Ga naar inhoud


Amiko Viper 4k v30, wel signaal, geen beeld en geluid.


zchippertje

Aanbevolen berichten

Goedenavond allen,

Ik heb onlangs 2 Amiko Viper 4k, gekocht, alles aangesloten, juiste satellieten gekozen (Astra 1 en 3), de kanaallijst is keurig gesorteerd. Nu heb ik wel signaal, maar geen beeld en geluid.  De radio zenders en de zender  bvn doen het gewoon. de Leverancier om hulp gevraagd, en ik heb softcams (oscam) moeten downloaden, maar nog steeds geen beeld en geluid, ik ga er vanuit dat ik het goed gedaan heb. Is er iemand die de oplossing heeft.

 

Met vriendelijke groet, 

 

een tegen zware frustratie aanzittende zchippertje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom,

Om het signaal te kunnen decoderen, die je de canaldigitaal kaart op de juiste manier in de kaartlezer te plaatsen.

 

Verder dien je een softcam, bijvoorbeeld oscam, te installeren en te configureren welke ervoor zorgt dat je ontvanger overweg kan met de kaart.

 

Kan je aangeven wat je allemaal al gedaan hebt?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, naar instructie van de leverancier, openpli-8, release-vipercomhdd-2022 moeten installeren. Dus gedownload, gekopieerd naar usb stick, receiver even stroomloos, usb achter ingeplugd, stroom aan, nou weet ik niet of de receiver de stick herkent en automatisch, update. 

Hierna openATV_softcam_feedv9.0-mySATBOX.TV moeten downloaden. wederom gedaan, hierna kon ik onder applicaties in de download lijst, softcams vinden en oscam downloaden. (de map softcams stond niet standaard in de receiver)

 

Ik weet niet waar ik kan zien of openpli geinstalleerd en actief is, of hoe ik dat moet activeren.

ik de indruk dat de  helpdesk van de leverancier, ook niet weet waar ze over praten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat zo niet werken…. Ten eerste controleer je of je nu daadwerkelijk OpenPli op je box hebt staan. Je ziet dit via MENU>Informatie>Uw Ontvanger… Je ziet dan iets als OpenPli 8.x. Staat daar wat anders dan heb je iets anders… Via de OpenPli feed kun je gewoon OScam inladen… Zit daar géén optie Softcams bij dan heb je ofwel een homebuild te pakken of een andere knutselversie van ???

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze gekocht bij **** , en de helpdesk, van **** snapte het volgens mij ook niet helemaal. Daar gaan we dus niet meer winkelen.

Maar heb het al anders opgelost. Heb 2 andere bij Canal digitaal besteld. Ben ik in 1 x klaar.

aangepast door ceesv
Firmanaam verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 20-6-2022 om 18:15, zchippertje zei:

k weet niet waar ik kan zien of openpli geïnstalleerd en actief is, of hoe ik dat moet activeren.

ik de indruk dat de  helpdesk van de leverancier, ook niet weet waar ze over praten. 

Wanneer jij de handelaar niet duidelijk weet te maken wat er wel of niet is geïnstalleerd, kan niemand, ook wij, je niet verder helpen.

 

Op 20-6-2022 om 17:41, zchippertje zei:

Amiko Viper 4k,

Ik wist niet dat Canaldigitaal een 4k ontvanger in hun programma heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wát precies heb je bij Canal Digitaal besteld? Toch hopelijk niet die oeroude, trage MZ-101 ellende of erger nog: 2 CAM803 modules?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een ideale ontvanger voor iemand die geen kennis van een Enigma ontvanger heeft.

Plug en play, je kan niets verkeerd doen.

 

Veel plezier met die ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou bijna zeggen; gecondoleerd. De meest beroerde hardware die je kunt wensen. Traag. Opnames zijn gecodeerd op de HDD en in de Cloud tijdsgelimiteerd. Ook als je ‘gewoon’ wil kijken en opnemen. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Dat mag allemaal zonder meer waar zijn, maar een 803 module is nu ook niet het summum van flexibiliteit voor gebruikers die van deze materie geen kaas hebben gegeten. De gemiddelde camperaar valt daar bijvoorbeeld onder. En diegenen die eerder gebruik maakten en nog steeds van de M7 hardware zijn er, althans zo is mijn ervaring zeer tevreden is. Zelfs als ik mijn mening over de M7 hardware ventileer. Vandaag even bezig geweest met zo’n MZ102. De update duurde zomaar een half uur. Maar verder ging het wel. 🤣🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zijn losse kaarten en OScam was hij heel veel beter uitgeweest als hij even langer geduld had gehad… Maar goed: alea jacta est…

 

I rest my case.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke ontvanger heet een doelgroep.

De topic starter wilde duidelijk geen tijd investeren in een Enigma ontvanger, en aangezien hij niet kan vergelijken zal hij tevreden zijn.

 

Bij ons ligt het benchmark hoger, bij een onwetende consument ligt die bij wel of geen beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...