Ga naar inhoud


Welke RCA (Tulip) kabel voor de SubWoofer?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Straks heb ik voor het aansluiten van de SubWoofer een 3 m lange RCA oftewel Tulip kabel nodig.

Nu zie ik kabels op het Internet die in prijzen variëren van b.v. € 2,50 tot astronomische bedragen.

Dit zie ik ook bij de HDMI kabels en daar heb ik mij nooit echt iets van aangetrokken, altijd een normale prijs voor betaald en nooit problemen ondervonden.

 

Nu weet ik echter niet of ik bij de aankoop van een 3 m kabel voor de SubWoofer nog ergens rekening mee moet houden, het is schijnbaar een normale kabel met aan beide uiteinden een Tulip stekker en die kosten feitelijk niets.

Of moet ik hier toch iets meer kwaliteit kiezen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewone goed afgeschermde voldoet.Iets beter dubbel afgeschermd en die vind je op internet voor een habbekrats

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had @Tonskidutch net een artikel over gevonden.

 

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1965236

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker .Gebruikte ik bij mijn discobar voor veel langere afstanden dan 3 meter

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even een nabrander….. en die gaat over de te bestellen dikte van de luidsprekerkabels, is 2,5 mm2 voldoende?

 

De lengte per kabel is circa 2 m en het is de bedoeling dat ik de kabel met puur koper (OFC) bestel.

Het vermogen van de Bluesound N330 is 80 W.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij een impedantie van 8 Ohm zou de stroom ongeveer 10 Amp bedragen, 2,5 mm² voldoet dan prima, zeker bij een kabel lengte van slechts 2 meter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...