Ga naar inhoud


SES Promo


Satfeeds-DX

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

De FEC coderingen zijn niet dezelfde. 3/4 is een vaker voorkomende waarde.

Bij het gebruik van afwijkende modcods kan dit gebeuren.

Soms is het op te lossen door in de configuratie bestanden de ontbrekende codering toe te voegen.

Welke dat zijn is meestal eenvoudig te vinden. Even googelen.

Ik zou niet eens weten waarop ik moet googelen.

Kan je niet een klein beetje uitleggen over welke configuratiebestanden je het hebt? Vm. In /etc/???/ ?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uren geleden, Alex1970 zei:

Kan je niet een klein beetje uitleggen over welke configuratiebestanden je het hebt? Vm. In /etc/???/ ?

 

Ik had dat van die config bestanden onthouden van een eerdere speurtocht naar de reden dat sommige ontvangers geen short FEC frames kunnen verwerken.

Ik heb dat op andere forums nog eens nagelezen en heb 2 dingen begrepen.

  • DVB-S2X tuners hebben voldoende aan de frequentie/polarisatie en de Symbol Rate om te locken. De [auto] keuze is de beste voor FEC en de rest.
  • de firmware van de STB bepaalt uiteindelijk of DVB-S2X volledig wordt ondersteund.

Aangezien we beide over Enigma 2 boxen beschikken, is het wachten op een nieuwe versie daarvan, of een patch van OpenPli.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier geen signaal op de 1,20 schotel met VU+ ultimo 4K (NIM 45308X FBC DVB-S2X)  Openpli 8.1   Dreambox heb ik nog niet geprobeerd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...