Ga naar inhoud


Dubbele kabel


Oeki

Aanbevolen berichten

Voor pvr doeleinden moet er een extra kabel geplaatst worden voor opname. Moet bij de opbouw hiervan dan gedacht worden aan volledige verdubbeling?   Dus met een F-spltter bij elke LNB-uitgang (3) of is het beter een tweevoudig verdeelelement bij de uitgang van de  DiSEqC switch en daar aansluiten? Eventueel betere voorstellen voor zo weinig mogelijk signaal verlies? 

Een tweede vraag gaat over de aansluiting van deze kabel op de tweede sattuner van mijn TV (Sony A95K).  Werkt, na aansluiting,  in de praktijk alles hetzelfde als bij de hoofdaansluiting? Met andere woorden: wordt deze tweede poort softwarematig zo herkend dat er direct mee opgenomen kan worden en tegelijkertijd naar andere programma's gekeken kan worden?.

Bij voorbaat mijn dank.

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
17 minuten geleden, Oeki zei:

Dus met een F-spltter bij elke LNB-uitgang (3) of is het beter een tweevoudig verdeelelement bij de uitgang van de  DiSEqC switch en daar aansluiten?

Dat gaat niet werken.

 

Vervang de LNB's voor quad modellen en verbind elke lnb met 2 separate Diseqc switches.

Daarna met 2 kabels van de diseqc switches naar je tv.

 

Hoe je Sony tv werkt zal je moeten lezen in je gebruiksaanwijzing.

Heb je op dit moment een CI module/kaart in je tv, kan je doorgaans slechts een zender tegelijk decoderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik ben vandaag eindelijk zo ver gekomen dat er een dubbele kabel aangesloten ligt naar mijn schotel waar mijn drie lnb's vervangen werden door twin inverto's (idlb twnl40-ultra-opp) en elke kabel zijn eigen diseqc switch

Mijn Sony A95K had al prima de gewenste zenders weergegeven. Mijn hoop dat er een de TV een twintuner ingang zou hebben, blijkt toch niet te kloppen. Ik kan niet én kijken én opnemen tegelijkertijd. Klopt dit? Er zijn wel twee sataansluitingen achter op de tv, maar ik denk dat het verschil alleen is, versterking of geen versterking van het signaal.

Ben ik nu toch aangewezen om een losse satreciever te kopen wil ik én kijken én opnemen op de satelliet?

Oeki

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deze ontvanger heeft 2 satelliet aansluitingen.

Raadpleeg je gebruiksaanwijzing hoe die te configureren en te gebruiken.

 

Bedenk ook dat je met gecodeerde kanalen een conflict kunt hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het zijn 2 volwaatdige DVB-S2 tuners.een main en een sub tuner, die opnemen mogelijk moet maken.

Maar je zal ze wel moeten configureren.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Oeki zei:

Ben ik nu toch aangewezen om een losse satreciever te kopen wil ik én kijken én opnemen op de satelliet?

 

Je hebt als het goed is ook 2 kaartsloten voor beide tuners.

Om te kunnen kijken en opnemen heb je dus 2 Common Interfacekaarten van je provider nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig kijk ik alleen naar kanalen die zonder abonnement te zien zijn. Echter had ik gehoopt dat de A95K met zijn twee satellietaansluitingen de twee kabels gescheiden zou kunnen verwerken.

Dan zou er eentje voor de opnames gebruikt kunnen worden terwijl ik naar het andere tegelijkertijd kan kijken. 

Oeki

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

hoe kan ik die twee tuners configureren?

Ik heb de handleiding bekeken en bijna alles geprobeerd om die tweede ingang herkend te laten worden. Beide kabels geven signaal.

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we ergens die handleiding downloaden of moet ik mijn glazen bol gaan oppoetsen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik moet alles vanaf een mobiele telefoon doen, een gebruiksaanwijzing doorspitten wordt lastig.

Eat heb je eigenlijk voor opslag medium aangesloten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste configuratie, een half jaar geleden, heb ik een externe hdd aangesloten die dus ook werkt op de hoofdingang, "main". De TV lijkt deze configuratie, dus ook de kanaalaanpassingen, steeds te gebruiken. Het gaat dus over de "sub"-aansluiting die er naast zit en waarvan ik niet weet hoe die te configureren. Heb dus de hoofdingang losgekoppeld en de TV opnieuw opgestart in de hoop dat hij de subingang zou vinden.

Overigens, toen ik eergisteren een update voor de TV liet uitvoeren, moest ik de Hdd opnieuw registreren. Ik wil ook dat hij geregistreerd blijft op de hoofdingang, maar dat ik gewoon de sub kan gebruiken terwijl  de hoofdingang de opname verzorgt.

Bijgevoegd nog de foto's die gisteren verdwenen.

Oekiimage.thumb.jpeg.91abf62d1b4c42b19dc58e0f3d5607c4.jpeg

DSC02661.JPG

DSC02662.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Tv van het net gehaald en usb-Hdd eruit getrokken, sub-ingang verbonden met kabel. Geen resultaat.

Na wat zoeken kom ik uit bij "Instellingen voor Toegang via schakelaar".

Er zijn dan drie onderverdelingen t.w.

1. Schakelaars voor scannen toewijzen.

2.Schakelaars toewijzen aan algemene acties.

3. Schakelaars toewijzen aan snelkoppelingen.

 

Kom ik al in de buurt?  Heb nog niets verder gedaan, want ik wil mijn instellingen voor de hoofdingang niet gaan verliezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...