Ga naar inhoud


Home assistant plaagt met updates...


Con

Aanbevolen berichten

Normale updates van het OS is uiteraard geen enkel probleem

zo ook de updates van bv Hacs maar er zij er een aantal waar

ik nerveus van wordt omdat ik enerzijds geen enkel idee heb

hoe ik ermee om moet gaan en in ben anderzijds dat HA uitvalt.

Zéker omdat mijn halve huis eraan hangt ook mijn gehele cv.

 

Wie kan dit voor mij ontzenuwen?

 

Het betreft steeds terugkerende updates;

image.png.5bad5a699b3a4281ef21f31013585c76.png

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Con wijzigde de titel naar Home assistant plaagt met updates...

  • Beheerder
1 uur terug, Con zei:

Normale updates van het OS is uiteraard geen enkel probleem

zo ook de updates van bv Hacs maar er zij er een aantal waar

ik nerveus van wordt omdat ik enerzijds geen enkel idee heb

hoe ik ermee om moet gaan en in ben anderzijds dat HA uitvalt.

Zéker omdat mijn halve huis eraan hangt ook mijn gehele cv.

 

Wie kan dit voor mij ontzenuwen?

 

Het betreft steeds terugkerende updates;

image.png.5bad5a699b3a4281ef21f31013585c76.png

 

 

Dat zijn geen updates, maar dat komt omdat je niet het Home Assistant OS, maar de (unsupported) supervised installatie gebruikt hebt.

Ik raad je aan een backup te maken, die op te slaan en daarna de OS installatie te doen en je backup terug te plaatsen, anders blijft je dit plagen.

Zie ook: Installation - Home Assistant (home-assistant.io)

 

Op welke hardware draait bij jou HA?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Michel zei:

 

 

Dat zijn geen updates, maar dat komt omdat je niet het Home Assistant OS, maar de (unsupported) supervised installatie gebruikt hebt.

Ik raad je aan een backup te maken, die op te slaan en daarna de OS installatie te doen en je backup terug te plaatsen, anders blijft je dit plagen.

Zie ook: Installation - Home Assistant (home-assistant.io)

 

Op welke hardware draait bij jou HA?

Op een NUC met Debian.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Con zei:

Zéker omdat mijn halve huis eraan hangt ook mijn gehele cv.

 

Ik snap de hobby maar mijn huis moet wel blijven functioneren als de boel uitvalt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Quote

Ik snap de hobby maar mijn huis moet wel blijven functioneren als de boel uitvalt.

 

Dat doet het ook..... het zijn maar meldingen, alles werkt gewoon. Hij heeft alleen de 'verkeerde' keuze gemaakt destijds met het inrichten. Dit is heel simpel op te lossen door een herinstallatie van het OS en het terugplaatsen van een configuratie backup. En dat op iedere willekeurige PC hardware of Raspi. ;)

 

Jouw homey gaat ook een keer kapot. Net als alle andere hardware. Dat is lastiger en trager op te lossen dan dit.

 

In mijn huis is vrijwel alles geautomatiseerd en vrijwel alles werkt ook met de hand. Als het niet werkt is dat hooguit een beetje ongemakkelijk, maar juist omdat het standaard hardware is, kan ik het ook binnen 25 minuten weer werkend hebben. Sinds dat ik geen raspi meer gebruik (een jaar of 5) nog nooit hoeven herstellen overigens.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik krijg van @Con het idee dat hij zich zorgen maakt om zijn CV die dan niet meer te besturen is?

 

Mijn Homey gaat zeker een keer kapot. Dan is alles nog steeds hand bedienbaar. Dan moet ik dus een nieuwe kopen en de flows er weer in zetten. Da;s niet lastig maar is natuurlijk niet in 25 minuten geregeld. Dat hoeft ook niet, we gebruiken hem alleen maar voor extra gebruikersgemak (lees lui).

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Psychosammie zei:

Nou, ik krijg van @Con het idee dat hij zich zorgen maakt om zijn CV die dan niet meer te besturen is?

 

Mijn Homey gaat zeker een keer kapot. Dan is alles nog steeds hand bedienbaar. Dan moet ik dus een nieuwe kopen en de flows er weer in zetten. Da;s niet lastig maar is natuurlijk niet in 25 minuten geregeld. Dat hoeft ook niet, we gebruiken hem alleen maar voor extra gebruikersgemak (lees lui).

Ook inderdaad de cv, alle ruimten en ketel worden centraal vanuit HA gestuurd.

Zo ook mijn WTW. Verlichting woonkamer (3 dimmers) 4 rolgordijnen in de

woonkamer, lampen terras, luiken nachthok, vijverpomp enz. enz.

(en dan noem ik nog geen audio/video)

Het meeste zonder extra bediening om de eenvoudige reden dat je anders leidingen

moet frezen en dozen moet boren als je achteraf gaat automatiseren.

Eerst met Domoticz en nu met HA sinds een jaar denk ik en altijd probleemloos.

Één keer is het fout gegaan maar toen was mijn elektra down, tja...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Home automation kan dus ook DOOMSDAY automation worden?

Blackout bij @Con ;)

 

Daarom ben ik al een tijdje bezig om zoveel mogelijk te omschrijven voor

het geval ik een tuintje op mijn buik krijg of als hoofdgerecht op een BBQ.

Het meeste is ook spraakgestuurd... moet ik alleen niet naar de tandarts gaan...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Michel zei:

Kun jij eens hier naar kijken, hier wordt een installatie in het Nederlands uitgelegd.

Ik strand op jouw link, mijn Engels lijkt niet eens op boerenkool...

 

https://www.huizebruin.nl/home-assistant/home-assistant-installeren-op-een-thinclient/

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Michel zei:

Dat lijkt inderdaad de juiste installatiewijze van Home Assistant OS.

 

Vergeet de backup niet!

Weet jij waar de backup wordt opgeslagen want die zal ik met een nieuwe install even op een usb moeten zetten denk ik.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Houd er wel rekening mee dat als je buiten Home Assistant om op het besturingssysteem zelf zaken hebt geinstalleerd (scripts, tools, weet ik veel..) je die ook zult moeten backuppen en je die zometeen niet meer zomaar terug kunt zetten want HA OS is geen debian.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...