Ga naar inhoud


M7 MZ-102 : alternatieve decoder voor gelijktijdig kijken en opnemen


NewbieAmateur

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben volledig nieuwe gebruiker van satteliet, decoder en TV Vlaanderen.

Ik heb de starterskit van TV Vlaanderen : Kaonmedia MZ-102 decoder, een klein kaartje (lijkt op SIM kaartje voor een GSM) en de duo LNB met 4 plaatsen om ee kabel aan te sluiten.

 

Ondertussen (door op deze site te lezen) heb ik begrepen dat ik 2 kabels moet hebben tussen de duo LNB en de decoder om gelijktijdig te kunnen opnemen en kijken.

Maar ik zie door het bos de bomen niet meer als het gaat over een goedkope decoder die gelijktijdig kan opnemen en kijken en die overweg kan met dat kleine kaartje van tvv.

Graag hoor ik van jullie wat jullie voorstellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje onduidelijke  vraagstelling. Wat wil je precies? De LNB heeft 4 uitgangen. Je kunt 2 ervan gebruiken om te verbinden met de M7-MZ102. Let er wel op dat je alleen kabels aansluit als de ontvanger volledig stroomloos is! De schotel met duoLNB moet je richten op de Astra1 en Astra3.. Hier in NL zit dat kaartje al in de ontvanger bij aflevering. Het is een Viaccess ORCA kaart die getrouwd is met de ontvanger. Je kunt hem nergens anders in gebruiken…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 102 kan je niet gelijktijdig kijken en opnemen van een andere zender denk ik! https://m7cdn.io/tvvlaanderen/pdfs/handleidingen/handleiding-mz102-interactieve-ontvanger.pdf?fbclid=IwAR2vqQtWBaXv4DIgQQxwSAfZxsBqPVo4ZKPLgkyKmVL_V6RDwHtUeKKuB38  Wel met de MP201 maar die is eigenlijk niet meer leverbaar! MP201 HD PVR 500GB + Viacces Orca Smartcard Canal Digitaal De HD recorder van M7 is een hybride HD recorder met een 500 GB Harddisk, hiermee kunt u live tv pauzeren en tot 190 uur in HD opnemen.

aangepast door oble
aanvulling bericht
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 102 heeft ook 2 tuners maar géén interne HDD. Opnemen gaat via de Cloud óf met een externe HDD. Het zijn bewezen ongelovelijke ‘brollen’ met legio aan bugs en traaaaaaaaaaaaaag…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat die tuner intern doorgelust werd… Maar kan me vergissen. Ik had de M7-MZ101 (met 1 tuner) en er was de M7-MZ102. Het is wat jaren geleden inmiddels..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...