Ga naar inhoud


Veilig wachtwoord gebruik, welke passwoordgenerator


simp

Aanbevolen berichten


Hi,


Bestaan er paswoordgenerator die  vooraf bepaalde  letters, cijfers en tekens uitsluiten? en nog steeds voldoende sterke wachtwoorden maken, zonder de stress die erbij komt te kijken dat ze te lang of te onoverzichtelijk zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

 

Om geen verwarring te zaaien stel ik deze vraag niet in de topic: Veilig wachtwoord gebruik


Ik neem als voorbeeld het volgende paswoord:

 

bioolie
b10o1le
Bio0L!e
bioo!ie
biO0l}e
BioOLle

b10-o1le
Bio_0L!e
bio@|!Llie
b10o1le
bio@|.,!OL1ie

Bio_0L!e
bio@|!Llie
b10o1le
bio@|.,!OL1ie

 

 

De B of b is altijd herkenbaar genoeg, de lL1! is verwarrend evenals de Oo0, Nul, Hoodletter Oo) andere Tekens zoals 0}#@-_ zijn dan zeer moeilijk in te tikken (en dan heb ik het nog niet op een smartphone)

Om dan niet te vergeten in een ander lettertype (waar geen onderscheid gemaakt wordt tussen 0 of o) of klein geschreven.

Ik heb het al meermaals meegemaakt dat ik een paswoord kreeg dat ik niet binnen de 3 keer kon Uitvlo0!en,  In sommige gevallen zijn 3 pogingen het maximum om geen problemen te hebben bij het inloggen. 

Ik durf zulke apps moeilijk installeren, als ze niet voldoen zijn ze soms hardnekkig te verwijderen.


Bvb:DanKuAanDaCHT 

Zolang er  geen v0Or tussen staat, is dat best doenbaar. 

 

Is mijn vraag een beetje duidelijk geformuleerd? 

 

Groeten,

Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Los daarvan is de inhoud van je wachtwoord veel minder belangrijk dan de lengte. Op één na zijn alle wachtwoorden die je als voorbeeld gaf onveilig.

 

Bovendien is het raadzaam een wachtwoord manager met 2fa te gebruiken en voor iedere site of app een verschillend lang wachtwoord van minimaal 12 karakters.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jarenlang KeePass. Een wachtwoord manager dat ook wachtwoorden kan genereren.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

KeePassXC gebruiken, die heeft deze ‘issue’ niet. Het is ook nauwelijks een ernstig probleem. 

 

Keepass vind ik overigens persoonlijk een verre van gebruiksvriendelijke wachtwoord manager, maar hij is wel gratis :)

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...