Ga naar inhoud


Afstemmen mislukt


Ger59

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Heb sinds enkele dagen een probleem met het opstarten van mijn VU DUO 2 dan krijg ik op het tv scherm afstemmen mislukt dit herhaald zich enkele keren en dan na ongeveer 1 minuut komt er dan geluid en dan komt er pas beeld alleen is dit dan nog geblokt wat dan even later correct is .

Kabels al doorgemeten alle connectoren al los gehad visueel gecontroleerd en gelijk gemeten andere switch er al tussen ,nu krijg ik het vermoeden dat de voeding van mijn box langzaam aan het overlijden is.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Groeten   Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites


zet er eens een nieuwe zenderlijst ( ook wel settings genoemd) in

manueel scannen op sat-positie kan ook

 

Als de opstartzender niet meer bestaat of op een andere frequentie terecht gekomen is kan je dergelijke fenomenen zien.

Een keer helemaal van -0- een image opnieuw installeren kan nooit kwaad vooral als de symptomen niet eenduidig zijn.

 

De DUO2 kent geen voeding problemen, of je hebt de voeding echt overbelast.

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, Ger59 zei:

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

3 uren geleden, Ger59 zei:

Heb sinds enkele dagen een probleem met het opstarten van mijn VU DUO 2

Schakel je de ontvanger geheel uit of laat je hem in stand-by staan?

 

Bij een "koude" start kan het volgende het probleem veroorzaken.

- De oscillator in de LNB komt moeizaam op gang, vervang de LNB.

- De voeding komt moeizaam op gang, vervang de voeding.

- Je ontvanger heeft een hardware probleem, bijvoorbeeld met elco's.

 

Laat anders de ontvanger eens gewoon in stand-by staan, en kijk dan bij het inschakelen of het probleem zich voordoet.

 

Je ontvanger geheel uitschakelen of in deep-sleep, het bespaart energie maar op den duur sloopt het je elektronica.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je interne HDD dan de vraag: doet hij dat ook zonder HDD aangesloten (sata kabel + sata voeding los halen, als je box stroomloos is).

Zo ja dan zou ik de LNB, Diseqc switch en coax checken en/of vervangen... je had hem immers in de zomer komende van T55 op een T90 gezet.

 

16 uren geleden, Ger59 zei:

het maakt niet uit welke lnb ik neem om op te starten het probleem blijft

of heb je de switch tijdelijk overbrugt en keek je op één enkele LNB met dat zelfde probleem bij het starten?

Laatste dagen veel regen gezien. Waterlekkage in de coax en aansluitingen kan ook je tuner mollen.

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het meten van deze beide elco's was er eentje 600uF en de ander was nog maar 500uF dus toch wel heel erg slecht.

Heb er nu 2200uF 50V in zitten box was gelijk levend nadat er vanmorgen een witte snel knipperende led was nu alles weer zoals het moet zijn.

Alle coax en LNB's had ik al afgelopen zomer vervangen en nu weer ff nagekeken of alles droog was en geen sluiting had (meten is weten) en ook de LNB direct aangesloten probleem bleef zich herhalen totdat er vanmorgen een witte snel knipperende led was en de box dood bleef.

Dus ook de VUDUO2 kan problemen hebben met de voeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een veel voorkomend probleem bij de duo 2.Heb ze hier ook vervangen door types met een hogere bedrijfsspanning.Kijk ook naar de kleinere rechts daarvan.Die wil ook nog wel eens defekt gaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Ger59 zei:

Dus ook de VUDUO2 kan problemen hebben met de voeding

ik had het meer zeer zelden gelezen dat dit probleem bij de DUO2 bestaat.

 

Maar wel heel goed natuurlijk dat je het probleem hebt gevonden en kunt oplossen/aanpakken/solderen!

Tenminste daar ga ik wel even van uit dat het vervangen van de Elco's voldoende blijkt.

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bellejt Heb deze vervangen voor 2200uF 50V en 105 graden en de rest van de elco's heb ik visueel gecontroleerd en die waren allen nog oke.

 

@Tonskidutch ja heb die gelijk vervangen ,niet blijven klooien actie van €2,50 daar doe je niet moeilijk over ,en ja als ik als zendamateur nog niet kan solderen en meten dan zou ik mij heel erg diep moeten schamen.

En de reciever draait weer als een zonnetje tot nu toe.

 

 

Groeten  Ger

73   de   PE1SBD

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...