Ga naar inhoud


Korte/kleine hick-ups op Radio Arabella lovesongs ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Kennelijk ontvangt de OP de zender Arabella lovesongs, maar volstrekt onduidelijk is hoe. Met welk apparaat ontvangt hij de zender en met welk apparaat luistert hij?

In andere woorden: hoe zit de ontvangst en luisterketen in elkaar. Een verder vraag is dan: ontvangt de OP meer zenders en hebben die hetzelfde euvel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze zender ook maar eens opgezocht omdat het probleem zich blijft voordoen.

Ik luister deze overigens (nu en nog) niet via mijn Ultimo4K maar via TuneIn op mijn soundbar.
Mocht dit de juiste zijn, dan heb ik in ieder geval nog steeds geen hickups gehoord.

 

Wat deze zender met TVV van doen heeft is mij nog niet duidelijk. Veelal zijn ‘alle’ Arabella zenders Duits volgens mij.

 

761EB3C9-70DE-4E9B-839A-EEFFD4A97E06.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://radio.garden/listen/arabella/SJVTLTf1

 

geen hicks gehoord op windows 11 pC <> directe link van hierboven

 

@Pluizebol, gebruik je een settingslijst met zelfgemaakte links naar URL's zoals hier https://forums.openpli.org/topic/55625-arabella-love-songs-radio-zender/page-2

 

#DESCRIPTION Arabella Lovesongs
#SERVICE 4097:0:2:0:0:0:0:0:0:0:http%3a//arabella.stream.kapper.net%3a8007/arabellatiamo:Arabella Ti Amo

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, boudeman zei:

Kennelijk ontvangt de OP de zender Arabella lovesongs, maar volstrekt onduidelijk is hoe. Met welk apparaat ontvangt hij de zender en met welk apparaat luistert hij?

In andere woorden: hoe zit de ontvangst en luisterketen in elkaar. Een verder vraag is dan: ontvangt de OP meer zenders en hebben die hetzelfde euvel

 

Ik had in een vorige post al hetvolgende aangegeven : dus hier nog eens

Mijn Sat box hangt enerzijds aan de Astra 19 en 23 satellieten maar heeft ook een Ethernet verbinding.

 

Maar goed : de bijgaande plaatjes geven aan hoe ik mijn 3 favoriete Arabella muziek zenders op mijn VU+ Duo 4K SE  ingesteld heb.

Aan jullie om te zeggen of het goed of slecht is of liever wat ik in de instellingen zoals aangegeven in de plaatjes moet wijzigen : meer vraag ik niet.

 

 

Arabella Holyday.jpg

Arabella Golden Oldies.jpg

Arabella lovesongs.jpg

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Moet dat niet eServiceURI zijn in plaats van non TS?

 

Dat weet ik dus niet want ik ken het het verschil niet.

Kun je mij eens in "niet te technische" bewoording uitleggen wat het verschil is please.

 

Ik zal in alle geval een copie van de 3 zenders op mijn VU+ zetten met de instelling die je aangeeft?

Dank 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik zelf niet bijster veel van dergelijke Streams in m'n settings opgenomen, maar als ik dat aanpas zie ik een andere "service reference" met een andere proxy gebruikt worden. Gezien het feit dat je uit een andere GEOgrafische locatie de stream oproept kan het zijn dat je middels een andere proxy verbinding blijft houden "zonder hick-up"

gewoon testen dus

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nu heb ik zelf niet bijster veel van dergelijke Streams in m'n settings opgenomen, maar als ik dat aanpas zie ik een andere "service reference" met een andere proxy gebruikt worden. Gezien het feit dat je uit een andere GEOgrafische locatie de stream oproept kan het zijn dat je middels een andere proxy verbinding blijft houden "zonder hick-up"

gewoon testen dus

 

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nu heb ik zelf niet bijster veel van dergelijke Streams in m'n settings opgenomen, maar als ik dat aanpas zie ik een andere "service reference" met een andere proxy gebruikt worden. Gezien het feit dat je uit een andere GEOgrafische locatie de stream oproept kan het zijn dat je middels een andere proxy verbinding blijft houden "zonder hick-up"

gewoon testen dus

 

56 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Moet dat niet eServiceURI zijn in plaats van non TS?

 

Met eServiceURI zijn in plaats van non TS komen er op de zenderlijst van mijn VU* enkel N/A vermeldingen en iks meer.

Ik hou het dus op non-Ts en we zien wel.

Toch bedankt

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch ten slotte er achter gekomen dat het niets met satelliet en alles met internet van doen heeft?

Al je doet wat ik gevraagd heb - probeer eens een andere zender (uiteraard geen Arabella) te streamen en te luisteren of die hetzelfde euvel heeft- kun je uitvinden of het aan je apparaat ligt of aan de betreffende internet server. In het laatste geval kun je het eens proberen met een andere DNS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke ontvanger gebruik je?

Is het een Enigma ontvanger dan zijn er programma's die jz kan installeren of zenderlijsten die je gewoon kan downloaden.

Is het een box van TVV dan zal het niet lukken.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, jeevanhoof zei:

En welke ontvanger gebruik je?

Is het een Enigma ontvanger dan zijn er programma's die jz kan installeren of zenderlijsten die je gewoon kan downloaden.

Is het een box van TVV dan zal het niet lukken.

 

Mvg

 

Dat heb ik al meerdere keren in posts gezegd hoor 🙂 het is een VU+ DUO 4K SE 

Hij draait op OpenPli 8.3 en heeft een duo-lnb voor de satellieten Astra 19 en 23.

Bovendien is hij verbonden met mijn Internet box middels een Ethernet kabel.

 

Met de instellingen die ik nu uitgevoerd heb werken mijn 3 favoriete Arabella zenders perfect.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, boudeman zei:

Het zou van enig fatsoen getuigen uit te leggen waarmee je je probleem nu hebt opgelost.

 

Het zou ook van enig fatsoen getuigen om mijn paar vorige posts te lezen.

Daar staat het namelijk in.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei blijkbaar een paar post gemist dat je een VU gebruikt.

 

Normaal kan je bij openpli een erg populaire zenderlijst downloaden met honderden internet radio zenders.

Misschien zit deze erbij. Zal later eens controleren, want de tv is nu bezet door de vrouw.

De internet zenders staan onder streams denk ik.

 

Mvg

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...