Ga naar inhoud


W11 na laatste update geen kleine taakbalk meer


Spotvogel

Aanbevolen berichten

Mijn beide apparaten met W11 hebben na de laatste update de standaard grote taakbalk.

Walgelijk! Ik ben nog geen bejaarde...

 

Ik had dat bij beiden verkleind door in 

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

 

een nieuw DWORD aan te maken met de naam TaskbarSi

 

Daar de waarde 0 invullen en heropstarten en ik had een prachtige bescheiden taakbalk.

0 is klein, 1 is gewoon en 2 extra groot.

Maakt nu niets meer uit, 0, 1 of 2, taakbalk blijft standaard maat, dus, te groot.

 

Grrrrrrrrrr!

 

Wat nu?

Ik les er nog niets over op het internet, kan toch niet zijn dat ik de enige ben die daar mee zit?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is 1 van de redenen waarom windows update een week na de instalatie uitschakel, door al de windows versies heen zijn er altijd wel update,s die meer slecht dan goed doen en trouwens de meeste updates zijn van toepassing op beveiligings gebeuren , dus ik denk laat iemand anders maar het proefkonijn zijn, daarna is het vroeg genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

net vanochtend de cumulatieve update 2023-03 gehad, alles normaal hier

moet je misschien eens kijken of die nieuwe DWORD wel nodig is, dus testen als je die gewist hebt.

 

Ehhhhhh, kan jij dan bij W11 de grootte (hoogte) van je taakbalk variëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

VERTAALD MET BING:

 

In de video gebruiken we vivetool om de nieuwe taakbalkanimatie uit te schakelen die voorkomt dat deze wordt aangepast.
Daarna kunnen we het formaat van de taakbalk opnieuw wijzigen door het register te wijzigen.
1. Voer "Команды ViveTool Off and Help-1.bat" uit in de map ViVeTool 0.3.2 namens de beheerder. 
2. Voer in het venster dat wordt geopend 17 in en druk op enter.
3. Voer 2 in om de wijzigingen te accepteren en uw computer opnieuw op te starten.
4. Voer "Taakbalkgrootte.bat" uit in de map Taakbalkgrootte.
5. Voer 1, 2 of 3 in en druk op enter.
Explorer wordt opnieuw opgestart en nu is de taakbalk weer klein
Verwijder de spatie in de link:

 

EDIT
Link om ViVeTool te downloaden staat op Youtube evenals de Engelse uitleg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tonskidutch, leg jij het kolder hiervan dan maar is uit.

75 % van de updates gaan over beveiligingslekken .

drivers over hardware, dus moederborden, videokaarten , chipsets E.D heeft niks met windows update te maken. 

Als je een windows hebt geinstaleerd en de boel loopt goed, waarom een update, je wint er waarschijnllijk niks mee.

update,s heeft door de jaren heen ervoor gezorgd dat je af en toe een downgrade met de bijbehorende problemen  moet doen om de boel weer goed te laten lopen. 

En wat is er op tegen als je weet dat er een update is om maar even af te wachten .

En even over de beveiligingslekken:

Als het over de beveiliging in de it en comunicatie techniek gaat staat iedereen op zijn achterste benen en het moet zo moeillijk mogellijk, want stel.....

Maar het leuke is, je kan al jaren met 4 cijfers, 100 000 euro pinnen  en daar maakt niemand zich druk over.

En hele grote bedrijven waarvan hun beveiliging heel goed in orde is hebben toch wel te maken met ransom software.

IK zelf heb gdata en een vpn van gdata en dat doet zijn werk al jaren prima, en voor de site,s die ik niet vertouw heb ik een stuk of wat fake e-mail adressen, en uiteraard een beetje gezond verstand dat ik dingen gewoon weggooi zonder ze te lezen .

Dus leg jij de kolder hiervan maar is uit

ik heb de andere kant uitgelegd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het hoopt dat ik de gehele nacht heb wakker gelegen, maar troost je s,avonds op duidsland steel budies, daarna een filmpje en geen sat4all, maar vanmorgen even lezen , en tja, dat heb je gelezen , dus absoluut niet de gehele nacht lopen denken 

Ik durf met een gerust hart te vertellen dat de beste windows versie, windows 311 was ??? en de latere versies mede te danken zijn  de groote van de hdd zijn ontstaan .

Windows 10 was al een hele verbetering van de voorgaande windows versies en windows 11 is een verbeterde versie van windows 10, maar nog steeds met een hoop problemen Daarom weer  beveiligings updates.

De enigste updates waar windows niets aan kan doen is de vernieuwde hardware waar win 11 niet goed mee kan omgaan, en dat daar een update voor komt ,logisch, voor de rest, de versies moeten snel op de markt gebracht worden en dan komen er fouten en daar krijgen we dan updates voor.

Maar goed

Je vond in eerste instantie wat ik schreef dat het kolder was, ik heb even uitgelegd waarom ik denk dat dit niet zo was, maar jij nog steeds de kolder niet,

De computer die  ik heb draait prima en als ik over een half jaar of een jaar besluit, ik ga weer is een update doen  dan is dit vroeg genoeg..

Ik ben weer is op sat4all gekomen omdat ik al jaren geen problemen heb gehad en alles werkte naar behoren maar de stab begon de geest te geven en ik niet meer wist ,wat is tegenwoordig nog goed qua naald, dus ga je maar vragen, maar ook daar geen klink en klaar andwoord op gekomen en alles afwegend gewoon weer voor 4 lnb,s gegaan , en dit draait ook weer prima.

Ik zat heel vroeger op collega`s van sat4all, duckfiles, maar dat is weer samen gegaan met ???, en omdat dit forum toch wel groot is,.. vandaar dat ik weer hier beland, Maar als de boel zo blijft draaien , me kennis is weer redellijk opgehaald, maar je kan nooit alles weten en daarom dit soort forums om kennis te delen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu gewoon de adviezen en tips bekijkt van Microsoft zelf (ook van @Penthe in dit topic) is er helemaal niks dat zomaar onverwacht opdoemt.

Maar het kost teveel tijd om 100% op de hoogte te blijven van aanpassingen en wijzigingen van een nieuw feature en dat is jammer.

Ondanks dat moet je dat gewoon blijven doen als gebruiker ook van "intuïtieve OSjes" zoals Apple.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij verzint ze ook waar je bijstaat he

Ik vertel iets

 jij vind het  kolder 

Ik leg uit waarom ik het geen kolder vind

Jij schrijft dat ik de gehele nacht wakker heb gelegen  om iedereen dit te laten weten, maar zelf dat je het kolder vind,  lees jij alleen  en niet iedereen 

ik vraag waaron je dit kolder vind

erg stil 

Dan kom je met een verhaal wat lijkt over de boer(microsoft) die met oplossingen komen waar ze zelf de oorzaak van zijn

Dan stel ik half een vraag  over een service pak ,wat in het verleden redellijk goed zijn werk deed, en wat ook een update was, dus redellijkerwijs te maken heeft met dit topic

En ja hoor weer een vreemd andwoord. dat ik een topic kap met in jouw optiek oneigellijk  mening/vraag, met andere woorden jij hebt de waarheid in pacht, nou als je er blij mee bent, prima, kun je weer goed slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...