Ga naar inhoud


RWS van de pot gerukt?


Con

Aanbevolen berichten

Een artikel in de Gelderlander; (zie ook de link naar RWS) ( https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/archief/2022/07/een-prive-beekje-voor-verdwaalde-vissen)

 

Ook hier grijpen wij weer in de natuur. Barbelen en kopvoorns zijn van het pad af.

Daar gaan wij tonnen/miljoenen instoppen.

Over 10 jaar (ik zeg maar wat) is er weer het gebruikelijke overschot en moet

Nederland weer maatregelen treffen om genoemde vissen een halt toe te roepen.

Voor de zoveelste keer weer een "crisis". Immers, we noemen tegenwoordig alles

een crisis...

En ik kan het niet laten om wéér het filmpje te tonen wat ik jaren gelden heb geupt.

 

 

Ik zeg, blijf met je poten van de natuur. Niemand heeft daar invloed op, alleen Mother Nature. 

vissen.jpg

aangepast door Con
  • Like 2

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat het meevalt, Con. Een vernietigd oud beekje herstellen is niet zoveel mis mee.

Ik heb gezien hoe een meanderende beek in Drenthe werd veranderd in een rechte betonnen goot met alle ellende van dien.

Het is nu weer veranderd in een meanderende beek waar dieren weer bij het water kunnen komen ipv erin verzuipen met een en al planten en vlinders en libellen. Soms is het herstel van waanzin die miljoenen gekost heeft heel zinnig, ook al kost het weer miljoenen.

 

Op ander gebied zag je het bv met het station van Groningen. Goegel daar maar eens op en zie hoe een schitterend station van binnen foeilelijk werd gemaakt voor vele miljoenen en daarna voor nogmaals miljoenen deels hersteld werd, ook al is het niet meer zo mooi als in de jaren 60.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, minplus zei:

Denk dat het meevalt, Con. Een vernietigd oud beekje herstellen is niet zoveel mis mee.

Ik heb gezien hoe een meanderende beek in Drenthe werd veranderd in een rechte betonnen goot met alle ellende van dien.

Het is nu weer veranderd in een meanderende beek waar dieren weer bij het water kunnen komen ipv erin verzuipen met een en al planten en vlinders en libellen. Soms is het herstel van waanzin die miljoenen gekost heeft heel zinnig, ook al kost het weer miljoenen.

 

Op ander gebied zag je het bv met het station van Groningen. Goegel daar maar eens op en zie hoe een schitterend station van binnen foeilelijk werd gemaakt voor vele miljoenen en daarna voor nogmaals miljoenen deels hersteld werd, ook al is het niet meer zo mooi als in de jaren 60.

Mijn moraal was: blijf met je fikken van de natuur af. Je kunt de natuur niet sturen. De natuur stuurt ons. Vandaar ook het indringende filmpje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Con zei:

Mijn moraal was: blijf met je fikken van de natuur af. Je kunt de natuur niet sturen. De natuur stuurt ons. Vandaar ook het indringende filmpje.

Dat had men 50 jaar geleden en tig jaren daarna moeten doen. Nu moeten helaas dingen hersteld worden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kunnen niets herstellen, de natuur doet dat om zich aan te passen. Kijk nog maar een keer naar het filmpje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik schrijf ook dat de natuur zich aanpast.

En wij hebben daar maar mee te dealen, imo.

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou vind ik een vis trap wel zinvol voor de migrerende zalmforel en forel of kopvoorn bij de sluis in Maastricht

die sluis staat er ook om het water op peil te houden voor de binnenscheepvaart

Screenshot_21.thumb.png.31918ac0ee43a318a8ff51d3910fcc52.png

en de Belgen hebben het destijds nog grootser aangepakt met het Albert Kanaal rondom Maastricht en zelfs de Jeker in een duiker eronderdoor getrokken

Screenshot_20.thumb.png.e2e334740e8b1dd28ade621ba5521155.png

 

als ze dat niet gedaan hadden was er geen Jeker meer in Maastricht

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je hiermee dat we bij covid niets hadden moeten doen, net als bij andere onderdelen van de natuur, zelfs niet om gigantische fouten uit het verleden te herstellen? En ook in de toekomst gewoon de natuur z'n gang laten gaan, net als bij de pest en de Spaanse griep om een paar te noemen?

Kun je het toelichten want ik zie niet helemaal wat je bedoelt?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...