Ga naar inhoud


Nieuw: De M7 MZ-102 HD-Ontvanger


Noordzee
Ga naar oplossing Opgelost door Wimo01,

Aanbevolen berichten


Vandaag zo'n decoder geinstalleerd. Na aansluiten is het menu gewoon zichtbaar (HDMI kabel). Na de installatie doorlopen te hebben, heb ik wel geluid , maar geen beeld. Tijdens het zappen wel kanaalinfo, maar geen beeld. Ook niet op de duitse Das Erste HD, wel geluid, geen beeld. De tv is wel een oudere philips die wel HDMI ingang heeft. Nieuwe tv nodig of zal de decoder stuk zijn?

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

goeie

 

is er ook wat bekend wat voor merk (als fabrikant) er onder deze receiver steekt?

Staat op de achterkant: Kaon Media uit Korea....

Middelmatige kwaliteit en veeeeeeels te traag voor de huidige tijd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Frans B:

Vandaag zo'n decoder geinstalleerd. Na aansluiten is het menu gewoon zichtbaar (HDMI kabel). Na de installatie doorlopen te hebben, heb ik wel geluid , maar geen beeld. Tijdens het zappen wel kanaalinfo, maar geen beeld. Ook niet op de duitse Das Erste HD, wel geluid, geen beeld. De tv is wel een oudere philips die wel HDMI ingang heeft. Nieuwe tv nodig of zal de decoder stuk zijn?

Dat heb ik ook wel eens gehad met een m7-101, in dat geval was het inderdaad het probleem van de HDMI van de tv. Met RCA had ik wel beeld op die tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb thuis nog de oude MZ-101, de traagste satellietbak die ik ooit heb gehad . Met aansluiting op het internet wordt hij zelfs zo traag, dat ik 'm maar weer heb afgekoppeld heb.

 

Nu zie ik dat er al enkelen de MZ-102 hebben aangeschaft, en mijn vraag is of deze sneller zapt, en of het apparaat sneller en beter reageert op de afstandsbediening dan de MZ-101.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei el renegade:

Dat heb ik ook wel eens gehad met een m7-101, in dat geval was het inderdaad het probleem van de HDMI van de tv. Met RCA had ik wel beeld op die tv.

Zo is het nu ook opgelost. En beeldkwaliteit valt best mee.

 

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb nu een week een mz-102 (voorheen sat801).

Schakelsnelheid van astra2 na astra1 is verbetert.

HDMI verbinding valt soms een paar seconden weg en komt terug. Soms ook niet.

De externe HDD die ik op de sat801 gebruikte laat zich niet formateren, dit zal ik dan wel via de laptop doen. Welk formaat dit moet zijn staat niet in de summiere handleiding.

Je kunt meerdere favorieten lijsten maken om het selecteren van gewenste kanaal te vergemakkelijken. Echter het aanleggen is moeizaam (je moet 999 zenders meerdere keren langs, een spring functie lijkt te ontbreken) en het sorteren lukt me niet.

Vooruit springen in een uitzending gemist (via internet kijken dus) lukt me ook niet.

Misschien moeten we nog even aan elkaar wennen 😃

aangepast door EmZet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een SAT801 en overweeg over te stappen naar de MZ102.

De laatste weken herkent de oude decoder (5 jaar en 3 maanden in dienst) de smartcard soms niet meer en gisteren was de exerne schijf (USB stick) niet herkenbaar.
 Ergens vermoed ik dat de decoder er uit aan het gaan is...  Ervaring met vorige bakjes : het kan dan snel gaan of nog heel lang duren.

 Iemand die dat wil bevestigen of ontkennen ?


De vraag die ik mezelf stel is nu : koop ik een SAT801 in occasie want dit was het beste bakje dat ik al gehad heb. Of ga ik naar de MZ102.
Bv een Mvision werkte geen 3 maanden goed en moest ik telkens zelf bijwerken. Een Philips had al van het eerste jaar problemen af en aan en heeft het iets langer dan de garantieperiode van 2 jaar volgehouden. Dat was in mijn geval nog eens een rotbakje.

Nadeel van de 801 zou kunnen zijn dat, als ik die koop, iemand anders het bakje al versleten heeft en het ook spoedig de geest zou geven.
Extra voordeel van de MZ102 is het interactieve, later bekijken van programma's vind ik erg fijn om te hebben.
Hoe zien jullie het ?

Met zo'n ingebouwde kaart als in de MZ102 kan je dus geen tweede bakje meer op een andere plaats hebben en de kaart om en weer gebruiken ?
Bv buitenverblijf ?
Je kan geen reservebakje meer in bezit hebben en al eens wisselen van de ene naar de andere want de oude kaart werkt niet of je kan er geen tweede registreren voor dezelfde prijs ?

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastige vraag omdat we hier praten over persoonlijke voorkeur. En die bij iedereen anders... Laat ik het proberen puur technisch te houden..

 

- De M7-MZ101/102 en nu dan de 201 zijn gefabriceerd door Kaon Media. Dit bedrijf heeft begin 2000 en redelijk succesvol bakje gemaakt. In 2006/7 is deze echter door de voeten gegaan vanwege gebrek aan innovatie en support. De technische kant was zeker beter dan de Chinese (Kaon is Koreaans). Dus echt 'slecht' zijn ze niet.

- De M7-MZ201 is in opdracht van M7 voorzien van uiteraard compleet gesloten firmware met alle restricties van dien. 

- De M7-MZ201 is zo goedkoop mogelijk geproduceerd en dus zit er oudere hardware in.

- Hier komt het grootste nadeel: Een in de basis al heel trage ontvanger die door de zware restricties en vele verplichte functies in het gebruik nóg trager wordt. We zeggen hier "Als dikke stront door een trechter". In het dagelijks gebruik is de bediening tenenkrommend traag...

- De beeldkwaliteit is overigens prima.

 

Voor iemand die genoegen neemt met een single tuner en gewoon TV wil kijken en op wil nemen is de ontvanger misschien nog net goed genoeg.. Iedere andere gebruikerseis is voor dit toestel gewoon te veel...

 

- Alle opnameapparatuur die je aansluit op een M7 kastje wordt speciaal geformateerd en 'trouwt' met de onderhavige ontvanger!! Opnames worden middels een NUID en UUID versleuteld opgeslagen. Je kunt deze alleen zien op die ontvanger!! Een USB stick of HDD van een andere ontvanger (al is het er één van M7) kun je NIET gebruiken. En gebruiken op je PC kun je ook vergeten.

 

IPTV kan heel handig zijn en die functie werkt ook prima vermits de internetsnelheid voldoende is (4~6 Mbit minimaal). Ook hier gelden restricties: reclame doorspoelen mag niet.....

 

Bijna vergeten: de nieuwe ontvangers hebben een geïntegreerde smartcard in SIM formaat. Deze gebruikt het nieuwere Viaccess ORCA. Je oude Seca3 smartcard past daar NIET in. Je hebt dan 2 opties:

 

- nieuw abo afsluiten voor de MZ-102 (uiteraard met extra kosten)

- abo omzetten van Seca3 naar Viaccess (je oude kaart wordt dan waardeloos/niet meer inzetbaar!)

 

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help !

 

Ik probeer de mz102 te programmeren om iets op zondag op te nemen op channel4 (F1) maar het lijkt dat de mogelijkheid ontbreekt om een komende dag op te nemen

 

Ook pauzeren op Nederlandse zenders lukt niet (externe HD werkt inmiddels).

 

Ik begin langzaam weer terug te verlangen na mijn oude sat801 Maja ik heb de kaart al overgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de summiere handleiding moet je gids gebruiken voor het programmeren van opnames.

Dit werkt wel voor BBC1 en 2 maar de gids is leeg voor channel4/itv/... als je na de volgende dag gaat.

Je bent dus afhankelijk van de gids voor opnames 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei EmZet:

Help !

 

Ik probeer de mz102 te programmeren om iets op zondag op te nemen op channel4 (F1) maar het lijkt dat de mogelijkheid ontbreekt om een komende dag op te nemen

 

Ook pauzeren op Nederlandse zenders lukt niet (externe HD werkt inmiddels).

 

Ik begin langzaam weer terug te verlangen na mijn oude sat801 Maja ik heb de kaart al overgezet.

Voor pauzeren moet je timeshift activeren in het menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2019 om 10:55 zei Mimisiku:

- Hier komt het grootste nadeel: Een in de basis al heel trage ontvanger die door de zware restricties en vele verplichte functies in het gebruik nóg trager wordt. We zeggen hier "Als dikke stront door een trechter". In het dagelijks gebruik is de bediening tenenkrommend traag...

- De beeldkwaliteit is overigens prima.

 

Voor iemand die genoegen neemt met een single tuner en gewoon TV wil kijken en op wil nemen is de ontvanger misschien nog net goed genoeg.. Iedere andere gebruikerseis is voor dit toestel gewoon te veel...

 

- Alle opnameapparatuur die je aansluit op een M7 kastje wordt speciaal geformateerd en 'trouwt' met de onderhavige ontvanger!! Opnames worden middels een NUID en UUID versleuteld opgeslagen. Je kunt deze alleen zien op die ontvanger!! Een USB stick of HDD van een andere ontvanger (al is het er één van M7) kun je NIET gebruiken. En gebruiken op je PC kun je ook vergeten.

 

IPTV kan heel handig zijn en die functie werkt ook prima vermits de internetsnelheid voldoende is (4~6 Mbit minimaal). Ook hier gelden restricties: reclame doorspoelen mag niet.....

 

Bijna vergeten: de nieuwe ontvangers hebben een geïntegreerde smartcard in SIM formaat. Deze gebruikt het nieuwere Viaccess ORCA. Je oude Seca3 smartcard past daar NIET in. Je hebt dan 2 opties:

 

- nieuw abo afsluiten voor de MZ-102 (uiteraard met extra kosten)

- abo omzetten van Seca3 naar Viaccess (je oude kaart wordt dan waardeloos/niet meer inzetbaar!)

 

 

 

Hey,
Bedankt voor deze duidelijke uiteenzetting en reactie.

 

Traag zappen zou ik niet leuk vinden, wie wel .... Dan zou ik denken dat de SAT801 het nog niet zo slecht doet op dat vlak..  Zoals ik het me voorstel na jouw commentaar over de 102.

Dat van het kaartje : om redenen van gemakzucht heb ik al tijden een M7 bakje en dat heb ik dus met de 801 ook. Als ik ooit een andere decoder koop, zelfs een andere 801 moet ik mijn oude opnames weggooien. Jammer .. maar het schijnt niet te veranderen te zijn.

4-6 Mbit moet ik wel halen of moet wel te regelen zijn...

Ik kan wel IPTV kijken op mijn tablet. Daar werkt mijn paswoord nog.. heb wat problemen maar dat is voor een ander topic :)

 

Het zou zeker abo omzetten worden want ik wil geen 2 abo's actief hebben. Dat is me te duur en ik heb het niet nodig.
Ik vraag me af of klanten nog terug kunnen naar een oude kaart of de kaart die ze liggen hebben terug kunnen activeren indien ze overgeschakeld zijn naar bv een 102 maar niet tevreden zijn daarover.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is hun truc! Eenmaal af van de losse kaart kun je niet meer terug en zit je vast aan de ingebouwde Orca kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...