Ga naar inhoud


Kerstcadeau naar de Philippijnen sturen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Best vrienden,

Voor mijn schoonzus wil ik een kerstcadeau opsturen naar de Philippijnen.
En wel een smartphone. We denken aan een Android en we willen € 300 - 400 uitgeven. Moet niet de allernieuwste iPhone 14 zijn.
Wie weet wat er betaald moet worden aan invoer/duties etc. Ik wil het met DHL versturen.
Ja, ik weet dat ik ook geld kan sturen en ze dan lokaal wat kunnen kopen ervoor. Maar een werkelijk cadeau uitpakken is natuurlijk leuker.
De mensen zijn daar erg arm en ik weet dat we ze er een groot plezier mee doen, zeker nadat ze daar de zware Taifun Rai overleefd hebben en alles kapot is aan huizen en infrastructuur op het eiland (Bohol) waar de familie woont.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via https://finder.tariffcommission.gov.ph/index.php kun je smartphone vinden (code: 8517.13.00) : 0% invoerrechten.  Wel 12% VAT.  Haal je dat dan met €400,-en € 30,- voor verzekeren en kosten door deze calculator https://customs.gov.ph/boc_tax_calc_informal.php , wisslekoers eur <> php 58.79 dan moet er 3151 php betaald worden, deel dat weer door de koers, dan kom je op ongeveer € 55.

 

Geen garanties, alleen een beetje zoeken.  Ik zie trouwens dat een grote Amerikaanse webshop gratis naar de Phillipijnen verzend.  Normaliter tellen zij verzending en customs bij de aankoop op waardoor de ontvanger er niet mee zit...  Zo hebben ze een "renewed" Galaxy S21 voor minder dan $ 300,-.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Drs. IJzerbout

Hoi Svetik

Mijn hulpje in de huishouding komt uit de Filipijnen, zij verstuurt cadeau's per boot naar de Filipijnen; ik zal bij haar informeren hoeveel dat kost.

Ik denk dat er wel een verschil in prijs zal zijn omdat jij het verstuurt vanuit een ander land.

Veel groeten,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout

Hoi Svetik, mijn hulpje is net geweest.

Zij gaf mij een merkwaardige uitleg:

Het gaat per doos, dus niet qua gewicht; zij en haar kennissen proppen die doos dus helemaal vol, ze betalen 100 Euro per doos.

 

Toen ik haar vertelde dat het alleen over een mobieltje ging, zei ze dat je het dan per vliegtuig moet versturen, dat kost dan ongeveer 30 Euro.

Ze vertelde mij dat je het dan wel moet verzekeren; hoeveel dat kost wist ze niet.

Let op: de bedragen zijn voor de afstand tussen Nederland en de Filipijnen.

 

Veel groeten,

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal. 
We hebben nu alvast geld gestuurd. 
Dat is toch wat makkelijker. 
Ik doe dat via “Remitly”. Een App en dat werkt erg goed. Het geld wordt van mijn credit-card afgeboekt, is er onmiddellijk en kan op veel punten worden afgehaald. 
Als we volgende keer weer op bezoek zijn neem ik wel wat telefoons mee in mijn koffer. 

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...