Ga naar inhoud


Vu+ UNO 4K SE met 2 schotels


Gene 1225
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Omdat het er naar uitziet dat ik misschien met twee schotels  zal moeten werken wegens ontvangstproblemen voor de drie satellieten ( astra 1,2,3) overweeg ik om twee aparte schotels te plaatsen een paar meter uit elkaar.

Schotel 1, met duo lnb, voor astra 1 en 3, op tuner 1 met diseqc 1 en 2

Schotel 2, met single lnb, voor astra 2, op tuner 2, dus zonder diseqc.

maar ik vrees dat dit  opname-mogelijkheden sterk gaat beperken , vooral voor schotel1 met astra 1 en 3, waar de meeste zenders zitten ( Nl-Vl) die voor opname in aanmerking komen.

Advies ? 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met een diseqc switch waar je alle lnb's op aansluit en 2 antenne kabels, voor elke tuner een, heb je geen beperkingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet wel je duo lnb met 2 kabels per switch aansluiten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Precies!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, zo werkt het ook.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 20-8-2023 om 00:24, ceesv zei:

Precies!

 

 

ceesv, ik heb ondertussen de twee schotels kunnen opstellen en de kabels aangesloten zoals in bovenstaande schets.

Maar nu stel ik vast dat mijn tweede tuner ( b)  geen signaal-input heeft. Eigenlijk logisch aangezien de switch maar 1 uitgang heeft. 

Zou het kunnen dat ik de tweede kabel die van de  duoblok komt rechtstreeks naar tuner b moet gekoppeld worden en dus niet via de diseqc-switch ?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Voor 2 tuners heb je 2 kabels nodig, dat is duidelijk.

 

Wil je alleen Astra 1 en 3 aansluiten op je 2e tuner kan ke een kabel rechtstreeks van de LNB op je ontvanger aansluiten.

 

Wil je onbeperkt kunnen schakelen en opnemen zal je 2 Diseqc schakelaars moeten gebruiken en de eerste situatie dupliceren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Voor 2 tuners heb je 2 kabels nodig, dat is duidelijk.

 

Wil je alleen Astra 1 en 3 aansluiten op je 2e tuner kan ke een kabel rechtstreeks van de LNB op je ontvanger aansluiten.

 

Wil je onbeperkt kunnen schakelen en opnemen zal je 2 Diseqc schakelaars moeten gebruiken en de eerste situatie dupliceren.

 

Tot die bedenking was ik ook gekomen. Een dubbel opstelling zou  inderdaad de meeste voordelen bieden. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 26-9-2023 om 21:07, ceesv zei:

Voor 2 tuners heb je 2 kabels nodig, dat is duidelijk.

 

Wil  je onbeperkt kunnen schakelen en opnemen zal je 2 Diseqc schakelaars moeten gebruiken en de eerste situatie dupliceren.

ik heb nu twee diseqc schakelaars gemonteerd, maar het werkt nog niet naar behoren. 

Zou het kunnen dat er eigenlijk 4 kabels van de duo-lnb moeten komen, waarbij elke diseqc verbonden is met twee kabels ?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, Gene 1225 zei:

maar het werkt nog niet naar behoren. 

Is voor ons gissen wat er dan niet naar behoren werkt.

Een kabel per tuner is wat er technisch mogelijk is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...