Ga naar inhoud


transpondernieuws februari 2023


Aanbevolen berichten

hoi,

klas.gif

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

nieuw / coderingsnieuws e.d.:

TurkmenÄlem MonacoSat - 52,0° oost:

de nieuwe Transponder van Turkmenalam is gelanceerd!

Deze transponder en zijn parameters zijn experimenteel en eventuele wijzigingen zijn mogelijk.

DVB-S2 met FEC 3/5

Iran International HD
MBC Persia HD
Persiana Sports HD


10762 H 27500

Let op deze Transponder is HORIZONTAAL

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

klas.gif

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

nieuw / coderingsnieuws e.d.:

TurkmenÄlem MonacoSat - 52,0° oost:

CHANNEL
Name: "MBC Persia HD" Provider: "WNS"
TRANSPONDER
10762, H, 27500 8PSK FEC 3/5
52.0°E (0520 - TurkmenÄlem MonacoSat)
VIDEO
4:2:0 1920x1080 25fps 3673kbps 16:9
IDs
NetwordID: 4478 TransponderID: 4478 ServiceID: 2
PIDs
Video: 202(H.264) Audio: 201 -
PCR: 202 PMT: 200 Teletext: 0

CHANNEL
Name: "Persiana Sport HD" Provider: "WNS"
TRANSPONDER
10762, H, 27500 8PSK FEC 3/5
52.0°E (0520 - TurkmenÄlem MonacoSat)
VIDEO
4:2:0 1920x1080 25fps 2748kbps 16:9
IDs
NetwordID: 4478 TransponderID: 4478 ServiceID: 1
PIDs
Video: 101(H.264) Audio: 102 - (AAC-ADTS)
PCR: 101 PMT: 100 Teletext: 0

CHANNEL
Name: "Iran International HD" Provider: "WNS"
TRANSPONDER
10762, H, 27500 8PSK FEC 3/5
52.0°E (0520 - TurkmenÄlem MonacoSat)
VIDEO
4:2:0 1920x1080 25fps 5935kbps 16:9
IDs
NetwordID: 4478 TransponderID: 4478 ServiceID: 3
PIDs
Video: 302(H.264) Audio: 301 -
PCR: 302 PMT: 300 Teletext: 0

P.S.:

Houd er rekening mee

dat alle technische parameters van de nieuwe transponder kunnen worden gewijzigd.
We hebben verschillende keren benadrukt dat alle parameters en zelfs de zenders via deze transponder experimenteel zijn.

We zullen eventuele wijzigingen aankondigen.



CHANNEL
Name: "BIZ TV Uzbekistan" Provider: "AREF"
TRANSPONDER
12380, V, 28000 8PSK FEC 5/6
52.0°E (0520 - TurkmenÄlem MonacoSat)
VIDEO
4:2:0 1280x720 50fps 1825kbps 16:9
IDs
NetwordID: 3 TransponderID: 3 ServiceID: 736
PIDs
Video: 2501(H.264) Audio: 2502 - (AAC-ADTS)
PCR: 2501 PMT: 737 Teletext: 0

bron: https://www.medienboardonline.de

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

klas.gif

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

nieuw / coderingsnieuws e.d.:

TurkmenÄlem MonacoSat - 52,0° oost:

10762, H, 27500 8PSK FEC 3/5

twee nieuwe Persiana-zenders genaamd
Persiana 2 HD ,
Persiana Medical HD

zullen binnenkort starten via deze transponder

en mogelijk nog een zender in de komende dagen.

Binnenkort meer info

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-2-2023 om 00:51, gerrithoogeveen zei:

Staat op 0000 pakt niks. Rotding doe octagon. Niks dan ellende al 2 jaar

je bent niet de enige

kreeg enige tijd geleden onderstaand bericht terug van een duitser naar aanleiding van een vraag over de octagon sf8008

 

Sorry dat ik een spelbreker ben, maar ik heb zojuist mijn SF8008, die 2 weken geleden werd geleverd, teruggestuurd. In vergelijking met de goedkope SX8 en GTMedia V9 bood deze geen voordelen wat betreft ontvangst van zwakke TP's (op een Triax 120cm en Inverto Black Ultra LNB). Als de signaalkwaliteit net op de grens van C/N-slot lag (met de twee goedkope Rx), bracht de SF8008 ook geen succes. Wat bij de SF8008 blijkbaar beter is, dankzij snellere processoren, is de reactietijd bij het schakelen en scrollen door het menu. Voor een "normale" satellietgebruiker is de hele opstelling van de SF8008 echter een verschrikking. De meegeleverde handleiding is een folder van 6 bladzijden, waarvan 2 bladzijden veiligheidswaarschuwingen zijn, 1 bladzijde inhoud van de levering, 2 bladzijden uitleg van de knoppen van de afstandsbediening. Volledig onbruikbaar. Er is een verwijzing naar de website book.mynonpublic.com. Daar kom je echter alleen terecht op het forum van de OpenATV ontwikkelaars, waar ze bespreken wanneer de volgende firmware uitkomt en hoe je die het beste kunt flashen, etc. Ze willen daar niemand lastig vallen met trivialiteiten zoals hoe je nieuwe TP's aanmaakt voor bestaande satellieten of hoe je voorkomt dat het internetweerbericht in de linkerbovenhoek wordt weergegeven telkens als het kanaal wordt veranderd (maar nergens de TP-frequentie), of hoe je per ongeluk een verkeerd gecodeerde afstandsbediening reset. Ik heb sterk de indruk dat de SF8008 niet is ontworpen als zelfstandig apparaat, maar alleen kan worden bediend als een Linux-computer met OpenWebIF via het netwerk is aangesloten. Dit moet echter vanaf het begin duidelijk aan potentiële kopers worden meegedeeld. Voor mij persoonlijk heeft de SF8008 geen voordeel ten opzichte van de goedkope SX8 van Octagon. Als ik nu het aankoopbedrag terugkrijg, koop ik toch de TBS 5927. Ik weet vanaf het begin dat ik een computer nodig heb voor satellietontvangst, maar ik kan CrazyScan ook gebruiken om het spectrum van de satellietsignalen, constellatiediagrammen en dergelijke te bekijken. Dit is voor mij belangrijker dan de mogelijkheid om de kleur van elk afzonderlijk menuvenster op openATV aan te passen. Ik ben blij als het toestel stabiel is en niet om de paar maanden nieuwe firmware versies nodig heeft. Maar dat lijkt het idee te zijn van de SF8008. Helaas kom je daar niet achter voordat je koopt.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

klas.gif

animated-update-image-0025.gif parabol-V.gif

nieuw / coderingsnieuws e.d.:

TurkmenÄlem MonacoSat - 52,0° oost:

Over het probleem met het ontvangen van sommige frequenties van Turkmenalam

Beste publiek, u heeft problemen met het ontvangen van 10845, 10887 en 10762, dit probleem komt niet van de kant van uw ontvanger en het probleem zal in de komende dagen worden opgelost.

Momenteel gebruiken deze frequenties een lagere capaciteit van de uplink (momenteel maken we gebruikt van de back-up uplink) en zullen binnenkort weer worden overgezet naar de oude uplink.

Dit probleem wordt 100% opgelost.



ASTRA 28,2° Oost:

10788 V (Transponder 46)

The next transponder to be cleared of SD channels. It will switch to DVB-S2 week commencing 6th February.

(DVB-S, Symbol Rate 22000 FEC 5/6 switching to DVB-S2, Symbol Rate 23000, FEC 3/4)

BBC One West Midlands SD (closes 07/02/23)

BBC One East Yorkshire and Lincolnshire SD (closes 07/02/23)

BBC One East Midlands SD (closes by 07/02/23)

BBC One East SD (closes by 07/02/23)

BBC Parliament SD (moves to 12422H)

BBC One Wales SD (closes 07/02/23)

BBC Two Wales SD (closes 07/02/23)

BBC One CI HD (tests by 09/02/23, on Freesat/Sky 13-14/02/23)

BBC One West HD (tests by 09/02/23, on Freesat/Sky 13-14/02/23)

BBC One South West HD (tests by 09/02/23, on Freesat/Sky 13-14/02/23)

BBC RB1 HD (tests by 09/02/23, on Freesat/Sky 13-14/02/23)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, de vrije fries zei:

je bent niet de enige

kreeg enige tijd geleden onderstaand bericht terug van een duitser naar aanleiding van een vraag over de octagon sf8008

 

Sorry dat ik een spelbreker ben, maar ik heb zojuist mijn SF8008, die 2 weken geleden werd geleverd, teruggestuurd. In vergelijking met de goedkope SX8 en GTMedia V9 bood deze geen voordelen wat betreft ontvangst van zwakke TP's (op een Triax 120cm en Inverto Black Ultra LNB). Als de signaalkwaliteit net op de grens van C/N-slot lag (met de twee goedkope Rx), bracht de SF8008 ook geen succes. Wat bij de SF8008 blijkbaar beter is, dankzij snellere processoren, is de reactietijd bij het schakelen en scrollen door het menu. Voor een "normale" satellietgebruiker is de hele opstelling van de SF8008 echter een verschrikking. De meegeleverde handleiding is een folder van 6 bladzijden, waarvan 2 bladzijden veiligheidswaarschuwingen zijn, 1 bladzijde inhoud van de levering, 2 bladzijden uitleg van de knoppen van de afstandsbediening. Volledig onbruikbaar. Er is een verwijzing naar de website book.mynonpublic.com. Daar kom je echter alleen terecht op het forum van de OpenATV ontwikkelaars, waar ze bespreken wanneer de volgende firmware uitkomt en hoe je die het beste kunt flashen, etc. Ze willen daar niemand lastig vallen met trivialiteiten zoals hoe je nieuwe TP's aanmaakt voor bestaande satellieten of hoe je voorkomt dat het internetweerbericht in de linkerbovenhoek wordt weergegeven telkens als het kanaal wordt veranderd (maar nergens de TP-frequentie), of hoe je per ongeluk een verkeerd gecodeerde afstandsbediening reset. Ik heb sterk de indruk dat de SF8008 niet is ontworpen als zelfstandig apparaat, maar alleen kan worden bediend als een Linux-computer met OpenWebIF via het netwerk is aangesloten. Dit moet echter vanaf het begin duidelijk aan potentiële kopers worden meegedeeld. Voor mij persoonlijk heeft de SF8008 geen voordeel ten opzichte van de goedkope SX8 van Octagon. Als ik nu het aankoopbedrag terugkrijg, koop ik toch de TBS 5927. Ik weet vanaf het begin dat ik een computer nodig heb voor satellietontvangst, maar ik kan CrazyScan ook gebruiken om het spectrum van de satellietsignalen, constellatiediagrammen en dergelijke te bekijken. Dit is voor mij belangrijker dan de mogelijkheid om de kleur van elk afzonderlijk menuvenster op openATV aan te passen. Ik ben blij als het toestel stabiel is en niet om de paar maanden nieuwe firmware versies nodig heeft. Maar dat lijkt het idee te zijn van de SF8008. Helaas kom je daar niet achter voordat je koopt.

Er is meer dan OpenATV voor de Octagon SF8008. Ooit een andere image getest?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo en @de vrije fries als jullie niet tevreden zijn over Octagon SF8008 raad ik jullie Formuler S Turbo 4K of Mini 4K aan, kost 100 euro en is een heel erg gevoelige apparaat, en het is niet alleen een satontvanger! Het draait op Android maar je kan een Enigma2 besturingssysteem erop flashen zoals OpenAtv. Dankzij de multiboot functie kun je ze samen gebruiken. Ook is een goedwerkende Blindscan functie aanwezig , Ci Module en smartcard reader en ook aanwezig. < softwarematig upgraden naar Ci+ is mogelijk! >

 

Mutant hd66 SE is qua functies exact het zelfde als de Formuler S Turbo 4K maar is wel nieuwer, sneller en er kan een 2,5 inch hdd in. Deze kost 130 euro. Allebij kan ik gerust aan jullie aanbevolen, jullie zullen niet teleurgesteld zijn. Formuler gebruik ik niet zo lang maar Mutant gebruik ik jaren en als het gaat om stabiliteit is Mutant echt een top ontvanger!!!

 

Groetjes Gökhan Tasgin 🙂

aangepast door Gökhan Tasgin
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7°E 12657 H 2475 Aut  ID: Alforat HD2  4:2:2

vlcsnap-2023-02-05-18h06m39s330.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

BBC One W Mids HD (tests by 02/02/2023, after BBC Four HD/CBeebies HD has moved away. Launch Freesat/Sky 06-07/02/2023)

 

[EDIT} zie nu pas dat de BBC met een grote opschoonactie van SD zenders bezig is ....

Dus BBC Four HD doet nog effe niets ?  Wel gescanned maar geen beeld. Zo aan de info te lezen pas na 6 januari ....

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Snoopy zei:

 

[EDIT} zie nu pas dat de BBC met een grote opschoonactie van SD zenders bezig is ....

Dus BBC Four HD doet nog effe niets ?  Wel gescanned maar geen beeld. Zo aan de info te lezen pas na 6 januari ....

BBC Four HD is pas vanaf 20.00 uur in de lucht

 

BBC Four HD is sinds 31/01/23 te vinden via

10818 V (Transponder 48)

(DVB-S2, Symbol Rate 23000, FEC 3/4)

 

 CBeebies HD is sinds 31/01/23 te vinden via

10818 V (Transponder 48)

(DVB-S2, Symbol Rate 23000, FEC 3/4)

 

 

BBC Four SD is sinds  14/02/23 te vinden op 12422 H

 CBeebies SD is sinds  14/02/23 te vinden op 12422 H

 

12422 H (Transponder 37)

A temporary home for the BBC’s standard definition channels.

(DVB-S, Symbol Rate 27500 FEC 2/3)

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Gökhan Tasgin zei:

@Mojo en @de vrije fries als jullie niet tevreden zijn over Octagon SF8008 raad ik jullie Formuler S Turbo 4K of Mini 4K aan, kost 100 euro en is een heel erg gevoelige apparaat, en het is niet alleen een satontvanger! Het draait op Android maar je kan een Enigma2 besturingssysteem erop flashen zoals OpenAtv. Dankzij de multiboot functie kun je ze samen gebruiken. Ook is een goedwerkende Blindscan functie aanwezig , Ci Module en smartcard reader en ook aanwezig. < softwarematig upgraden naar Ci+ is mogelijk! >

 

Mutant hd66 SE is qua functies exact het zelfde als de Formuler S Turbo 4K maar is wel nieuwer, sneller en er kan een 2,5 inch hdd in. Deze kost 130 euro. Allebij kan ik gerust aan jullie aanbevolen, jullie zullen niet teleurgesteld zijn. Formuler gebruik ik niet zo lang maar Mutant gebruik ik jaren en als het gaat om stabiliteit is Mutant echt een top ontvanger!!!

 

Groetjes Gökhan Tasgin 🙂

Ik heb geen probleem met de Octagon!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2023 om 11:31, Gökhan Tasgin zei:

@Mojo en @de vrije fries als jullie niet tevreden zijn over Octagon SF8008 raad ik jullie Formuler S Turbo 4K of Mini 4K aan, kost 100 euro en is een heel erg gevoelige apparaat, en het is niet alleen een satontvanger! Het draait op Android maar je kan een Enigma2 besturingssysteem erop flashen zoals OpenAtv. Dankzij de multiboot functie kun je ze samen gebruiken. Ook is een goedwerkende Blindscan functie aanwezig , Ci Module en smartcard reader en ook aanwezig. < softwarematig upgraden naar Ci+ is mogelijk! >

Ik zat net even te kijken naar de specs op https://www.formuler.tv/specs-2 en enkel de Formuler S Turbo zou een common interface hebben, de S mini niet.

CI upgraden naar CI+, is dat wel mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...