNS van de router instel

Daarentegen als ik de DNS van "Ziggo nieuw" invul (omdat dit mijn provider is) heb ik geen connectivity problemen in het netwerk.

aangepast door Tonskidutch

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...