Ga naar inhoud


VU+ turbo se usb-tuner DVB-C/T2 , instellingen voor Digitenne regio Hilversum


Sattofiel

Aanbevolen berichten

Even voor de zekerheid: 

 

Heb je de antenne aangesloten in de juiste aansluiting van jouw ontvanger? (Dus niet in jouw TV) 

Dan kun je via de VU-ontvanger een scan doen voor alle DVB-T-frequenties.

Zorg dat de 5 Volt spanning aanstaat.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


zojuist een filmpje bekeken op youtube en daar stellen ze ook het land en provider in. +5v ook op on

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteraard de antenne direct aan de usb-stick hangen. Bij de tunerconfiguratie heb ik al van alles geprobeerd, uiteraard als 1e de optie nederland met digitenne, de 5+ aan enz.. Ben nu aan het zoeken naar een multiboot voor de 4kduose, om een ander image uit te testen , maar dat lijkt er niet te zijn. Schijn je Openvix of zo te moeten flashen en daarna andere images (heb dit voor een buurman op de octagon 8008 gedaan, was een makkie, weet niet meer welke soft).

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan online flashen of via usb stick.Maak wel eerst een volledige image backup dan kan je die makkelijker terug zetten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit nieuwsgierigheid en voor kennis want ik heb ook vu's nog ff gezocht en mss : laden in chrome en vertalen

 

https://jungle-team.com/instalacion-drivers-vu-turbo-se-combo-dvb-c-t2/

 

Ps: in openvix verwijder je simpel de oude driver via dezelfde weg als de installatie ervan .Dit voorkomt dat je veel drivers tegelijk hebt

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al geprobeerd de oude driver te verwijderen en die classic te laden ? Er zijn blijkbaar veel problemen met deze tuner op oudere en zelfs recente  images.Daarom dat ik de andere heb gekocht in 2dehands

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Openpli is er geen optie om drivers te verwijderen......Ik kan het althans niet ontdekken. Misschien maar opnieuw flashen. wordt wel morgen of zo. Dank voor het meedenken.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit die niet onder applicaties en eens geladen rode knop ? Is zelfde weg als je kiest om te installeren maar ander kleur knop .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk, had die gemist . Zie de opticombo overigens ook in het lijstje staan. We gaan weer wat proberen.

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sattofiel zei:

Ik heb uiteraard de antenne direct aan de usb-stick hangen. Bij de tunerconfiguratie heb ik al van alles geprobeerd, uiteraard als 1e de optie nederland met digitenne, de 5+ aan enz.. Ben nu aan het zoeken naar een multiboot voor de 4kduose, om een ander image uit te testen , maar dat lijkt er niet te zijn. Schijn je Openvix of zo te moeten flashen en daarna andere images (heb dit voor een buurman op de octagon 8008 gedaan, was een makkie, weet niet meer welke soft).

Ik heb dezelfde ontvanger en DVB-T2 werkend. Maar dan wel met een speciale ingebouwde DVB-T2-tuner, jij hebt het over een USB-stick. De antenne heb ik linksboven op dit plaatje aangesloten: 

image.thumb.jpeg.d819ba17db8131512eaae37cf92cdcae.jpeg

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag geprobeerd de classic driver te laden via opkg update,  "opkg install enigma2-plugin-drivers-dvb-usb-dvbsky-classic" geeft echter een foutmelding.Iemand enig idee hoe ik die driver wel kan laden?

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zit toch in de feeds (bereikbaar via apps ) ? Anders wordt het tijd een ander image te proberen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff snel mijn octagon op pli 8.3 opgestart en zie daar bitter weinig drivers tov openvix staan.De classic staat er inderdaad niet tussen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...