Ga naar inhoud


usb tablet samsung verbrand.


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn tablet van samsung heeft maar 1 usb aansluiting, Deze is dus bij het laden kort gesloten en verbrand. Kan de tablet dus niet meer laden, de batterij is leeg. het scherm is ook al gebarsten, dus financieel waardeloos. Werkt nog wel tot nu de batterij leeg is. Gebruikte hem nog (en ik heb dat telefoonnummer (sim kaart) nodig voor dubbele beveiliging , dat gsm nummer dient als 2é controle gsm wanneer ik een passwoord verlies ofzo) Dat 2e gsm nummer zal ik vroeg of later nodig hebben. Deze keer koop ik dan toch een smartphone die draadloos ka opladen.

 

Draadloos batterij laden zou blijkbaar niet kunnen met een tablet ???? (weet ik niet, heb geen draadloze lader.) Of wel?

 

ik ken wel iets van elektronica (van lang geleden) openhalen en de batterij aansluiten op een usb kabel? Ik hoef die tablet niet mee te nemen, die mag thuis blijven, dus half-open herstelling zou tot een mogelijkheid behoren.

 

Is een draadloze lader veiliger dan telkemale de lader in en uit te halen? 

 

This sucks, zelf met defecte usb werkt die nog goed. wifi werkt nog.'t is alleen het laden hé

 

Help effe mee denken.

 

Hugo

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De batterijen rechtstreeks op een lader aansluiten is niet de bedoeling.

Er yal een regelcircuit tussen moeten om de laadstroom te regelen.

 

Je kan proberen in plaats van de connector een usb kabel rechtstreeks op de print te solderen.

Gaat alleen wanneer de print niet verbrand is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik had op Youtube ook al eens gekeken, dat zijn zeer kleine verbindingen, ik de dat mijn solderbout daar niet geschikt voor is, en ik vrees dat je echt niet mag bibberen.🤧😰

 

Dit zijn echt wegwerptoestellen. dat gebroken scherm kan me niet zoveel schelen, een nieuwe zullen mijn katten toch wel weer de grond op gooien. 😬

 

Ik gebruik die nog wel om een spelletje op android te spelen, handig tijdens een backup van de computer. Is het daarom dat ze die met enkel 1 usb aansluiting maken? Rap kapot?

 

Daarom dat ik nu alleen nog maar desktop computers koop, al mijn laptops hebben ergens een defect dat ze bijna onbruikbaar zijn en herstelling is te duur volgens waarde. 

 

Waar is de tijd van de echte goedkope KLOON PC. Mijn laatste Kloon Desktop was bijna 2 maal zo duur dan een laptop. Ik heb er wel meer vertrouwen in. 

 

Groeten van een Boomer die in het verleden leeft. (waar vanalles mis mee is en geen onderdelen te verkrijgen) 😲

 

Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan heel aardige HP Slice Elite i3 of i6 te koop op het internet. Met een leuke bleutooth mouse en keyboard ook voor je HDMI Televisie perfect.

En met een mooi digital dolby sound.

Dan krijg je ook niet zo"n kramp in je nek en vingers van die waardeloze laptops.

 

verder begrijp ik niets van je oorspronkelijke probleem, maar dat ligt aan mij 😁

  • Like 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, simp zei:

Is het daarom dat ze die met enkel 1 usb aansluiting maken? Rap kapot?

Ik heb in al die jaren nog nooit de USB aansluiting kapot gehad.

Welke kabel/connector je gebruikt, en of jouw telefoon door de katten op de grond gegooid wordt met de kabel in de aansluiting zal de levensduur van je USB aansluiting zeker beïnvloeden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het witte usb kabeltje dat bij de tablet was meegeleverd. Hetzelfde kabeltje dat bij mijn smartphone geleverd was.

 

Beide zijn opengesplitst, ik had deze met toil (plakband dat gebruikt wordt voor elektrische installaties) terug op de plaats geplakt. het ene kabeltje dat ik nu nog gebruik werkt prima, het andere is warm geworden. Ik moet wel zeggen dat de usb in de smartphone altijd vaster gezeten heeft dan in de tablet. Ik moet deze toch al een drietal jaar hebben.  smartphone en tablet liggen naast elkaar en verbonden op dezelfde power supply (2 usb uitgangen) De power supply is niet van samsung, die had ik gekocht om geen 2 stekkers bezet te houden, die doet het al jaren. Die toestellen liggen bijna altijd aangesloten. Vuil (haren kat)  Misschien omdat de tablet zwaarder is dan de smartphone dat die usb tegen minder stoten kan? In de winter durven de katten wel eens op de tablet gaan slapen , zelfde als op de sateliet ontvanger.

 

Als ik mijn katten niet meer heb, heb ik niets meer in mijn leven ( maar da's een ander verhaal dat hier off-topic is)

 

Hugo

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook slechte ervaringen met voedingsstekkers in tablet, eentje eerder

weg moeten doen, deze was niet repareerbaar. Mijn huidig tablet ook met

een 3,5mm plug hetzelfde, die maakt ook rot contact.

Ook met 2 van mijn vorige telefoons (usb 3) hetzelfde. Ook die heb ik weg

moeten doen vanwege de voedingskabelaansluiting.

Daarna een Xiaomi gekocht met draadloos opladen, echter

is de Xiaomi door draadloos opladen dik geworden??? Nu een draadloze

Nothing one, gaat tot nu toe goed (een half jaar in gebruik). Ik denk dat

deze telefoon beter de toevoer regelt dan de Xiaomi.

Kortom, je moet imo een beetje geluk hebben maar draadloos laden 

vind ik wel handig, ook in de auto.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gsm wordt hier draadloos opgeladen en de samsung tablet heeft geen problemen met de usb

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geluk bij een ongeluk. het usb  printplaatje voor een samsung sm t515 herstelling kost ongeveer 5 euro zonder verzendkosten, nadeel is wel dat het scherm vastgeplakt zit en dat eraf moet, aangezien het scherm al gebroken is kan het mogelijk zijn dat het volledig kapot gaat, een scherm is al te vinden rond de 30 euro. voor een 50-tal euro aan stukken zou ik hem misschien kunnen herstellen. Reparatie laten doen zou rond de de 200 euro kosten, gezien het feit dat de batterij nu ook al enkele jaartjes is en in occasie gelijkaardige tablets aangeboden worden voor 100 a 150 euro is het enige financieel interessante het zelf te doen.

 

Lukt het niet dan heb ik bijgeleerd dat ik weeral iets niet kan 😞

Lukt het wel dan is het 🍰

 

image.jpeg.a709e507822e92bc2e9432031398608f.jpeg

Moet nu zien dat ik de stukken op aanvaarbare termijn kan hebben. Voor 50 euro mag die nog hersteld worden. Zo'n poortje solderen zag ik niet zitten. als dat poortje op een volledige print staat zou je veel kapot kunnen doen. 

 

Ik laat weten hoe het afloopt.

 

Hugo

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Ik ben al uren op zoek om van mijn ouder tablet een recover files (gewiste files , niet via de prullemand) op mijn pc te zetten.

 

Ofwel herkent de software de pc niet, ofwel kost de software 30 euro voor 1 jaar enkel voor android tot enkele honderden euros voor volledig pakket waar je dan ook iets meer mee kunt.

 

Ik wil eigenlijk een recover doen. Ik denk niet dat er veel belangrijk op staat, maar je weet maar nooit. Een gewone backup gaat wel, maar daar staat vremd genoeg weinig op. de tablet heeft enige tijd (misschien maanden ) met lege batterij in de kast gelegen. Misschien verklaard dit waarom die zo leeg is. Nu we toch bezig aan het prutsen zijn, prutsen we verder 🙄

 

Daar moet toch ergens een freeware zijn die tablets herkent? 😇

 

Als je een kloon maakt worden de gegevens van gewiste files ook mee overgenomen? Dan zou ik de undelete op pc kunnen doen.

 

Groeten,

 

Hugo😕

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je sluit je tablet via een usb kabel aan op je computer.

Je koppelt ze met elkaar en opent windows verkenner.

In Windows verkenner ga je naar je tablet en dan zijn die files toegankelijk waar onder meer je bestanden staan.

Gewiste bestanden, het woord zegt het al zijn gewist en niet zichtbaar.

 

Gewiste bestanden geven de geheugenruimte vrij voor hergebruik.

Heb je sinds het wissen je tablet gebruikt, zal het gewiste bestand met nieuwe informatie beschreven worden.

 

Er zijn volop programmatjes in omloop om gewiste bestanden terug te halen, indien je het tablet niet meer gebruikt hebt sinds het wissen

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solid State Memory Disc, als die aangetast is door de tablet welke verbrand is kun je het gewoon vergeten.

Bovendien wist de vraagsteller niet eens meer wat er op stond, ergo in de recycle klein elektronisch afval bak ermee.

 

 

Het gaat over een oudere tablet die in de kast lag (die geen verbrande usb poort heeft) indien ik niet duidelijk was: ik heb 10-tig computers en vele randapperatuur.rn 100-cd's maar die cd's zijn zo oud dat die nauwelijks weten wat een tablets is.

 

Soms moet je eens een vraag opnieuw stellen en hopen dat de lerzers de vraag ernstig beantwoorden zonder drank of andere middelen.

 

Groeten

AA

 

dat mag niet

 

Hugo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, ik was niet duidelijk. ik dacht dat ik gepost had dat het om een andere tablet ging, blijkbaar was ik verkeerd. ik heb diverse nieuwe prog geinstalleerd dat ik niet meet weet waar ik terecht kom. 

 

die nieuwe opera is leuk maar onduidelijk

 

Kijk maar eens,

Hugo

 

image.thumb.png.ac1d391804c920767829e4052daf4b34.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...