Ga naar inhoud


meter- of groepenkast vervangen


joker55

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, joker55 zei:

 

Ja, maar dit werkt alleen bij de zgn "smart meters".   

Eerlijk gezegd ben ik geen techneut, ik heb zelf de Ratio Solar en die laten aansluiten door de installateur. De enige meet-koppeling die ik zie met het stroomnetwerk is dat er een kastje in huis is geplaatst met een klemmetje op iedere fasekabel meteen achter de hoofdschakelaar. Dat kastje is met een stekker aangesloten op het gewone 230 volt netwerk, waarbij het belangrijk was dat dat stopcontact op dezelfde fase zit aangesloten als het klemmetje wat in aansluiting 1 wordt gestopt. Als je er belang bij hebt kan ik de handleiding met het aansluitschema wel sturen via pm o.i.d. Hij heeft m.i. dus niks te maken met de slimme meter, ik heb eerst ook een aantal maanden gedraaid zonder die smartmeter. Helaas had ik een digitale meter die niet terug kon draaien, 😢 dus ik moest wel een andere hebben.

 

Een tweede reden waarom ik voor de Ratio koos was dat het een Nederlands fabrikaat is met een alleszins redelijke prijs.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uren geleden, TangoBravo zei:

Als je er belang bij hebt kan ik de handleiding met het aansluitschema wel sturen via pm

 

Graag!.....  zoals je het beschrijft, heeft het niets te maken met slimme meter oid.

 

mijn zwager heeft wel dat de laadpaal is aangesloten op de slimme meter, en regelt de laadstroom zo dat je nooit boven de 25 A in totaal (je hoofdzekeringen) komt.  Je ziet ook dat als de wasmachine aangaat, de laadstroom zakt.

 

Maar ik zie graag die beschrijving komen.  Alvast bedankt.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...