Ga naar inhoud


DELL Desktop 3891 : 2 Failures


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Misschien weet iemand mij hier meer over te vertellen ?

Intel® WiFi 6 AX201 160MHZ failure

PCIeStatus failure

 

Ik zit een beetje in zak en as 😒

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Windhoos zei:

probeer je drivers eens opnieuw te installeren.. KLIK

 

er is recent een nieuwe driver uitgekomen.

Dank je voor de tip Windhoos

Ik heb die driver geïnstalleerd en de diagnostic test terug gedraaid op de site van Dell.

Nu krijg ik die 2 foutmeldingen (die tevoorschijn kwamen tijdens de hard-disk-test) niet meer.
Maar ik krijg tijdens de diagnostic test wel de melding dat die test wel heeeeeel lang duurt.

Zou er toch een probleem met die disk aan de hand kunnen zijn ?

 

Het valt mij ook op dat ik op die 3891 machine geen Win10-22H2 update krijg terwijl die op mijn oude Acer laptop wel vlotjes binnenkwam.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Pluizebol zei:

Dank je voor de tip Windhoos

Ik heb die driver geïnstalleerd en de diagnostic test terug gedraaid op de site van Dell.

Nu krijg ik die 2 foutmeldingen (die tevoorschijn kwamen tijdens de hard-disk-test) niet meer.
Maar ik krijg tijdens de diagnostic test wel de melding dat die test wel heeeeeel lang duurt.

Zou er toch een probleem met die disk aan de hand kunnen zijn ?

 

Het valt mij ook op dat ik op die 3891 machine geen Win10-22H2 update krijg terwijl die op mijn oude Acer laptop wel vlotjes binnenkwam.

Die harddisk test is flauwekul, je kunt proberen een bios update voor je moederbord te doen.

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Windhoos zei:

Die harddisk test is flauwekul, je kunt proberen een bios update voor je moederbord te doen.

 

Dat wil ik effe doen vandaag maar :

De Dell update app vertelt dat er geen updates zijn.

Op de Dell site zelf zie ik ook niet dat er een BIOS update is voor mijn 3891.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Windhoos zei:

Die harddisk test is flauwekul, je kunt proberen een bios update voor je moederbord te doen.

 

Dat wil ik effe doen vandaag maar :

De Dell update app vertelt dat er geen updates zijn.

Op de Dell site zelf zie ik ook niet dat er een BIOS update is voor mijn 3891.

 

9 uren geleden, Windhoos zei:

Die harddisk test is flauwekul, je kunt proberen een bios update voor je moederbord te doen.

 

Dat wil ik effe doen vandaag maar :

De Dell update app vertelt dat er geen updates zijn.

Op de Dell site zelf zie ik ook niet dat er een BIOS update is voor mijn 3891.

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correctie : Ik heb daarnet op de Dell site de BIOS 1.12.0 gevonden

Die heb ik gedownload en geïnstalleerd.

 

Maar nog steeds geen Windows 10 22H2 te vinden hoor.

Ik stuur straks no effe het scherm door met de BOOT opties wanneer ik miijn PC start met F2.

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Pluizebol zei:

Het valt mij ook op dat ik op die 3891 machine geen Win10-22H2 update krijg terwijl die op mijn oude Acer laptop wel vlotjes binnenkwam.

 

dat verschilt bij mij ook wel eens weken (bij de oudere pC maanden)  tussen de dag dat ik die updates automatisch binnen krijg met de vijf pC's

sommige updates kun je ook geforceerd downloaden bij microsoft en zelf installeren, maar meestal heeft het geen haast, dus onnodig.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Windhoos zei:

probeer je drivers eens opnieuw te installeren.. KLIK

 

er is recent een nieuwe driver uitgekomen.

Nog beter. Drivers verwijderen. Boel afsluiten en kies voor opnieuw opstarten in het startmenu (dus niet afsluiten kiezen).

Check of drivers geïnstalleerd zijn indien niet dan handmatig installeren.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een lang telefoongesprek met Dell waarbij zij zelfs mijn machine online uitgevlooid hebben :

  • Mijn computer is perfect OK (had ik wel verwacht).
  • Microsoft heeft in al zijn (alweer koppige) wijsheid beslist dat de Win10 22H2 niet nodig is op mijn Dell Inspiron 3891 (dixit Dell).
aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...