Ga naar inhoud


Vu+ UNO 4K SE met 2 schotels


Gene 1225
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

waarom niet simpel die duolnb vergeten en gewone gebruiken ? Kan je simpel met 2 switchen alles verbinden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, ceesv zei:

Is voor ons gissen wat er dan niet naar behoren werkt.

Een kabel per tuner is wat er technisch mogelijk is.

ceesv: ik ben ook maar een amateur-gebruiker maar probeer toch graag dingen uit.

Kijk nogmaals naar mijn tekening van 20 augustus: die opstelling had ik maar die geeft opnamebeperkingen.

Jij sprak van ontdubbelen en het gebruik van 2 diseqc switches : als ik dat toepas op die tekening dan betekent dat  dat er naar  elke diseqcswitch  2  kabels komen van de duo-lnb  toch ? Die mogelijkheid bestaat  omdat het duo quad lnb is . En van elke switch loopt dan 1 kabel naar tuner A en 1 kabel naar tuner B. 

Als mijn bovenstaande suggestie correct is dan weet ik ook meteen waar mijn fout zit.

Pff. soms ie het onder woorden brengen van een probleem moeilijker dan het probleem oplossen. 

 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bellejt zei:

waarom niet simpel die duolnb vergeten en gewone gebruiken ? Kan je simpel met 2 switchen alles verbinden.

Tja Bellejt eenvoudig omdat ik de duo lnb heb, maar ik begin te denken dat single lnb's inderdaad een makkelijkere oplossing zou kunnen zijn .

  • Like 1

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 tuners dus gewoon 2x twin op 1 schotel en een twin op andere verbonden via 2 switchen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
32 minuten geleden, Gene 1225 zei:

ceesv: ik ben ook maar een amateur-gebruiker maar probeer toch graag dingen uit.

Kijk nogmaals naar mijn tekening van 20 augustus: die opstelling had ik maar die geeft opnamebeperkingen.

Jij sprak van ontdubbelen en het gebruik van 2 diseqc switches : als ik dat toepas op die tekening dan betekent dat  dat er naar  elke diseqcswitch  2  kabels komen van de duo-lnb  toch ? Die mogelijkheid bestaat  omdat het duo quad lnb is . En van elke switch loopt dan 1 kabel naar tuner A en 1 kabel naar tuner B. 

Als mijn bovenstaande suggestie correct is dan weet ik ook meteen waar mijn fout zit.

Pff. soms ie het onder woorden brengen van een probleem moeilijker dan het probleem oplossen. 

 

 

Tja, je schrijft nog steeds niet wat er niet werkt.

Het blijft dus gissen...

 

Die tekening van 20 Augustus is correct, voor 2 tuners voer je dat aansluit schema 2 keer uit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
35 minuten geleden, Gene 1225 zei:

Jij sprak van ontdubbelen en het gebruik van 2 diseqc switches

Het woord ontdubbelen kom ik in mijn bijdragen niet tegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-9-2023 om 21:07, ceesv zei:

 

 

Wil je onbeperkt kunnen schakelen en opnemen zal je 2 Diseqc schakelaars moeten gebruiken en de eerste situatie dupliceren.

Dit had ik dus zeer letterlijk moeten opvatten.

Ik bespaar je de uitleg van alle probeersels die ik toegepast heb, maar het kwam er steeds op neer dat ik niet tot een bevredigend resultaat kwam. Maar ik heb me wel een paar dagen kunnen bezighouden en mijn vrouw in de mening gelaten dat ik zeer professioneel bezig was. 

De uitvoering moet nog volgen maar ik beschouw het probleem als opgelost.

Met dank aan allen voor het meedenken en Ceesv ik zal in het vervolg eerst leren grondig lezen. 😉

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...