Ga naar inhoud


Big Bisat opnieuw afstellen


cheapwatcher
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Vanwege dakonderhoud moest de big bisat even van het dak en ook los van de schotelvoet. Helaas krijg ik de boel niet afgesteld. Alleen de middelste lnb op de 0 positie geeft voldoende signaal. Deze staat op 13o. Op alle andere lnbs lukt het niet om signaal te krijgen. Heb ook al gewisseld naar 1 vd andere switches, er zijn er 3, maar dit geeft hetzelfde resultaat.

 

Ik zou even willen checken of alle andere lnbs nog wel goed staan en wat de berekende instellingen zijn van de houder. Helaas is de site om dit te berekenen niet meer online.

 

Is er een andere tool of bijv een excel sheet om deze waardes te berekenen?

 

Er zitten 6 lnb's op voor de posities 0,8w, 9o, 13o, 19.2o, 23.5o en 28.2o

 

Het viel mij wel op dat de staande buis van de schotelvoet niet 100% waterpas stond, maar dit zou toch te corrigeren moeten zijn op de houder?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het lijkt me dat de onderlinge afstand van de lnbs toch niet zo makkelijk vergaan. Ik denk eerder dat de schotelskew niet goed meer staat doordat de mast niet zuiver verticaal meer staat.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden, cheapwatcher zei:

Het viel mij wel op dat de staande buis van de schotelvoet niet 100% waterpas stond, maar dit zou toch te corrigeren moeten zijn op de houder?

Dat hangt er maar vanaf naar welke kant die mast scheef staat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nu niet meer checken of hij eerst wel 100 procent loodrecht stond, want het dak is helemaal vernieuwd. Zou het dus kunnen helpen om de schotel voet horizontaal te draaien zodat de mogelijke scheefstand wel gecorrigeerd kan worden met de houder?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sprietje zei:

Het lijkt me dat de onderlinge afstand van de lnbs toch niet zo makkelijk vergaan. Ik denk eerder dat de schotelskew niet goed meer staat doordat de mast niet zuiver verticaal meer staat.

 

Ik zag in een ander topic dat je de waardes kon berekenen. Zou je dit voor mijn situatie willen doen? 

 

Latitude: 51.8234°

Longitude: 4.7919°

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft volgens mij helemaal geen zin om de waardes opnieuw te berekenen. De onderlinge afstanden van de lnb's zijn vast niet vergaan. Zet de voet gewoon op het (scheve?) dak en stel de schotel op maximaal signaal af op de hotbird. Verstel nu de schotelskew zodat je maximaal signaal hebt op de buitenste satelliet (0,8 west of 28,2 oost)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Het heeft volgens mij helemaal geen zin om de waardes opnieuw te berekenen. De onderlinge afstanden van de lnb's zijn vast niet vergaan. Zet de voet gewoon op het (scheve?) dak en stel de schotel op maximaal signaal af op de hotbird. Verstel nu de schotelskew zodat je maximaal signaal hebt op de buitenste satelliet (0,8 west of 28,2 oost)

Dat heb ik dus al de hele avond geprobeerd, maar krijg op beiden geen enkel signaal. Alleen maar op de hotbird. Snap er niks van.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, cheapwatcher zei:

Het viel mij wel op dat de staande buis van de schotelvoet niet 100% waterpas stond

Bij een vaste schotel hoeft de buis zelf niet perse waterpas te staan ,

maar het kan eventueel wel helpen in de schotel sneller af te stellen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

sprietje,

Mag ik mee liften? ik heb een Big Bisat in bestelling staan en ben mij aan het voorbereiden.  Gaat om vooralsnog om posities. 9, 13, 19.2 23.5 en 28

52.2959, 5.2908

Ik lees net op het forum dat de cahors calculator nooit meer gaat werken.. Ff lekker dan  voor een schotel van 300 euro..

Met vr gr

hamsatpa

vu+ duo 4k se, Visiosat bisat met 13,19 en 23.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En richt je wel de juiste LNB op hotbird?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, hamsatpa zei:

sprietje,

Mag ik mee liften? ik heb een Big Bisat in bestelling staan en ben mij aan het voorbereiden.  Gaat om vooralsnog om posities. 9, 13, 19.2 23.5 en 28

52.2959, 5.2908

Ik lees net op het forum dat de cahors calculator nooit meer gaat werken.. Ff lekker dan  voor een schotel van 300 euro..

Met vr gr

hamsatpa

Als Ceesv dat goed vindt, dat meeliften? Ja, ik vind het ook niet kunnen dat ze de Visiosat calculator uit de lucht hebben gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sprietje zei:

Als Ceesv dat goed vindt, dat meeliften? Ja, ik vind het ook niet kunnen dat ze de Visiosat calculator uit de lucht hebben gehaald.

 

14 minuten geleden, ceesv zei:

En richt je wel de juiste LNB op hotbird?

Ik denk het wel, daarom zou ik graag nog een keer de berekening willen. Om even alles na te lopen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...