Ga naar inhoud


SATELIT ONTVANGER HD 8000 S, geen ontvangst Canaldigitaal.


caprihenk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit is de laatste met MultiCAS..... Verwacht er niet teveel van. De laatste entry stamt uit 2017... Vernieuwingen zijn er niet meer.. Dan wordt het een nieuwe ontvanger..

 

02.55.02T-O.zip

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat is eigenlijk de klacht of het defect?

Hij heeft goed gewerkt? wat is er veranderd dat die niet meer goed werkt en hoe uit zich dat?

 

Kijk ook eens hier.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nog niet zo lang geleden gekocht  toen stonden de Nederlandse zenders er in.

en kon ook er na kijken maar een paar dagen verder  gaf die alleen gecodeerd aan en kon ik niet meer kijken.

Ik heb geprobeerd om alles weer goed te krijgen maar dat lukt niet meer en ben nu alles kwijt.

Op nieuw zenders gaan zoeken maar nu krijg ik wel de BBC zenders maar  geen Canaal Digitaal zenders meer hij laad ze niet.

Nu heb ik gelezen dat het misschien een soft ware probleem maar verder gaat mijn kennis niet.

Ik vindt het wel een mooie ontvanger en geeft ook prima beeld.

misschien dat u mij verder kan helpen.

mvrgr  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit je kaart wel goed in de kaartlezer?

Heb je wel een abonnement afgesloten bij Canaldigitaal?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou mijn volgende vraag ook zijn geweest. Is er überhaupt eenn kaart aanwezig? Of is dit toch weer een verkapte Cardsharing?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke. Berichten hebben zich gekruisd . Een CI module heeft niets extra's nodig. Dat zou draaien op ieder image. Staat je DiseqC instelling / schotel wel correct? De BBC zit op 28.2⁰. De NL zenders meest op 23.5⁰

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Anders gevraagd, hoe ziet je schotel eruit, een monoblock met 2 of 3 koppen in het brandpunt of losse koppen, ook wel LNB's genaamd.

Wanneer het losse koppen zijn, hoeveel stuks heb je in het brandpunt van de schotel zitten.

 

Elke kop is op een andere satelliet gericht, de Nederlandse zenders zitten op Astra 3, op 23,5 graden oost.

De Duitse zenders op Astra 1 op 19 graden.

De Engelse zenders zitten op Astra 2, op 28,2 graden.

 

In je ontvanger zit een instel menu waar je aangeeft welke kop op welke satellietgericht is, het diseqc menu.

Doorgaans zit astra 1op Diseqc A of 1

Astra 3 zit doorgaans op diseqc B of 2

Astra 2 zit doorgaans op Diseqc C of 3

 

Je zal dit eerst moeten configureren en dan een zenderscan moeten starten.

Het Canaldigitaal info kanaal is ongecodeerd, kijk eerst of je die ontvangt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, caprihenk zei:

voor deze ontvanger had ik een SAB  die functioneerde goed maar raakte defect.

Ik heb zeker een abonnement van Canaaldigitaal de kaart met CI module zit er goed in. 

Ok, je gebruikt dus een CI.

Ik heb de NanoXX9800HD, dat is het zusje (of broertje) van jouw ontvanger.

Je kan 2 firmwares gebruiken: 02.55.01 T-O van Kampfrollie, deze staat bekend dat ie geen CI nodig heeft, maar dat gaat niet op bij mij omdat na een tijdje mijn softcam niet meer werkte dus ik had er eerst de Aston 1.07 met de versie 2.26 ingegooid; werkt perfect!

 

De 2de firmware die je kan gebruiken is:2.81T-O het lastige is echter dat als je naar een zender kijkt en je wilt 1 of 2 andere zenders opnemen, deze zenders gecodeerd worden opgenomen, en dat je ze binnen 3 dagen moet afkijken omdat dan de codering wordt veranderd door CDS.

 

Waar werk ik nu mee: met de 02.55.01 T-A (JIJ MOET DE T-O hebben! want de T-A is voor NanoXX en de T-O is voor Vantage, = verschil in bootloader).

 

en dan of de Aston of de Witte CI van CDS gebruiken (ja, onbegrijpelijk een firm die werkt met een softcam gebruiken met CI, maar het werkt uitstekent)

 

(of je de versie van Kampfrollie nog kan vinden betwijfel ik).

 

aangepast door D-box
toevoeging

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Anders gevraagd, hoe ziet je schotel eruit, een monoblock met 2 of 3 koppen in het brandpunt of losse koppen, ook wel LNB's genaamd.

Wanneer het losse koppen zijn, hoeveel stuks heb je in het brandpunt van de schotel zitten.

 

Elke kop is op een andere satelliet gericht, de Nederlandse zenders zitten op Astra 3, op 23,5 graden oost.

De Duitse zenders op Astra 1 op 19 graden.

De Engelse zenders zitten op Astra 2, op 28,2 graden.

 

In je ontvanger zit een instel menu waar je aangeeft welke kop op welke satellietgericht is, het diseqc menu.

Doorgaans zit astra 1op Diseqc A of 1

Astra 3 zit doorgaans op diseqc B of 2

Astra 2 zit doorgaans op Diseqc C of 3

 

Je zal dit eerst moeten configureren en dan een zenderscan moeten starten.

Het Canaldigitaal info kanaal is ongecodeerd, kijk eerst of je die ontvangt.

 

 

Het is een mono blok met 2 koppen de rechter is astra 1 19.2 met 2 aansluitingen de linker is 23,5 ook met 2 aansluitingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, caprihenk zei:

Het is een mono blok met 2 koppen de rechter is astra 1 19.2 met 2 aansluitingen de linker is 23,5 ook met 2 aansluitingen

En je ontvangt BBC; je schotel staat niet goed 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij kan ook BBC first HD of BBC entertainment ontvangen.

 

Die zitten op Astra 3,

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, niet aan gedacht.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je signaal op de zenders die het niet doen van canal digital nl

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...