Ga naar inhoud


OneDrive te driftig schoongemaakt en nu zeer grote problemen !!


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb mijn OneDrive te driftig schoongemaakt en bovendien mijn recycle bin ook leeggemaakt.

Nu zit ik natujurlijk met de gebakken peren :

- Een deel(tje) van van mijn files waren copies van bestanden die ook elders op mijn Pc staan : dat is dus opgelost.

- Maar het ergste is dat mijn OneNote notitieboeken hierdoor ook foetsie zijn : en dat is super erg.

 

Kan iemand mij helpen met een oplossing pleazzzzze ?

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Screenshot_20.png.c9f16947263f8f7647ec5512ffd4a9ae.png

 

Dat zal lastig worden @Pluizebol!

Ik heb ingesteld dat onedrive de bestanden op deze pC moet laten staan dus als ik onedrive ontkoppel van deze pC en een backup terugzet met AOMEI komt het mapje documenten weer volledig terug op de pC en die schuif ik dan eerst even in een andere (niet gesynchroniseerde)  map.

Dan koppel ik deze pC weer aan onedrive en zet de bestanden terug naar de cloud

 

misschien lukt het je op die manier

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan iedereen die mij geholpen heeft hartelijk dank.

Ik had inderdaad ook mijn hele OneNote reutemeteut op OnDrive gezet met als gevolg : ik was alles kwijt door 2 verkeerde bewerkingen

1. alles in OnDrive deleted : ik wou een popere OneDrive.

2. On zeker te zijn dat hij volledig clean was heb ik bovendien ook de Recycle Bin leeggemaakt.

Het gevolg : mijn probleemdie ik meldde.

 

Ik heb nu de raad gevolgd die jullie mij gaven uitgevoerd.

1. In mijn Windows 10 omgeving heb ik ik een OneNote folder aangemaakt.

2. Ik heb (helse klus, heeft een dag en een nacht geduurd) miijn OneNote Notebook met knippen en plakken terug opgebouwd.

Nu zie ik hem inderdaad in OneDrive verschijnen en kan ik hem er bekijken, bijwerken rn syncen (met mijn PC, mijn Laptop en mijn Samsung Phone).

 

Mijn dank aan jullie input en goed raad.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jouw gegevens zo belangrijk zijn dan is nu het moment je backup strategie te heroverwegen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@psychosammie

Dat doe ik al met de system-disk maar tot nu toe nog niet met de data-disk.

Dank voor de raad, dat zal ik doen.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik heb nog nooit een backup gemaakt van mijn systeem. Is nog nooit mis gegaan en als dat wel misgaat is het een goed moment de boel weer eens vers te installeren.

 

Ik gebruik een NAS voor mijn data. Dan kan je onedrive als reserve inrichten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké ieder z'n methode betreffende de backup.

Ik heb het systeem en de hele santekraam dus twee backups lopen met AOMEI elke week. Een extra SSD disk in de pC is het vangnet.

Het systeem is niet zo belangrijk maar kost wel veel tijd om te installeren van 0 af aan.

Er zit in AOMEI 6.9.2 een nieuwe optie om de backup of restore procedure tijdens de boot-up aan te roepen. Dat is wel heel handig zonder usb disk etc.

 

De backup maken kost maar 6~7 minuten, het restoren ervan een half uur.

 

En dan staat Onedrive inhoud ook nog fysiek op de pC + in de gesynchroniseerde cloud. Alsook zoals @Psychosammie schreef nog eens extra op de NAS. Als ZZP er kan ik me verlies van administratie en boekhouding niet veroorloven. De NAS wordt zelf ook nog eens NAS to NAS gebackupt naar extern.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Psychosammie said:

Als jouw gegevens zo belangrijk zijn dan is nu het moment je backup strategie te heroverwegen.

 

1 hour ago, Pluizebol said:

@psychosammie

Dat doe ik al met de system-disk maar tot nu toe nog niet met de data-disk.

Ik kan dit niet helemaal duiden maar het systeem is voor mij niet belangrijk, de data wel !

En, al dat gesynchroniseer is handig maar heeft ook z'n gevaren zo blijkt.

Ik zie daar vaak berichten over met IMAP

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kees321 zei:

En, al dat gesynchroniseer is handig maar heeft ook z'n gevaren zo blijkt.

Ik zie daar vaak berichten over met IMAP

misschien qua mail client alternatieven, maar dat is grote kul.

In Office (365) werkt het sinds het microsoft account aanmelden en met outlook perfect.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Grappig, ik heb nog nooit een backup gemaakt van mijn systeem. Is nog nooit mis gegaan en als dat wel misgaat is het een goed moment de boel weer eens vers te installeren.

 

Ik gebruik een NAS voor mijn data. Dan kan je onedrive als reserve inrichten.

De grappen zijn  van alle tijden hé

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, kees321 said:

En, al dat gesynchroniseer is handig maar heeft ook z'n gevaren zo blijkt.

Ik zie daar vaak berichten over met IMAP

 

7 minutes ago, Tonskidutch said:

misschien qua mail client alternatieven . . .

Technisch zal het wel kloppen maar de gebruiker moet het wel begrijpen, vaak wil men op 1 apparaat bepaalde emails weg doen, maar dan verdwijnen ze op de ander apparaten ook.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...