Ga naar inhoud


Triple lnb scheefstand


Gelders

Aanbevolen berichten


  • Moderator

 

Alsjeblieft.

 

KLIk, PDF handleiding

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handleiding kun je gebruiken maar voor de schuinstand is dat niet erg nauwkeurig want die schuine lijn op de mal is een gemiddelde van Nederland, België en Luxemburg. Als je je locatie op 2 cijfers achter de komma op geeft, geef ik je de juiste schuine op.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Sprietje zei:

Wat bedoel je met vroeger? Hoeveel jaar geleden?

 

Tussen paar jaar terug tot ca 15 jaaar terug, denk ik...ik meen me nog te herinneren dat er wel enkele verschil was na een software update van openpli 

aangepast door Gelders
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een satelliet ontvanger is geen meetinstrument.

De weergegeven signaal sterkte wordt met een omreken factor gedestilleerd uit de waarde van de automatische sterkte regeling van de ontvanger.

 

Vandaar je constatering.

 

20 uren geleden, Gelders zei:

ook na een openpli update, ooit een mooie 97% nu maar 88% op NPO1

Verder zijn in de afgelopen jaren de parameters van de transponders veranderd, waardoor de s/n waarde van het signaal lager geworden is.

 

De rf waarde van het signaal is nog steeds hetzelfde gebleven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gelders zei:

 

Tussen paar jaar terug tot ca 15 jaaar terug, denk ik...ik meen me nog te herinneren dat er wel enkele verschil was na een software update van openpli 

Tot 6 jaar geleden zat Canal Digitaal zowel op de Astra 19,2 als op de Astra 23,5 en de Astra 19,2 is duidelijk sterker dan de Astra 23,5.
Ook werd vroeger (tot ongeveer 10 jaar geleden) de zenders zowel in SD als HD uitgezonden. De SD-zenders waren makkelijker te ontvangen maar ook de HD-zenders werden met QPSK uitgezonden en waren makkelijker te ontvangen als tegenwoordig met 8PSK. Een vergelijk met vroeger en nu is dus niet zomaar van je satellietontvanger af te lezen in signaalkwaliteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-6-2022 om 13:32, Sprietje zei:

Daar moet die 11,5 graden schuin staan.

 

Triple-lnb schuin zetten.png

Spietje, kan je voor mij ook eens een correcte hoek opgeven: regio 2400 Mol, Be; 

Ik zit met een te zwak signaal op de engelse zenders , mogelijk is dit een oorzaak. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...