Ga naar inhoud


Gigant FM actief op DAB+ 7c


joop001

Aanbevolen berichten

Sinds 1/12 is GigantFM actief op DAB+ 7c met ontvangst in Drenthe, (ZuidOos/Oost) Friesland en Groningen. Deze zender voortkomend uit een groep Drenthse piratenzenders zendt sinds 2005 legaal uit. Muziek genre NLs en evergreen. 

 

Een leuke uitbreiding die zeker in haar uitzendgebied een mooie plek verdient in de ether en voor de luisteraars een mooie aanvulling vormt in het aanbod. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dat is dan zender nummer 74 op DAB+- in onze regio. Het aanbod begint behoorlijk te worden. 

En woon je dicht bij de grens, dan heb je ook nog een pak aan Duitse zenders,

 

Niet om jou te beledigen, maar deze zender is een hele andere piratenzender dan wat mijn interesse heeft. Ik kwam zo'n veertien jaar terug hier Drentenieren en ik kon op de FM-band geen leuke zender terugvinden. De band zat vol met Nederlandstalige piratenzenders. Absoluut niet mijn smaak.

Gelukkig is er nu ook DAB+ en niet te vergeten internetradio. Keuze genoeg! 

 

Speciaal voor jou het plaatje van Gigant FM: 

 

    

6E7B9419-DEFA-4913-8F9C-578595833D73.jpeg

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Noordzee zei:

En dat is dan zender nummer 74 op DAB+- in onze regio. Het aanbod begint behoorlijk te worden. 

En woon je dicht bij de grens, dan heb je ook nog een pak aan Duitse zenders,

 

Niet om jou te beledigen, maar deze zender is een hele andere piratenzender dan wat mijn interesse heeft. Ik kwam zo'n veertien jaar terug hier Drentenieren en ik kon op de FM-band geen leuke zender terugvinden. De band zat vol met Nederlandstalige piratenzenders. Absoluut niet mijn smaak.

Gelukkig is er nu ook DAB+ en niet te vergeten internetradio. Keuze genoeg! 

 

Speciaal voor jou het plaatje van Gigant FM: 

 

    

6E7B9419-DEFA-4913-8F9C-578595833D73.jpeg

Beste Noordzee,

 

Snel te beledigen ben ik niet naar mijn idee. Dat ieder zo zijn idee heeft bij voorkeur invulling van muziek dat is alleen maar mooi. Zo heeft ieder zijn voorkeur. Dat maakt een kleurrijk aanbod mooi. Dat probeerde ik tot uitdrukking te brengen met dat voor dit genre in deze omgeving zeker belangstelling is. Los van mijn eigen voorkeuren (van regiment stukken tot old school New Orleans jazz tot nieuwe NL'se zangers tot ACDC en country en western. Eigenlijk een area oid valt daar buiten en crime hiphop etc).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, HG5812 zei:

Hallo.

 

De zender zat hier in Oost Groningen al sinds november 2020 op DAB+ (kanaal 12D)

Begreep ik ook. Maar tot op heden hier (ZO Friesland regio Drachten, nooit ontvangen). Maar door de wijziging vd frequentie dus nu voor een beduidend groter publiek bereikbaar. Dus vandaar gemeld.

 

Naar ik begreep van reactie vanuit Gigant Fm is het bereik ook iets groter dan verwacht op deze frequentie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mux op 12D kan ik zelfs in Zuid-Oost Drenthe niet ontvangen. Er staan twee lokale zendertjes aan op dat kanaal, maar die komen de regio nauwelijks uit.

Dat zal in 2024 anders worden. Dan wordt de regionale indeling helemaal anders

dab-lokaal-2024.jpg

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nu weer typisch Nederland, als ze toch al een indeling hebben waarom niet meteen invoeren? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 3-12-2022 om 14:36, Noordzee zei:

Die mux op 12D kan ik zelfs in Zuid-Oost Drenthe niet ontvangen. Er staan twee lokale zendertjes aan op dat kanaal, maar die komen de regio nauwelijks uit.

Hallo.

Gigant FM op 12D is gestopt.

Lijkt ook logisch nu ze op 7C in heel Groningen en Drenthe te ontvangen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...