Ga naar inhoud


Vraag over optische aansluiting (verloop)


Aanbevolen berichten

Tot nu toe gebruik ik voor Audio doeleinden regelmatig een optische aansluiting via de bekende Toslinkkabel.

Dit heet naar mijn mening een S/PDIF poort, correct?

 

Nu ben ik voornemens om mijn huidige in gebruik zijnde Teufel Soundbar te vervangen door een Bluesound N330 streamer met losse luidsprekers.

Op de foto's van de Bluesound zie ik dat daar een tweetal optische / analoge ingangen beschikbaar zijn.

Het verbaasde mij in eerste instantie dat deze anders uitzien dan dat ik gewend ben dus gewoon rond en waarschijnlijk 3.5 mm Jack, zie bijgaande foto.

 

Is mijn beredenering correct dat ik op deze ingangen zowel de optische Toslink kabel kan aansluiten als een 3.5 mm analoge Jack plug?

Om de optische kabel te kunnen aansluiten dien ik vermoedelijk een verloop van 3.5 mm Jack naar S/PDIF te bestellen, correct.

Is de in de bijgaande foto afgebeelde verloopstekker hiervoor geschikt?

Zo ja, dat betekend dit dat het optische signaal via deze verloop op de Bluesound N330 binnenkomt, correct?

 

Deze optische In-poorten op de Bluesound N330 hebben namelijk ook een schakelfunctie á la HDMI-CEC, m.a.w., zodra er een signaal op één van de 2 In-poorten binnenkomt schakelt de streaker in en dat is natuurlijk verrekt te handig.

 

 

 

blsn330bk_o_6.jpg

Optische-verloopstekker-Toslink-naar-3.5mm-33.JPG

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

OPTISCHE/ANALOGE IN 1 Gebruik een 3.5 mm stereo-audiokabel (niet meegeleverd), sluit het ene uiteinde aan op de analoge ingang van de POWERNODE en het andere uiteinde op de overeenkomstige analoge uitgang van andere compatibele apparaten. De bron wordt weergegeven als Analoge ingang 1 in de BluOS-app. Met behulp van de 3.5 mm mini-jack naar slink-adapter (meegeleverd met de POWERNODE), kan ook een digitale optische bron worden toegevoegd. Deze verschijnt als Optical Input 1 in de BluOS-app.

Bron: handleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duur speeltje. Heb je niet liever iets van Denon of Yamaha?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de Bluesound Powernode N330 is met € 850,= wel aan de stevige kant maar zo ver ik het kan beoordelen ook van uitstekende kwaliteit.

 

Uiteraard heb ik ook aan een Denon, Yamaha of Marantz gedacht maar ik hoef feitelijk geen Home Cinema Set.

2 goede luidsprekers, muziek (Radio) kunnen streamen en het TV geluid verbeteren, dat s het feitelijk wat ik nodig heb.

 

Ook speelt het ontbreken de beschikbare ruimte in ons TV meubel een grote rol.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn Yamaha ook maar 2 speakers zitten. Een center speaker zou voor TV nog wel een verbetering kunnen zijn.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich ben ik met het geluid van mijn huidige Teufel Cinebar Trios 3.1 beste tevreden dus meer verwacht ik ook niet van de nieuwe configuratie.

Ik wil de Soundbar ook niet vervangen omdat het geluid niet deugt maar het probleem zit in de bediening en m.n. als ik tussen TV en Radio wil switchen.
Omdat ik de radio via Bluetooth vanuit mijn iPad naar de Soundbar stream levert dat regelmatig verbindingsproblemen met Bluetooth op.

TV wordt vanuit mij Apple TV 4K naar mijn TV gestreamd.


Dus het streven is om de bediening van de TV en radioweergave te vergemakkelijken.


Oh ja, nog even het volgende.

Ik wil deze Bluesound Powernode N330 met de Dali Oberon 5 speakers gebruiken.

Eveneens wil ik de huidige Teufel SubWoofer T4000 op de Bluesound Powernode aansluiten om het geluid bij het kijken naar Netflix meer volume te geven.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja luister, of bluetooth nu op die nieuwe beter gaat werken weet je niet 100% zeker.

Overigens ik gebruik bluetooth ook voor muizen en toetsenborden, maar streamen doe ik via LAN en of WIFI.

Ik heb nooit problemen, behalve als mijn buren weer eens met hun telefoon spelen die langs mijn voordeur lopen naar de lift.

sommige apparaten scannen altijd naar bluetooth bronnen

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Bluesound hoef ik de Radio kanalen niet meer via Bluetooth te streamen.

Daar zit Internetradio ingebouwd dus afspelen van b.v. Skyradio Nice & Easy gaat dan direct vanuit de Bluesound naar de speakers en het bedienen daarvan gaat o.a. via de iPhone.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...