Ga naar inhoud


vreemde situatie dvbt2


atema
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een vraag over de dvbt2 ontvangst via de dual dvbt2 tuner in mijn vu+ ultimo 4k, ik ontvang met 100 procent signaal  van drenthe en groningen, ik wil graag de fta zenders ontvangen van deze beide het gaat mij om de lokale zenders  de ene frequentie is kanaal 22 en de andere kanaal 40 , nu laat ik via menu zenders zoeken deze automatisch zoeken , nu vindt hij of alleen kanaal 40 of 22 dus niet allebeide , op mijn tv lukt dit wel en heb ik wel deze 2 kanalen, wat doe ik nou verkeerd of is deze tuner niet geschikt . bvd Atema. ik heb even een foto van de tuner bijgevoegd 

dual.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zit die tuner wel in het goed slot?

Meen gelezen te hebben dat de DVB-T tuner in het eerste slot moet?

 

Welke software gebruik je?

Zou ook ervoor kunnen zorgen dat het niet werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De regionale zenders gebruiken dezelfde zg. zenderreferentie, dus een scan van kanaal 40 overschrijft die van 22 (of andersom natuurlijk).

Om dit te voorkomen doe je het volgende:
Ga naar Menu > Instellingen > Systeem > Diverse instellingen > Negeer DVB-T namespace subnetwerk

en zet deze uit (op rood).

 

image.thumb.png.de51aad92a2abed385a1d6b479295dbb.png

 

Daarna de kanalen 22 en 40 opnieuw handmatig inscannen. Zet 'Voor het zoeken alle zenders wissen' aan om de oude scan te wissen.

image.thumb.png.f4f3be38027a30c8a7bfbe9997f8b3f0.png

aangepast door Alex1970
  • Like 2
  • Bedankt 2

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, atema zei:

heel vreemd of ik ontvang kanaal 22 of kanaal 40 , hij wil ze niet alletwee tegelijk programmeren

 

Als je inderdaad over een dual tuner beschikt, dan zijn daar instellingen voor.

Die vind je bij de tunerconfiguratie. Ik denk dat je daar de oplossing van je probleem moet zoeken.

 

Aangezien ik geen DVB-T2 tuner bezit kan ik je niet verder helpen.

Maar als je de instellingen zoals je die nu hebt hier kunt plaatsen middels een screenshot, dan zijn er ongetwijfeld mensen die je verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, vriendelijk bedankt voor de uitleg ik zal het proberen, alleen als ik alle zenders wis gaan ook mijn ingestelde sat zenders weg deze heb ik naar eigen keuze gesorteerd , nu kan ik deze wel ineen backup file zetten maar als ik die dan weer oproep gaat alles weer naar die instelling , hoe voorkom ik dit nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, atema zei:

hallo, vriendelijk bedankt voor de uitleg ik zal het proberen, alleen als ik alle zenders wis gaan ook mijn ingestelde sat zenders weg deze heb ik naar eigen keuze gesorteerd , nu kan ik deze wel ineen backup file zetten maar als ik die dan weer oproep gaat alles weer naar die instelling , hoe voorkom ik dit nu


Nee, die formulering is een beetje krom. Je wist alleen alle zenders die dezelfde frequentie hebben. Dus niet alle andere zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, atema zei:

heel vreemd of ik ontvang kanaal 22 of kanaal 40 , hij wil ze niet alletwee tegelijk programmeren

 

Dat komt waarschijnlijk omdat er slechts 1 tuner van de dual tuner is geconfigureerd.

De software zorgt er dan voor dat er geen timers worden geprogrammeerd, die niet kunnen worden uitgevoerd.

 

1 uur terug, Old Satterhand zei:

Aangezien ik geen DVB-T2 tuner bezit kan ik je niet verder helpen.

Maar als je de instellingen zoals je die nu hebt hier kunt plaatsen middels een screenshot, dan zijn er ongetwijfeld mensen die je verder helpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...