Ga naar inhoud


Welke Twintuner??


Geri

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een Nanox Twintuner, met als binnenwerk (wat altijd op het scherm verschijnt) van Vantage, een Duits merk.

Dit bevalt me uitstekend alleen zo langzamerhand vertoont hij kuren en moet ik uitkijken naar een andere twintuner. Op zich geen probleem alleen zie ik graag dat 1 optie kan worden ingevuld en wel: Bij mijn huidige tuner kan ik, bij het afkijken van een opgenomen film, de reklame doorspoelen door het numerieke toetsenbord te gebruiken,

Dus druk ik 2 in, dan worden er 2 minuten doorgespoeld, druk ik een 8 in, dan 8 minuten etc etc en dat is ideaal! Gemiddeld duurt een reklame 8 minuten dus door 1x op de 8 te drukken kan ik de film verder afkijken.

Dus mijn vraag is, weet iemand een twintuner die dit voordeel ook kent?

Ik  hoor heel  graag, met veel dank!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


altijd eerst even proberen opnieuw te flashen om te zien of dan de problemen over zijn

volgens mij heeft @D-box ook een nanox dus die kan je wel tips geven

als het tijd wordt voor een nieuwe receiver zou ik voor een Vu+ UNO4K SE met twintuner gaan of een Dreambox one met combo tuner

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze optie zit gelukkig in de meeste Enigma2 ontvangers. De functie wordt bepaald door de aanwezige software in de box… Als een twintuner noodzakelijk wel even bedenken welke vorm. 2 * satelliet of 2 * kabel of zelfs een mix daarvan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grappige is wel, dat besefte ik een paar dagen terug (dank @Noordzee) , als de kabelmaatschappij overstappen op glasvezel heb ik NIETS meer aan de DVB-C tuner.

Dan is in combo die DVB-S2 plus een DVB-T2 interessanter. (vrije terrestrische NPO ontvangen en FTA uit het buitenland)

 

Je nieuwe receiver moet dus dergelijke tuner hebben of erin kunnen worden ingebouwd.

 

  • Like 1

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2022 om 16:07, Geri zei:

Ik heb nu een Nanox Twintuner, met als binnenwerk (wat altijd op het scherm verschijnt) van Vantage, een Duits merk.

Dit bevalt me uitstekend alleen zo langzamerhand vertoont hij kuren en moet ik uitkijken naar een andere twintuner. Op zich geen probleem alleen zie ik graag dat 1 optie kan worden ingevuld en wel: Bij mijn huidige tuner kan ik, bij het afkijken van een opgenomen film, de reklame doorspoelen door het numerieke toetsenbord te gebruiken,

Dus druk ik 2 in, dan worden er 2 minuten doorgespoeld, druk ik een 8 in, dan 8 minuten etc etc en dat is ideaal! Gemiddeld duurt een reklame 8 minuten dus door 1x op de 8 te drukken kan ik de film verder afkijken.

Dus mijn vraag is, weet iemand een twintuner die dit voordeel ook kent?

Ik  hoor heel  graag, met veel dank!

 

Hoi @Geri

Mijn NanoXX 9800HD heb ik in 2009 gekocht; dat jij de Vantage-melding te zien krijgt bij het booten, komt dat er een andere bootloader in jouw ontvanger is geplaatst (Geeft niks hoor), het enige euvel dat je kan krijgen is dat je MISSCHIEN problemen met het inlezen van nieuwe zenders krijgt (hangt van de Vantage software af).

Als je er geen last van hebt zou ik gewoon alles zo laten.

FYI de NanoXX 9800HD is het kleine broertje/zusje van de Vantage HD8000S.

 

Maar nu jouw vraag: QUOTE

Dus mijn vraag is, weet iemand een twintuner die dit voordeel ook kent?

Ik  hoor heel  graag, met veel dank!UNQUOTE

 

Ik heb geen idee, de laatste ontvanger die ik kocht was dus die NanoXX uit 2009, hij bevalt me zo goed dat ik geen andere ontvanger nodig heb.

 

Groetjes en succes,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 24-12-2022 om 11:57, Tonskidutch zei:

Het grappige is wel, dat besefte ik een paar dagen terug (dank @Noordzee) , als de kabelmaatschappij overstappen op glasvezel heb ik NIETS meer aan de DVB-C tuner.

Dan is in combo die DVB-S2 plus een DVB-T2 interessanter. (vrije terrestrische NPO ontvangen en FTA uit het buitenland)

 

Je nieuwe receiver moet dus dergelijke tuner hebben of erin kunnen worden ingebouwd.

 

 

Als DVB-C bij de kabelmaatschappijen niet meer mogelijk is, dan gaan ze enorm veel klanten verliezen die een Humax PVR ontvanger met CI en smartcard hebben, of zelfs alleen digitaal via diverse TV's in huis aangesloten hebben staan. Het voordeel zoals nu bij bijvoorbeeld Ziggo is dan compleet verdwenen.

 

Veranderingen doe je in stappen, niet te snel, en met honing naar de klanten toe. Bijvoorbeeld extra zenders via IPTV aanbieden, zeg maar zoals de habride satelliet ontvangers van Canal Digitaal met internet aansluiting voor de zenders die alleen via een lijn verbinding aangeboden worden. Nu is Canal Digitaal nou niet de geweldigste vergelijking, maar het zou wel op die manier in een langzamere fase kunnen gebeuren zodat klanten het niet te direct het in de portemonnee voelen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Miauw zei:

 

 

....

Veranderingen doe je in stappen, niet te snel, en met honing naar de klanten toe. Bijvoorbeeld extra zenders via IPTV aanbieden, zeg maar zoals de habride satelliet ontvangers van Canal Digitaal met internet aansluiting voor de zenders die alleen via een lijn verbinding aangeboden worden. Nu is Canal Digitaal nou niet de geweldigste vergelijking, maar het zou wel op die manier in een langzamere fase kunnen gebeuren zodat klanten het niet te direct het in de portemonnee voelen. 

En juist daarom ben ik weggegaan bij CDS.

Ik betaalde voor het basispakket en kreeg steeds minder zenders omdat die zenders steeds meer en meer via internet worden aangeboden.

Ik moest wel het volle pond blijven betalen voor mijn pakket.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2022 om 11:57, Tonskidutch zei:

Het grappige is wel, dat besefte ik een paar dagen terug (dank @Noordzee) , als de kabelmaatschappij overstappen op glasvezel heb ik NIETS meer aan de DVB-C tuner.

Dan is in combo die DVB-S2 plus een DVB-T2 interessanter. (vrije terrestrische NPO ontvangen en FTA uit het buitenland)

 

Je nieuwe receiver moet dus dergelijke tuner hebben of erin kunnen worden ingebouwd.

 

 

Ik zit al weer jaren bij Trined, waar ik het basispakket (ongecodeerd) via DVB-C mijn 8000 en VU+ in leidt. 

Daarnaast ook nog steeds een CD-kaartje; werkt allemaal prima!

Opnames via de glasvezelcoax zijn overigens minstens dubbel zo groot als de vergelijkbare bestanden via satelliet.

Helaas is deze provider niet overal af te nemen...

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2023 om 10:14, Tonskidutch zei:

uhm @likus ongecodeerde zenders hebben wij op Ziggo ook NPO1 NPO2 NPO3, maar als de Coax vervangen wordt door glasvezel en er dus geen signaal meer op binnenkomt op de COAX die van Router naar Huiskamer loopt moet er wat anders voor in de plaats komen.

 

 

@Tonskidutch

Snap ik. Bij ziggo al jaren zo voor Ned1-2-3...volgens mij voor RTL-SBS-etc niet? (CI+?)

 

Alleen; ik heb al jaren alleen glasvezel, en toch de digitale zenders van Trined via coax door mijn huis in de boxen.

Dus, het kan nog steeds, dat was even mijn bijdrage in dit draadje 😉

Het Huawei kastje waarin de glasvezel is gemonteerd, heeft een coax-uitgang en een ftp-uitgang. 

 

 

  • Like 1

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...