Ga naar inhoud


TV Vlaanderen voegt France 4 en 5 toe, France Info nu ook op de TVV app


niceguy55

Aanbevolen berichten


France 4 en 5 zullen op satelliet enkel met de ci module en hun eigen ontvanger open gaan, via de smartcard in oscam bv zal dit niet lukken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op satelliet zitten alle Franse stations op de 19E Canal Plus transponders. Als het technisch kan om France 2 "open te zetten" voor TVV, is dit evenzeer mogelijk voor France 4/5. Idem ditto voor TF1, TFX, TF1 Series Films en TMC. En je hebt gelijk dat het ontbreken van France 3 onlogisch is (versie Nord/Pas de Calais)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is redelijk onbegrijpelijk dat deze zenders al niet vroeger ter beschikking kwamen, zowel op sat als via APP-tv, want het is inderdaad maar doorprikken en ik kan mij niet voorstellen dat France-Televisions fortuinen gaat vragen voor doorgifte van hun zenders.

 

Hoe dat ondertussen zit voor de TF1-groep is mij niet duidelijk, want die zenders werden vroeger nooit doorgegeven omdat de doorgiftevergoeding die werd gevraagd veel te hoog was.  Geen idee of dit ondertussen veranderd is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, niceguy55 zei:

Op satelliet zitten alle Franse stations op de 19E Canal Plus transponders. Als het technisch kan om France 2 "open te zetten" voor TVV, is dit evenzeer mogelijk voor France 4/5. Idem ditto voor TF1, TFX, TF1 Series Films en TMC. En je hebt gelijk dat het ontbreken van France 3 onlogisch is (versie Nord/Pas de Calais)

via de ziggo app in nederland is france 3 wel beschikbaar:

 

France 2, France 3, France 4, France 5, France Ô, Arte, France 24 en TV5Monde via de app  in HD

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, de vrije fries zei:

via de ziggo app in nederland is france 3 wel beschikbaar:

 

France 2, France 3, France 4, France 5, France Ô, Arte, France 24 en TV5Monde via de app  in HD

Ik zit bij Ziggo. France Ô hebben ze al enkele jaren geleden uit de app gehaald (en was in SD). De overige 7 zitten er nog in, maar France 3, 4 en 5 zijn in SD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5 west al tijden FTA via multistreams, ook de regionale versies van France 3. France Õ is halverwege 2020 ter ziele gegaan in een grote bezuinigingsronde.

  • Like 1

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2023 om 20:18, de vrije fries zei:

via de ziggo app in nederland is france 3 wel beschikbaar:

 

France 2, France 3, France 4, France 5, France Ô, Arte, France 24 en TV5Monde via de app  in HD

Maar die Ziggo App staat op elke manier los van TV Vlaanderen en hun aanbod nietwaar!  Wat betreft die Ziggo App: je kan er Franse tv mee kijken. Daar is alles mee gezegd!

 

- Je moet er hún betaalde decoder voor afnemen

-Die geeft zeker op de Franse zenders minder goed beeld dan satelliet

-En zonder de audio Version Originale

-En zonder de Ondertitelingsoptie

-En zapt ook nog eens veel trager

-En zonder EPG 😉  

 

Ik bedank ervoor. Ziggo mag het houden maar leuk voor degenen die satelliet echt niet als optie hebben.

 

France Ôutre-mérs (ofwel France Ô) is in Frankrijk zelf opgedoekt. Wel bestaat in de overzeese gebieden nog France 1ère (Première). Niet te verwarren met TF1) dit is de zender van France Televisions met lokale programma's op bijvoorbeeld Sint Maarten of Mayotte etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2023 om 20:16, PLsat zei:

Het is redelijk onbegrijpelijk dat deze zenders al niet vroeger ter beschikking kwamen, zowel op sat als via APP-tv, want het is inderdaad maar doorprikken en ik kan mij niet voorstellen dat France-Televisions fortuinen gaat vragen voor doorgifte van hun zenders.

 

Hoe dat ondertussen zit voor de TF1-groep is mij niet duidelijk, want die zenders werden vroeger nooit doorgegeven omdat de doorgiftevergoeding die werd gevraagd veel te hoog was.  Geen idee of dit ondertussen veranderd is.

 

 

Dat is geheel correct wat je zegt: de eigenaar van TV Vlaanderen was indertijd van mening dat Canal+ 'fortuinen vroeg' om France TV door te prikken! Om die reden zijn (want de eerste jaren had TVV die wel degelijk in hun pakket) al vrij snel France 3,4,5 uit dit pakket verdwenen. Enkel France 2 hebben ze nog willen overnemen.

 

Maar, ondertussen is TV Vlaanderen (weer) van dezelfde eigenaren als Canal+ France! En dus wordt er in het geheel niet meer moeilijk gedaan over technische kosten voor het doorprikken van Franse zenders bij hun vandaan. Dat kun je vooral ook zien aan het feit dat Télésat, het Waalse zusje van TVV, heel wat meer zenders is gaan doorprikken vanaf CanalSat transponders!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Schotelspeller zei:

Maar die Ziggo App staat op elke manier los van TV Vlaanderen en hun aanbod nietwaar!  Wat betreft die Ziggo App: je kan er Franse tv mee kijken. Daar is alles mee gezegd! 

ik wilde met mijn antwoord alleen wijzen op het feit dat france 3 bij ziggo wel te zien was en dat er daarom geen reden was dat TVV de zender niet kon vrij schakelen voor haar abonnees .

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...