Ga naar inhoud


Grohe inbouwreservoir, spoelmechanisme vervangen door eco mechanisme


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Weet iemand of je bij dit minimaal 16 jaar oude exemplaar Grohe inbouwreservoirs de spoelknop nog kunt vervangen door een eco-variant?

 

Zo ja, welke artikelnummers heb je dan nodig? Zelf had ik 38735000 en 38732000 gevonden, maar geen idee of dat past.

 

image.png

 

image.png

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou die vraag stellen bij Grohe;

https://www.grohe.nl/nl_nl/diensten/consument/contact/contactformulier/

 

Mijn reactie is wellicht een beetje een dooddoener.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk wel uit voor een spoeling van 3 liter.

6 (9) liter zorgt er sowieso voor dat je riolering schoner blijft

en je minder last van verstoppingen kan krijgen.

 

Menig gebruiker is hierop terug gekomen. Al helemaal als

je een gescheiden systeem hebt.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm. Dat wilde ik toch even narekenen.

Een waalformaat is 210x100x50

 

Dat is 0,00105 kuub

 

Dan 365 dagen per jaar 10x per dag doortrekken (doe eens gek) en dan kom ik op 3,825 kuub besparing per jaar.

We gebruiken gemiddeld 50 kuub per persoon per jaar.

 

Je besparing is euro 3,33 per jaar.

 

 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur geleden, mereltje zei:

Alle beetjes helpen , reken eens uit wat het scheelt als heel NL dat doet😉

Idd en bovendien is alles boven gemiddeld vastgelegd verbruik in België 100% duurder en die maatregel is er niet om te pesten, maar om onnodig verbruik van drinkwater terug te dringen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gekoppeld aan de hemelwaterafvoer van je dak een cisterne in de tuin ingraven met een overloop naar je regenwater afvoer en dan het "grijs water" voor de toilet spoeling gebruiken. Dus met een eigen "grijs water"gemarkeerde leiding en pompje.

 

https://regenwaterexpert.nl/wc-doorspoelen-regenwater-alleen-voordelen/

ter informatie

 

en als je de overloop van de cisterne aansluit op infiltratie kratten van bv Rockwool in je tuin hoef je ook niet meer water te gieten / sproeien.

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kan ook een composterend toilet neerzetten, of nooit meer in je eigen huis schijten…. waar dat was nog niet misschien een antwoord op de vraag die ik stelde.

  • Haha 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
33 minuten geleden, dutchandrew zei:

Grohe 42774000   ?

Dank je voor je reactie. de vraag blijft: past die ook in dat reservoir en kan ik de "wave"  afdekplaat dan vervangen door een pneumatisch exemplaar met 2 spoelknoppen? Is daar ergens info over te vinden?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...