Ga naar inhoud


VU uno 4k se zit vast


MartinK

Aanbevolen berichten

Hallo,

Paar dag  en terug een software update gedaan en sindsdien zit de vu vast, hij doet niets meer. Krijg alleen een groen scherm, kom ook niet meer in het menu. Ook opnieuw opstarten lost niets op. 

Nu staat er dat ik een logfile moet sturen naar het forum van openpli.org. Waar in het forum moet ik dit bestand plaatsen?

Misschien iemand die mij kan helpen???

tel Kars.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is op zich niet heel moeilijk hoor.

Je gaat naar het OpenPLi forum en maakt, als je nog geen account hebt, een account aan. 
Vervolgens post je jouw verhaal in een eventueel nieuw topic met wat je gedaan hebt voordat de crash kwam.

Ervan uitgaande dat je een harde schijf in je box hebt, dan vindt je in de hoofdmap van de harde schijf alle crashlog. Deze kan je middels ftp, mits dat nog functioneert, naar jouw pc halen en als attachment in het OpenPLi forum toevoegen. Heb je geen toegang meer tot jouw box dan hoop ik dat je nog wel nieuwe firmware kunt flashen en met een goede backup ben je dan zo weer online. En dan heb je ook gewoon weer ftp toegang.
 

Lukt het toevoegen van een attachment niet als nieuwe gebruiker, dan de laatste (10+) regels uit het crashlog als tekst toevoegen waar gedetailleerde info vermeld wordt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij crasht eigenlijk op de FastScan optie. Wellicht een update die is foutgegaan door te updaten van een lagere versie van OpenPli naar de nieuwste versie. Denk dat een frisse flash dit probleem oplost….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...