Ga naar inhoud


China bereidt zich voor om bijna 13.000 satellieten in een lage baan om de aarde te sturen om rechtstreeks te concurreren met - en te monitoren - de Starlink-constellaties van SpaceX.


Sprietje

Aanbevolen berichten

China bereidt zich voor om bijna 13.000 satellieten in een lage baan om de aarde te sturen om rechtstreeks te concurreren met - en te monitoren - de Starlink-constellaties van SpaceX.
Meer hierover leest U op: https://www.popularmechanics.com/space/satellites/a43064923/china-launching-satellites-to-compete-with-starlink/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, misschien lijken ze op ballonnen.

Weer een goeje om ze uit de lucht te knallen.💥🤩

  • Haha 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 27-2-2023 om 20:20, astro iris zei:

Hopelijk want dat zou voor ons amateur astronomen een regelrechte ramp zijn.. Nu is het al met die starlink een ramp om nog degelijk fotografie te doen.

Hoi @astro iris

Misschien weet je het allang hoor, maar misschien heb ik iets leuks voor je, maar dat verhaal van die Chinese 13000 laag hangende satellieten is schrikbarend, net zoals al die andere satellieten van Starlink;

Ik heb gezocht op YouTube en ik heb me gratis geabonneerd op SOU, THE SECRETS OF THE UNIVERSE, ik raad het iedereen aan!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...