Ga naar inhoud


Youtube banners


OFDM
Ga naar oplossing Opgelost door Michel,

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Volgens mij hadden we het over een tv en een chromecast. Als jij ons nu eens eerst exact verteld wat je in je tv hebt zitten adviseert dat een stuk eenvoudiger.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Michel zei:

Volgens mij hadden we het over een tv en een chromecast. Als jij ons nu eens eerst exact verteld wat je in je tv hebt zitten adviseert dat een stuk eenvoudiger.

Ik heb een domme TV met alleen tuners, scart en HDMI ingangen. Misschien ben ik niet bij de tijd maar voor mij is een Chromecast zo'n ronde Google dongle met HDMI uitgang. Dat is het enige dat op de TV is aangesloten met stream mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als dat deze is:

 

image.png

 

Die is end of life. Daar kan je niet zo veel meer mee.

 

Is het deze:

image.png

 

Dan is die vast nog prima, maar daar kan je geen Android/Google TV op draaien. Daar kan dus ook die app die ik aanraad niet op geinstalleerd worden.

 

Als je deze hebt,

 

image.png

 

ben je spekkoper. Dat is een geweldige mediaspeler (en chromecast device). Daar draait gewoon het Android/Google TV OS op en kan je apps op installeren die echt uitstekend werken. Dan heb je dat hele casten niet meer nodig. Dat is sowieso vreselijk gebruiksonvriendelijk. Je hebt dan altijd je telefoon nodig om TV te kijken en je moet dan gaan casten met verschillende apps die ook verschillend (goed/slecht) werken.

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Michel zei:

Deze is het:

image.png

 

Dan is die vast nog prima, maar daar kan je geen Android/Google TV op draaien. Daar kan dus ook die app die ik aanraad niet op geïnstalleerd worden.

 

Als de witte hebt, ben je spekkoper. Dat is een geweldige mediaspeler (en chromecast device). Daar draait gewoon het Android/Google TV OS op en kan je app op installeren die echt uitstekend werken.

 

Die was inderdaad prima totdat Google dit gedoe erin gooide. Ik neem nu aan dat je op de witte met afstandbediening geen foutmelding krijgt en de banner kunt afsluiten..? Dat zou mijn ergernis kunnen verklaren en dit is niet zo erg als een Smart TV fabrikant die ondersteuning van bepaalde apps gewoon stopt na x jaar.

 

Ik zie dat de witte nog te koop is maar best een stuk duurder dan de huidige (jaren inflatie geleden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, OFDM zei:

Ik zie dat de witte nog te koop is maar best een stuk duurder dan de huidige (jaren inflatie geleden).

Heb ik 2 jaar geleden aangeschaft. Kostte toe rond de 75 euro maar dank zij de deflatie nu zo'n 70 euro. Werkt perfect.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
  • Oplossing

Ik denk dat je hier naar 2 verschillende 'problemen' kijkt.

 

De banner rechts boven is volgens mij een door de TV gegenereerde banner en daar kan jouw chromecast vermoedelijk niets aan doen.

 

De reclame banner onderaan is reclame voor Google betaaldiensten die je gewoon weg kunt klikken en dan (een hele tijd) weg zou moeten blijven, mits je natuurlijk cookies toestaat op het toestel waarmee je cast.

 

Die beide hebben iig niets met elkaar te maken!

 

Dat witte ding is een aanrader wat mij betreft. Een Nvidia Shield TV is nog beter, maar dit is voor jou een uitstekende oplossing.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante observatie. Het lijkt me sterk dat die melding uit de TV komt, nooit eerder gezien maar ik moet dit uitzoeken.

 

Als ik dus een weg vind om die banner slechts 1 keer weg te klikken is mijn probleem daarmee opgelost en ben ik terug naar de oude situatie van alléén de onderbrekingen. Dat was in feite het uitgangspunt van mijn topic..

 

Ik ga het in de thuis groep gooien en bovenstaande onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte is inderdaad een fijn ding

 

Heb  m nu een half jaar en ben erg blij dat alle apps nu mooi centraal te vinden zijn 

 

Onze tv ondersteunt geen nieuwere apps meer en we gebruiken de smart omgeving van de tv nu ook niet meer

 

Ook hier YouTube erop staan en de genoemde banner is inderdaad gewoon weg te klikken en blijft dan ook weg.

 

Sluit me bij Michel aan en als t kan kan dan voor de witte, deze kun je indien gewenst ook via HDMI-cec gelijktijdig laten opstarten of afsluiten met je tv

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
7 uren geleden, OFDM zei:

Interessante observatie. Het lijkt me sterk dat die melding uit de TV komt, nooit eerder gezien maar ik moet dit uitzoeken.

Voor zover ik weet kan de chromecast helemaal geen Overlay osd-berichten op een tv weergeven. Ik heb ze iig nog nooit gezien

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Michel zei:

Voor zover ik weet kan de chromecast helemaal geen Overlay osd-berichten op een tv weergeven. Ik heb ze iig nog nooit gezien

De reden dat ik de Chromecast ervan verdenk is uiteraard omdat de melding gelijktijdig in beeld popt. Plus dat ik hem nooit eerder zag. Maar hij ziet er wel heel anders uit. Ik zal wat experimenteren en kijken of ik iets kan herleiden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies dezelfde “niet weg te klikken” melding gezien op mijn Chromecast 2e generatie, inclusief de bovenstaande nutteloze “verbindingsmelding” want de verbinding bestaat wel degelijk.

Via de app Google Home kan je de firmware versie controleren en helaas heeft die van mij de laatste versie (1.56.275994).

 

Ben nieuwsgierig of je ook de 2e generatie bezit. 

 

De versie’s kan je controleren op de support pagina van Google:

 

Quote

 

Huidige versie van productiefirmware

Apparaat

Firmwareversie

In deze software-update

Chromecast (1e generatie)

1.36.159268

Bugfixes en verbeteringen

Chromecast (2e generatie)

1.56.275994

Bugfixes en verbeteringen

Chromecast (3e generatie)

1.56.291998

Bugfixes en verbeteringen

Chromecast Ultra

1.56.281627

Bugfixes en verbeteringen

Chromecast Audio

1.56.281627

Bugfixes en verbeteringen

Cast voor Android TV

1.56.292394

Bugfixes en verbeteringen

Chromecast met Google TV (4K)

Buildnummer: STTE.230319.008.H1

Bugfixes en prestatieverbeteringen

Volg deze instructies om de nieuwste update handmatig te downloaden.

Chromecast met Google TV (HD)

Buildnummer: STTE.230319.008.R1

Bugfixes en verbeteringen

Volg deze instructies om de nieuwste update handmatig te downloaden.

Support voor de Chromecast (1e generatie) is beëindigd. Dit betekent dat deze apparaten geen software- of beveiligingsupdates meer krijgen en dat Google geen technische support voor deze apparaten meer biedt. Gebruikers kunnen merken dat de prestaties afnemen.

 

 

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2023 om 09:04, Boldor zei:

Ik heb precies dezelfde “niet weg te klikken” melding gezien op mijn Chromecast 2e generatie, inclusief de bovenstaande nutteloze “verbindingsmelding” want de verbinding bestaat wel degelijk.

Via de app Google Home kan je de firmware versie controleren en helaas heeft die van mij de laatste versie (1.56.275994).

 

Ben nieuwsgierig of je ook de 2e generatie bezit. 

 

De versie’s kan je controleren op de support pagina van Google:

 

Dank voor deze melding! Ik heb het ingekeken en stel vast dat ik de 3e generatie heb; 1.56.291998

Kan ik daar nog een update op krijgen of is het gedaan ermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

Quote

 

3e generatie heb; 1.56.291998

De laatste versie dus volgens de lijst van de 3e generatie. 

Ik heb de mijne gereset naar fabrieksinstellingen en vanaf de herinstallatie, tot nu toe, geen problemen meer gehad.

 

Wellicht ook een poging wagen?

 

Succes

 

Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...