Ga naar inhoud


WhatsApp op Desktop Windows 10 met irretante fout.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo Satters,

 

ik gebruik al een tijd lang WhatsApp voor Windows uit de MicroSoft Store. Werkt in principe OK maar het heeft een fout waar ik stapelgek van word.
En wel bij het schrijven van normale tekst zet de WhatsApp App (of doet Windows dat?) er na het drukken van de spacebar automatisch soms een hoofdletter aan de eerste letter van een woord. Niet ieder woord maar bij veel woorden. Ik kan er geen touw aan vast knopen waarom die dat doet.
Ben ik uiteindelijk klaar met het schrijven van een bericht, dan moet ik altijd de tekst nalezen en de hoofdletters er weer uitcorrigeren. Wat onnodig veel tijd kost.

Wie heeft hier een tip?

Ik heb de WhatsApp voor Windows App ook al eens gewist en opnieuw geladen. Dit heeft niets geholpen. Ik ben radeloos.
Gebruik ik Messenger op dezelfde Windows laptop...doet ie dat niet.
Even als aanvulling, het is een Dell XPS met Windows 10, Duitse versie van Window10 met Engelse versie van Office365. Duits keyboard. Het probleem treedt uitsluitend bij WhatsApp op.

aangepast door Drs. IJzerbout
aanvulling

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, wanderer zei:

welke letters worden opeens hoofdletters? het heeft denk ik te maken met duits toetsenbord en duits w10...

 

In feite alle letters. En alle soorten woorden. Het zijn niet alleen zelfstandige naam woorden maar ook woorden als "in", "het". Door de bank genomen alles soorten woorden. Ik zie geen verband met auto correctuur. Die staat op Engels.

Het woord "maar" schrijft ie altijd met een hoofdletter, of ik het wil of niet.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner mij dat ook

Nu heb ik een Nederlandse app

Voor de gein heb ik die app eens geladen. Screenshot_32.png.b8fa1bd9f5c6488ea97a5b5eb72afc1c.png

 

hier zijn de letters die ik typ niet veranderd.

 

 

de windows 10 Duits bepaald dat de store een Duitstalige app ophaalt van een Duitse subserver bij Microschrott 😁

dat had ik ook met mijn HP slice gekocht in Duitsland

die heb ik herinstalleert en dat kost wel een beetje tijd en moeite maar nu is het Probleem weg

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de liefhebbers is er ook een gratis app waarin veel, heel veel verschillende chat applicaties gecombineerd zijn waaronder uiteraard Whatsapp, Telegram, Wire, SMS etc. Die app heet Hamsket en is hier te vinden:

 

https://github.com/TheGoddessInari/hamsket/releases

 

Zowel voor Linux, Windows als Mac.

  • Bedankt 1

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het probleem is bij mij niet weggegaan. Ook met het NL en Engels taalpakket niet.
Ik ben er vandaag nog even mee bezig geweest en vond in de Windows Appstore een 2e WhatsApp Beta versie.

Heb deze gedownload en ziedaar...het probleem is weg!

De oude versie heb ik verwijderd en met deze Beta versie is het probleem verdwenen.
Het schijnt dus toch een probleem van WhatsApp te zijn.

Probleem opgelost.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is het niet zo dat je het met het betreffende woord ooit een zin bent gestart en hem in je dictionary hebt gezet?

 

Die kun je weer legen door in de taakbalk dictionary in te tikken en dan view contents of local user dictionary aan te klikken.

 

 

Sorry was al opgelost 🥴

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...