Ga naar inhoud


Dubbele kabel


Oeki

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Heeft de tv de laatste versie software?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw nog even resumeren wat ik heb gedaan.

* Twee aanvoerkabels die beide goed werken nu beschikbaar.

* TV geüpdatet met de laatste software

* Hdd, normaal gekoppeld en geregistreerd aan de main-satingang, ontkoppeld

* Main-satingang > kabel eruit

* Sub-satingang  > kabel verbonden

* Netkabel  er uit voor een minuut

* Herstart

* Eveneens een herstart uitgevoerd met de  afstandsbediening bij instellingen

Kan dus de nieuwe ingang (sub) niet detecteren om die dan vervolgens te configureren

Bij het oproepen van de satellietontvangst, krijg je gewoon de setting van de "main" te zien, maar zegt de TV dat er geen signaal is en dat de antenne hiervoor gecontroleerd dient te worden.

Mijn veronderstelling is dat de instellingen gesaved zijn en daarmee op slot zitten, wat verhindert dat een nieuwe poort geconfigureerd kan worden. Hoewel ik nog geen GoogleTV gebruik, kom ik bij het opstarten wel in dat menu uit en ben ik ingelogd via gmail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-12-2022 om 17:27, Oeki zei:

Voor pvr doeleinden moet er een extra kabel geplaatst worden voor opname. Moet bij de opbouw hiervan dan gedacht worden aan volledige verdubbeling?   Dus met een F-spltter bij elke LNB-uitgang (3) of is het beter een tweevoudig verdeelelement bij de uitgang van de  DiSEqC switch en daar aansluiten? Eventueel betere voorstellen voor zo weinig mogelijk signaal verlies? 

Een tweede vraag gaat over de aansluiting van deze kabel op de tweede sattuner van mijn TV (Sony A95K).  Werkt, na aansluiting,  in de praktijk alles hetzelfde als bij de hoofdaansluiting? Met andere woorden: wordt deze tweede poort softwarematig zo herkend dat er direct mee opgenomen kan worden en tegelijkertijd naar andere programma's gekeken kan worden?.

Bij voorbaat mijn dank.

Oeki

 

Sprietje.....kom d´r maar in!  😁

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in het menu voor automatische zenderkeuze twee opties gevonden voor satelliet. De hoofdsatellietontvangstingang (pff...wat een lang woord) waar ook een vermelding bij stond van de 387kanalen die daar opgeslagen zijn, dus de "main"-ingang.

Er wordt ook een tweede sat-aansluiting getoond in het menu met de vermelding "canal digital". Deze ingang op de "sub" lijkt me verbonden met deze provider, welke ik vroeger ook had, maar betalend is en dus zal daarvoor die CI module/kaart gebruikt moeten worden. Ik heb die ingang ook laten scannen en er bleken 787kanalen gesaved te zijn. Echter kan ik die niet "actief" maken, want òf er verschijnt "geen signaal" òf  de instelling van de "main"  wordt actief. 

Ik kan natuurlijk kijken en desgewenst opnemen via de "main", maar zou willen overschakelen op de "sub" als er opgenomen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat omschakelen zou de tv zelf moeten doen.

Alleen denk ik dat dan de kanalenset identiek moet zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel gepruts is het blijkbaar toch gelukt. Opnieuw allerlei zaken ingesteld, canal digital bleef echter verschijnen op de "sub"met zijn 766 kanalen. Geprobeerd die uit te schakelen en opnieuw laten zoeken.

Dan de volgorde van de kanalen geïmporteerd, aangepast en geëxporteerd en vervolgens de hdd aangesloten en uitgetest.

En ja, toen was er die opmerking niet meer dat ik niet op een ander kanaal kon kijken zolang de opname bezig was en ik hoop dat het zo blijft werken.

In ieder geval dacht ik het jullie dit onmiddellijk te melden en vooral hen die zich om mijn vraag bekommerd hebben, maar vraag me a.u.b. niet hoe ik het precies gedaan heb. Door veel te proberen waarschijnlijk.

Dank alle betrokkenen nogmaals voor uw inzet.

Met vriendelijke groet 

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat je in de goede richting geraakt bent!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 5-5-2023 om 10:26, Oeki zei:

Bij de eerste configuratie, een half jaar geleden, heb ik een externe hdd aangesloten die dus ook werkt op de hoofdingang, "main". De TV lijkt deze configuratie, dus ook de kanaalaanpassingen, steeds te gebruiken. Het gaat dus over de "sub"-aansluiting die er naast zit en waarvan ik niet weet hoe die te configureren. Heb dus de hoofdingang losgekoppeld en de TV opnieuw opgestart in de hoop dat hij de subingang zou vinden.

Overigens, toen ik eergisteren een update voor de TV liet uitvoeren, moest ik de Hdd opnieuw registreren. Ik wil ook dat hij geregistreerd blijft op de hoofdingang, maar dat ik gewoon de sub kan gebruiken terwijl  de hoofdingang de opname verzorgt.

Bijgevoegd nog de foto's die gisteren verdwenen.

Oekiimage.thumb.jpeg.91abf62d1b4c42b19dc58e0f3d5607c4.jpeg

DSC02661.JPG

DSC02662.JPG


Haal eerst die roest-troep bouten uit die beugel. En neem materiaal dat zich met elkaar chemisch verdraagt. Dan heb je niet over een tijd van die vieze roeststrepen langs je muur. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...