Ga naar inhoud


Gezocht schema Alden SSC dish positioner.


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

Hoi Trust,

goed plan, daar ik ook denk dat hij signaal moet krijgen om het zoeken te stoppen en ik moet toegeven.....de LNB is nu niet aangesloten.

MAAR, dat hij steeds dezelfde kant blijft opdraaien en zo zijn kabels overdraaid, dat vind ik toch niet echt kunnen, vandaar dat ik niet verder geprobeerd heb om de LNB aan te sluiten aan de SSC.

Verder kan ik het draaien ook niet stoppen, enkel door de SSC uit te zetten, resultaat is dan ook dat schotel niet dicht geklapt kan worden en niet naar nulpositie gaat om daar dichtgeklapt te worden enz.

Dus het normale gedrag zonder aangesloten LNB zou volgens mij moeten zijn.....1. Bij power on, schotel rechtzetten 2. Links, rechts draaien op zoek naar gekozen sat. 3. Bij kiezen schotel sluiten, naar nulpositie draaien en schotel neerleggen.

Maar dat lukt dus allemaal niet. Als ik daarentegen de Az motor afkoppel dan kan ik wel de schotel open en dicht laten lopen.

 

Maar inderdaad de SSC zou voor ASTRA 3B vervangen moeten worden, en dit ga ik niet doen, kost te veel.

En een schema om de SSC na te kijken, blijkt niet te vinden...

 

Ga dus de ganse zaak demonteren en van de onderdelen een Az/El rotor bouwen en daarmee sat tracking gaan besturen, ben er alleen nog niet uit hoe ik met een Arduino de gelijkstroommotoren en Hall sensors moet gaan bedienen of deze vervangen door stappenmotoren en potmeters ofzo.

 

Trust ook jij weer bedankt voor het meedenken, ik waardeer dat ten zeerste !

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, JohnnyBee zei:

Hoi Trust,

goed plan, daar ik ook denk dat hij signaal moet krijgen om het zoeken te stoppen en ik moet toegeven.....de LNB is nu niet aangesloten.

MAAR, dat hij steeds dezelfde kant blijft opdraaien en zo zijn kabels overdraaid, dat vind ik toch niet echt kunnen, vandaar dat ik niet verder geprobeerd heb om de LNB aan te sluiten aan de SSC.

 

 

Johnny.

Dat doordraaien is vreemd , normaal gesproken zit in zulk soort automaten een mechanische blokkering .

Kun je een foto laten zien van de totale basisplaat ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, JohnnyBee zei:

IMG_1434.JPEG

 

Heb de motor van de Az mechanisch losgemaakt om te kunnen testen hé.

Bij de Alden komt het ook voor dat kunststof bus gescheurd is en dan blijft de motor ook draaien. De kunststof bus wordt vervangen door een metalen bus.

Heb je die ook al gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2023 om 09:48, John van Dreumel zei:

Ik heb misschien hier nog wel Alden onderdelen liggen. Die mag je wel hebben tegen de portokosten. 
Maar ………. ik moet ze eerst vinden. 🤣🤭


Naar het schijnt heb ik ze wel erg goed ‘opgeruimd’. Nog niets kunnen vinden. 🤭

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

😁, geen probleem hoor, maar moet jullie nu ff vertellen dat ik zojuist de ganse zaak gedemonteerd heb met het oog op een AZ/EL rotor ervan maken.

 

BTW, plastieken bus is ok, vandaar dat alles ronddraaide hé, als bus kapot moest zijn geweest, draaide motor nog wel maar werd de rest niet meer aangedreven en dat was hier dus niet het geval.

 

Toch weer alle bedankt voor het meedenken, maar we gaan deze zaak laten afronden en ons hoofd breken hoe we met de Arduino de dc motoren met Hall-effect sensor kunnen besturen en uitlezen.....jullie hulp is ook daar weer welkom hé !

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...