Ga naar inhoud


Pace DVR 500 G4


SoarSat

Aanbevolen berichten

Weet er iemand of ik met de Pace DVR 500 G4 nog iets kan ontvangen. Het is voor een project waarbij ik video en foto's wil nemen van het apparaat met ontvangst. Ik weet dat dit toestel heel beperkt is en geen B-frames aankan (of zoiets). Zijn er nog ergens dvb-s mpeg2 signalen die dit toestel eventueel wel nog kan oppikken? Of is dit onmogelijk. Ik heb een draaibare schotel dus mag op eender welke in europa te ontvangen satelliet zijn. Wil enorme tijdverspilling voorkomen. Het ingeven van de frequenties etc... is enorm traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De enige DVB-S transponder op Astra 1 heeft alleen gecodeerde zenders, dus geen beeld.

 

Ik geef je weinig kans nog iets te vinden.

 

Je kan kingofsat.net doorzoeken naar DVB-S transponders

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Europese satellieten weinig tot niets mogelijk… MPEG2 en inderdaad zonder B frames…. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Gecodeerd mag ook, dat om te kijken of het toestel het doet. Als ik zeker ben dat het toestel het doet wil ik gaan proberen of ik er zelf een signaal naartoe kan sturen met mijn hackrf of Adalm-Pluto SDR.

@Mimisiku of @ceesv  wat is er zo anders tussen het DVB-S signaal waar een Pace DVR 500 G4 wel mee om kan gaan en een signaal waar het toestel niet mee overweg kan? Ik weet dat vroeger de Duitse zenders B-frames weglieten om zo meer zenders per transponder te krijgen. Dit is info die ik via google heb ontdekt, ik ben niet zeker of ze de B-frames nu weglieten of juist wel gebruikten.

Maar hoe weet je dat? Om een geschikt signaal te kunnen genereren met GNU radio wat zijn de afwijkingen juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
25 minuten geleden, SoarSat zei:

Gecodeerd mag ook, dat om te kijken of het toestel het doet. Als ik zeker ben dat het toestel het doet wil ik gaan proberen of ik er zelf een signaal naartoe kan sturen met mijn hackrf of Adalm-Pluto SDR.

Je kan deze proberen.

DVB-S.jpg

 

dvb-s transponder.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om beide… DVB-S is vervangen door DVB-S2(X). De meeste providers gebruiken geen DVB-S meer, maar MPEG4 met eventueel HEVC… De B-frames kon de Pace-G4 hardwarematig niet aan. De Pace-G4 is uit nood ‘gecertificeerd’ voor MultiChoice Benelux die bewust geen B-frames gebruikte omdat deze limitatie niet op te lossen was. Feitelijk was de G4 een aangepaste -C band versie die in Zuid-Afrika gebruikt werd. De G6 was de opvolger, maar in NL bijna niet verkocht omdat de veel betere Nokia Mediamaster 9500s werd gepromoot. Mede door DF1/Premiere die dezelfde ontvanger gebruikte…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch gelukt uiteindelijk. Geen beeld, geen epg, maar af en toe wel geluid op de duitse zenders.

Krijg soms ook Error code 65, dit wil blijkbaar zeggen dat er geen televisiekanalen gevonden zijn.

Het signaal is ook erg zwak vergeleken met mijn VU+. En ik merk net op dat de datum niet altijd goed staat, alle foto's zijn van vandaag 25 November en niet van 21 Oktober.

IMG_6062.jpg

IMG_6055.jpg

IMG_6058.jpg

aangepast door SoarSat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat me nog bij dat deze box alleen 27500 en 22000 3/4 symbolrate/FEC deed….

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is MPEG 2, maar deze ontvanger is gedateerd, daar ga je geen beeld meer op zien.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Het is niet zozeeer om beeld van een satelliet te ontvangen, dat wilde ik nu even proberen voor alle SD signalen weg zijn. Dan weet ik toch tenminste dat het toestel nog werkt. Uiteindelijk wil ik met de hackrf en GNU Radio een digitaal signaal naar de ontvanger sturen met dezelfde specificaties als die die gebruikt werden door Multichoice en later Canal+. En indien mogelijk zou ik de Irdeto decoder ook willen laten werken, ik heb een aantal Multichoice en DF1 kaartjes. Een simulatie dus van hoe het vroeger werkte.

Zoals dit voorbeeld:

 


Ben alleen zo ver nog niet. Analoog lukt me allemaal maar DVB-S is toch complexer. Misschien maak ik het me iets te moeilijk door voor de pace te kiezen.

aangepast door SoarSat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem maar heel kort gehad. Binnen een jaar vervangen door de Nokia 9500s voor Hfl 2195,- mocht de Pace inruilen en hoefde dus ‘slechts’ Hfl 400,- bij te betalen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, SoarSat zei:

Uiteindelijk wil ik met de hackrf en GNU Radio een digitaal signaal naar de ontvanger sturen met dezelfde specificaties als die die gebruikt werden door Multichoice en later Canal+. En indien mogelijk zou ik de Irdeto decoder ook willen laten werken, ik heb een aantal Multichoice en DF1 kaartjes. Een simulatie dus van hoe het vroeger werkte.

Ieder zijn hobby, maar de zin van je moeite ontgaat mij.

 

Bijzonder dat je de beschikking hebt over de Multichoice versleuteling generator en in staat bent een kaart weer tot leven te krijgen.

In Hoofddorp hebben ze verdiepingen vol met computers staan waarmee ze de kaarten managen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Inderdaad ieder zijn hobby :)

De kaartjes weer tot leven krijgen is helemaal niet nodig. De kaartjes leven nog. Het is gewoon een kwestie van wat er op de kaart staat mee te sturen met het DVB-S signaal zodat de ontvanger en decoder er iets mee kunnen. Je leest de datum en sleutel van het kaartje en stuurt dat mee met het signaal. Volgens mij is er genoeg oude MOSC software waarmee je de noodzakelijke elementen (datum, sleutel etc...) op een irdeto 1 kaartje volledig kan aanpassen.  Ik ga geen kaartjes managen, dat is niet de bedoeling, simulatie van 1 kaartje in 1 ontvanger, ik hoef dus ook geen Multichoice versleuteling generator te hebben. Maar leuk dat je het 'bijzonder' vindt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...