Ga naar inhoud


Asus Win7 Recovery


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus K53SV laptop uit 2013. Deze heeft een recovery partitie met Win7 installatie. Inmiddels is deze laptop ooit via Microsoft update gratis omgezet naar Win 10. Als ik deze nu recover naar Win7 kan ik dan weer gratis updaten naar Win10?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat Asus geen licentiesleutel los meelevert. Die zit in die Recovery. Na installatie is Win7 meteen geactiveerd. De Win10 update daarna dus ook. Een losse Win10 ISO zal toch een licentiesleutel nodig hebben? Het is allemaal legaal en wil geen ‘veel voor weinig’ oplossing! Ik wil hem gewoon recoveren…Meer niet.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij updaten naar Windows 10 word er gekeken of de geïnstalleerde Windows versie legaal en geactiveerd is, Is dat het geval, dan word er aan de hand van ID nummers van diverse hardware onderdelen (moederbord, HDD, etc.) een code gemaakt en die word bij Microsoft (in de cloud) gekoppeld aan de Windows 10 licentie die je dan krijgt. Ga jij Windows 10 opnieuw installeren word er gekeken, aan de hand van de al ooit gemaakt code, of Windows  al eens legal geïnstalleerd was. Is dat het geval word de nieuwe installatie ook weer gewoon geactiveerd.

 

Je kan dus gewoon via de eerder gegeven link een installatie medium maken om Windows 10 er schoon op te zetten. Schoon betekend dat je al die door een fabrikant meegeleverde onzinprogramma's er niet op krijgt.

Ik heb dit tientallen keren gedaan bij Windows 7 pc's die later waren upgraded naar Windows 10 en die ik om door te geven helemaal heb leeggemaakt en voorzien van een verse kale Windows 10 versie.

 

PS

Als je wilt en oplet met installeren blijft de recovery partitie van Windows 7 gewoon staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heeft nog net geen UEFI (optie is nog grijs in de BIOS)… Dat was nog in experimentele fase…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVD-R geregeld. Win 7 Recovery utility gestart..En dan de melding ‘Recovery Partition niet gevonden….’. Is er wel want de HDD is nog gewoon heel… Zover de betrouwbaarheid van dat soort software! Dan maar meteen een Win 10 Home x64 erin en de hele HDD gepoetst… Gewoon weer mijn eigen Win 10 erop….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...