Ga naar inhoud


Gezocht schema Alden SSC dish positioner.


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

Zoals de titel reeds omschrijft, zoek ik het schema van een Alden SSC.

Het probleem is dat de vorige eigenaar wegens het niet werken van de installatie deze van ze'n mobile home heeft afgehaald en de pinnen van de stekker heeft losgemaakt zonder eerst op te schrijven hoe de kleuren in de stekker zaten.

Heb reeds gezocht en geprobeerd, maar de dish blijft maar draaien en draaien, dus er klopt iets niet en ik had dit graag gecontroleerd met een schema erbij.

De SSC waar het over gaat heb ik een foto van gemaakt....

SSC2-3-HQ-ohne-Beschriftung-600x350-300x175.jpg

aangepast door JohnnyBee

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar een schema toch een utopie zal zijn....

Iemand die de werking van zo een positioner kan uitleggen zou ook al eens leuk zijn....😜

Ik denk dat de positioner de elevatie van de schotel eerst instelt en dat deze gewoonweg geprogrammeerd zit in de positioner per satelliet....., maar hoe wordt dan de azimut gezocht en hoe wordt de schotel terug naar het rustpunt gestuurd om ze dan als volgt te sluiten of plat te leggen, daar ik geen microswitches of dergelijke bespeur om als nulpunt positie te kunnen gebruiken en ja, de motoren zijn voorzien van hall effect sensoren, maar je moet toch een startpunt hebben om te beginnen tellen........nu blijft de schotel maar ronddraaien, zodanig dat deze z'n eigen kabels opdraaid tot brekens toe als ik niet ingrijp....kortom, wie brengt meer klaarheid in deze materie ?

 

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit er geen encoder op de as of is het een stappenmotor?

 

Misschien helpen deze foto's je verder.

Foto's Alden SSC Kabels

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Encoder kan ook in de stappenmotor zitten..dus even aantal draadjes tellen. Of er zit een hall sensor op het nulpunt

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De motor steker heeft 8 aansluitingen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet gevonden want vond wel die van tv connector

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2023 om 00:14, JohnnyBee zei:

Nope, geen gaatjes en ledjes, dat is het niet....

En ook geen magneetjes....

@Ceesv, is een gewoon dc motortje zoals te zien is op de foto gepost door Schotel1, met achterop de as een Hall-sensor.

en BTW, ik wil jullie voor zijn, aan de Hall sensor ligt het ook niet, die is nagemeten en zelfs voor alle zekerheid al eens omgewisseld met die van de elevatie motor.

Met de foto's van Schotel1 kan ik wat, ik ga de kleuren van de draden bij mijn stekker nakijken.

 

SSC is niet geschikt meer voor de ontvangst van Astra 3B, maar das weer een andere zaak, zou dan toch moeten werken met een andere sat die erin geprogt zit mijn gedacht.... 

 

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, JohnnyBee zei:

Blijkt dat ik de kleuren in de stekker goed had, dus....

 

JohnnyBee,

 

Als de aansluitingen goed zijn, controleer dan nog even de LNB en coax kabel. Er kan ook een breuk zitten in de coax. Leg desnoods even een losse coax naar de SSC unit.

De betreffende SSC unit kan vervangen worden door de nieuwe versie  SSC DVBS2 mits je schotel nummer/type in de lijst staat.

 

succes.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-7-2023 om 00:18, JohnnyBee zei:

 

 

SSC is niet geschikt meer voor de ontvangst van Astra 3B, maar das weer een andere zaak, zou dan toch moeten werken met een andere sat die erin geprogt zit mijn gedacht.... 

 

zolang er geen lock is blijft de schotel zoeken , kun je niet met een splitter het juiste signaal van een andere schotel toevoegen en kijken of het draaien dan stopt ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...