Ga naar inhoud


Timeout reading pmt


window
Ga naar oplossing Opgelost door window,

Aanbevolen berichten

Image  is “ experimental “….. idd zit onze 920 in huisnetwerk.

 

@Mimisiku : Idd, dat is simpelste!

 

Ter verdere informatie: 

Ik heb zoeven zenders gescanned, éénmaal met “ netwerk “ uit, en éénmaal aan.

Met netwerk aan vang ik pakweg 80 zenders meer, dan bij netwerk uit..?? ( Zit wel verschil in, als disecq ertussen zit. Scheelt ongeveer 50 zenders )

Ontvangst van 23.5 E.komt van multicable lnb, , één uitgang rechtstreeks op tuner A1, één via disecq op A2, en één unicable op B1.

Nu constateerde ik, dat tuner A1 afgesteld stond op 28.2 E….? - En dat ik foutmelding van begin topic weer had….

Nu ik tuner A1 weer op 23 E. heb staan, en zenders opieuw gescanned, is foutmelding verdwenen….???

Ik blijf het volgen vanzelf.

Nogmaals dank voor alle advies.

aangepast door window
Link naar reactie
Delen op andere sites


Let ook even op de ‘satellites.xml’. Veel images gebruiken ‘284’ als referentie en niet ‘282’. Dat leidt tot het niet goed scannen van Astra2… Bestand staat in /etc/tuxbox

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, window zei:

...Ik heb geen idee, of mijn weer opstarten van de ontvanger mijn probleem heeft opgelost, ofdat er ergens buiten-gebeuren speelde....

 

Die analyse lijkt me geheel juist, omdat het domweg niet mogelijk is dat die melding voorkomt bij reguliere DTH transponders.

Wil je meer weten over PAT en PMT tabellen, lees dan dit draadje, waarin ik de functie van de diverse tabellen beschrijf:

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Eigenlijke oplossing is naar alle waarschijnlijkheid een fout, die in de configuratie van onze dreambox 920 was geslopen. ( Zie eerder post, waar ik over unicable vertel )

Hoe deze fout daarin is geslopen is een raadsel, omdat ik niet de gewoonte heb in goed draaiende software te prutsen.

( Enige wat ik me kan bedenken, dat bijv. afstandsbediening van Philips tv ergens iets heeft veranderd.???)

Na gisteren configuratie verbeterd te hebben, en het nodige testen vanochtend, komt pmt storings-melding niet meer terug.

Dank aan Old Shatterhand, omdat ik door zijn uitleg enig idee heb, wat PMT betekent…. Goochelen op die term is verwarrend.

Hopend komt storing niet terug. 
wat mij betreft kan er slotje op deze thread. Prettige dag verder, gr. George

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een voorbeeld van de genoemde DVB tabellen, die de uitleg moeten verduidelijken (de tekst uit het andere draadje):

 

Voor dit voorbeeld heb ik een eenvoudige transponder gevonden die maar 2 services biedt.

De inhoud van de PAT die een verwijzing geeft naar de 2 PMT pids:

PAT.thumb.png.29fd3c3698412a6718f0864d89998ab4.png

 

De inhoud van een PMT met de omschrijving van en de verwijzing naar de audio en video pids:

PMT.thumb.png.6d1984a87a080013bb66330d03c4f218.png

 

En tot slot de SDT, die de services een naam geeft:

SDT.thumb.png.4a051c036341200e04bb9e12d1b2424b.png

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-1-2023 om 19:39, Old Satterhand zei:

Hier nog een voorbeeld van de genoemde DVB tabellen, die de uitleg moeten verduidelijken (de tekst uit het andere draadje):

 

Voor dit voorbeeld heb ik een eenvoudige transponder gevonden die maar 2 services biedt.

De inhoud van de PAT die een verwijzing geeft naar de 2 PMT pids:

PAT.thumb.png.29fd3c3698412a6718f0864d89998ab4.png

 

De inhoud van een PMT met de omschrijving van en de verwijzing naar de audio en video pids:

PMT.thumb.png.6d1984a87a080013bb66330d03c4f218.png

 

En tot slot de SDT, die de services een naam geeft:

SDT.thumb.png.4a051c036341200e04bb9e12d1b2424b.png

 

 

Waar lees je dat mee uit?

TransEdit? of TSReader?

Of nog iets anders?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Alex1970 zei:

Waar lees je dat mee uit?

TransEdit? of TSReader?

Of nog iets anders?

 

Dit is met de TS Analyser tool van de Promax RangerNeo2, die ik even te leen heb.

Maar het kan ook prima met TSReader of dvbSAM of eender welke Transport Stream Analyser.

Maar de Promax vind ik overzichtelijker voor de gemiddelde geïnteresseerde in deze materie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...