Ga naar inhoud


Pace DVR 500 G4


SoarSat

Aanbevolen berichten

De huidige nog in DVB-S uitzendende kanalen volgen de officiële DVB-S standaard dus mét B-frames.. Dat vreet de G4 niet dus nada beeld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Effe opgezocht:

https://www.gebruikershandleiding.com/Pace-dvr-500/preview-handleiding-442141.html

 

Ik heb enkel de 501 G4 & G6 gehad , nou .... rotbakken !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het waren feitelijk afgekeurde ontvangers van MCSA… Vooral de beruchte ‘eF’ foutmelding. Slechte voeding, brakke firmware. Bij een herstart moest alles eerst weer ingelezen worden… Echt een gruwelijk slecht ontwerp…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Bij een herstart moest alles eerst weer ingelezen worden

 

Je kon ze wel instellen en hij hield de informatie ook vast als ik mij goed herinner, moest ook wel want ze stonden massaal bij kabel headends samen met het professionelere tandberg spul.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

In standby wel ja.. Zodra de spanning eraf was geweest moest alles opnieuw (Als je geen Error eF kreeg tenminste….). Wat een een grafbak was dat zeg….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/25/2022 at 12:18 PM, SoarSat said:

Toch gelukt uiteindelijk. Geen beeld, geen epg, maar af en toe wel geluid op de duitse zenders.

Krijg soms ook Error code 65, dit wil blijkbaar zeggen dat er geen televisiekanalen gevonden zijn.

Het signaal is ook erg zwak vergeleken met mijn VU+. En ik merk net op dat de datum niet altijd goed staat, alle foto's zijn van vandaag 25 November en niet van 21 Oktober.

IMG_6062.jpg

IMG_6055.jpg

IMG_6058.jpg

Nostalgische plaatjes. Weet nog dat je op een gegeven moment meerdere frequenties (Bouquets ) kon invoeren om buiten de multichoise kanalen andere fta zenders te kunnen zien.

Je moest dan steeds handmatig een ander bouquet kiezen en wachten tot die geladen werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, el renegade said:

Nostalgische plaatjes. Weet nog dat je op een gegeven moment meerdere frequenties (Bouquets ) kon invoeren om buiten de multichoise kanalen andere fta zenders te kunnen zien.

Je moest dan steeds handmatig een ander bouquet kiezen en wachten tot die geladen werd.

Klopt inderdaad je moet op de TV toets drukken om dat menu te krijgen. Je hebt dan 10 opties verspreid over twee paginas. In instellingen kan je ze alle tien ook aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 25-11-2022 om 13:18, ceesv zei:

Ieder zijn hobby, maar de zin van je moeite ontgaat mij.

 

Bijzonder dat je de beschikking hebt over de Multichoice versleuteling generator en in staat bent een kaart weer tot leven te krijgen.

In Hoofddorp hebben ze verdiepingen vol met computers staan waarmee ze de kaarten managen.

Het is me gelukt. Nu de now/next data nog goed krijgen. En het officiele kaartje van de juiste data voorzien, tot nu toe krijg ik enkel mijn funkaart werkende.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Petje af voor je experiment!

Oude technologie simuleren en weer beeld opwekken met oude technologie is toch een uitdaging.

 

Ik denk nog met weemoed terug aan de analoge tv tijd, een techniek waar ik lang in werkzaam ben geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een volledig transponder opname uit lang vervlogen tijd waar alles nog in zit die je uitzend via de HackRF of wek je echt alles zelf op?  

 

Waarom zend je anders geen moderne beelden uitvan de zenders in 2024.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Codx zei:

Heb je een volledig transponder opname uit lang vervlogen tijd waar alles nog in zit die je uitzend via de HackRF of wek je echt alles zelf op?  

 

Waarom zend je anders geen moderne beelden uitvan de zenders in 2024.  

Volledig zelf opgewekt signaal, ik gebruik een Dektec DTA 2107, hackrf werkt hiervoor niet heel erg stabiel (nog niet grondig getest sind ik de Dektec heb).
Eerst MUX ik met FFMPEG en dat pipe ik dan door naar tsduck met als output mijn dektec. Als je goed kijkt zie je dat de logo's niet kloppen, een heel oud RTL5 logo en RTL4 met een vrij modern logo. Ik inject de huidige tijd en datum in het signaal zodat de epg klopt (dit werkt nog niet in de Pace, maar in de VU+ heb ik een volledige epg, maar hier krijg ik Irdeto 1 niet werkende, lijkt te oud te zijn voor de ontvanger).

 

Ben nu bezig met het officiele Multichoice/C+ kaartje aan de praat te krijgen. Ik heb volledige toegang tot het kaartje HMK PMK etc..., het kaartje staat op goed in de ontvanger. Maar geen beeld (E35 melding op het scherm) , ik heb op dit moment enkel beeld met het funkaartje. Heeft er iemand nog ergens een tutorial? Heb vooral moeite met het begrijpen van de datums. Er is een datum die bij de plain key hoort en een provider datum. Ik gebruik FMcard400, Cardblaster 93 en Cardwizzard 1115fix2. Ik heb het script dat ik gebruik in bijlage toegevoegd.

 

Ik zend ook meer recente programma's uit hoor. DIt is toevallig oudere content. Ik heb al mijn video bestanden in folders per kanaal, voor elk kanaal bestaat er een playlist/concat bestand dat geladen wordt door het script. Bij het opstarten van het script wordt de volgorde van de videobestanden in alle playlists door elkaar gehaald met python, zodat ik niet altijd hetzelfde te zien krijg. Tijdens het testen gebruik ik maar een beperkte playlist die dus wel voor wat herhaling zorgt maar dat is geen probleem. Het logo wordt per kanaal tijdens het uitzenden als overlay aan de video toegevoegd.

FMCard400.JPG

DVB-S_PACE_DVR_500_G4_SCRAMBLED_v.1.0.3.txt

Scripts_running.JPG

aangepast door SoarSat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 16-2-2024 om 13:04, ceesv zei:

Petje af voor je experiment!

Oude technologie simuleren en weer beeld opwekken met oude technologie is toch een uitdaging.

 

Ik denk nog met weemoed terug aan de analoge tv tijd, een techniek waar ik lang in werkzaam ben geweest.

Bedankt!

Analoog met de Hackrf werkt ook heel goed, zo goed zelfs dat er geen kabel meer tussen de ontvanger en de computer zit. Gaat gewoon via een lnb die met een kabel aangesloten is aan de receiver. De lnb ligt dan naast de hackrf, er kan als je goed mikt tot 1 1/2 meter tussen zitten, wellicht meer. Als je de lnb iets verder weg legt krijg je de bekende sparklies zoals vroeger bij regen en slecht ontvangst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, SoarSat zei:

(dit werkt nog niet in de Pace, maar in de VU+ heb ik een volledige epg, maar hier krijg ik Irdeto 1 niet werkende, lijkt te oud te zijn voor de ontvanger).

 

Nice mooie opzet maar wat wil je er mee bereiken behalve dan hobby ? Of wil je iets met QO100 (amateur satelliet TV) gaan doen ?

 

Irdeto1 moet gewoon kunnen werken op de VU+  trouwens.  Waarschijnlijk ligt het probleem aan de instellingen van de softcam dat die de kaart niet goed leest ofzo.

 

Ik heb zelf ook al zitten twijfelen om een HackRF te bestellen voor wat DAB+ mux testjes. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Codx zei:

 

Nice mooie opzet maar wat wil je er mee bereiken behalve dan hobby ? Of wil je iets met QO100 (amateur satelliet TV) gaan doen ?

 

Irdeto1 moet gewoon kunnen werken op de VU+  trouwens.  Waarschijnlijk ligt het probleem aan de instellingen van de softcam dat die de kaart niet goed leest ofzo.

 

Ik heb zelf ook al zitten twijfelen om een HackRF te bestellen voor wat DAB+ mux testjes. 

Het is echt enkel hobby/nostalgie en misschien ook beetje voorkomen dat dit allemaal verloren gaat, denk niet dat er veel videoopnames zijn van het menu van deze ontvanger. De pace was een heel erg slechte ontvanger maar het is toch leuk om dit nog eens te zien.  Ik ben daarom ook nog op zoek naar een Nokia 9500 en een Secabox.

 

Ik heb trouwens net drie Radiostreams toegevoegd, dat werkt ook heel goed. Het is trouwens mogelijk om de live streams van je VU+ of andere enigma ontvangers te gebruiken als bron.

Het is zeker niet mijn bedoeling om verder dan dat uit te zenden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...