Ga naar inhoud


Aanpassen elevatie Alcomsat 24.8 west


Plepkeshenkie
Ga naar oplossing Opgelost door Plepkeshenkie,

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Zilverhippie zei:

Als je die lagere elevatie ook aanhoudt op 22° en 30° W, wat merk je dan aan het signaal op die posities (beter, slechter, geen verschil?).

Geen verschil op 22 west en 30 west. Ga ik daarna naar 7 oost dat is mijn 0 punt dan is het signaal slechter. Zoals gezegd heb ik op alle sats goed signaal behalve op 22 west en staat de baan van de schotel naar mijn mening goed afgesteld

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Mojo hoe verklaar je dan dat ik op de nabij gelegen satellieten zoals 22 west en 30 west wel een goed sterk signaal heb. Als de baan niet goed zou zijn dan moet ik dat bij meerdere satellieten merken maar zoals in een vorige post ook al gemeld ontvang ik eigenlijk alles goed van 75 oost tot 34,5 west zonder elevatie aanpassing.

Ook door Crazysat is gemeld dat hij de elevatie voor deze sat bij moet stellen. Het mooist zou zijn dat leden die de mogelijkheid hebben dit ook eens testen op de Alcomsat 24.8 west.

Ik heb dat niet geschreven....Dat was hvdh.

 

Ik stelde voor om elke 4 uur te checken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutje.

Als het weer het toelaat zal ik elke 4 uur checken

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op diezelfde positie zit ook interlat 905 en die is wel geïnclineerd en daar heb ik zelf vroeger nog eens paar

transponders gevolgd over enkele uren. Op kingofsat.net kan je de declinatie in real time volgen.

Momenteel 2 graden.

 

De  canal Algerie zenders zitten echter niet op die satelliet. Ze zij wel heel zwak en dus heel gevoelig voor

minder correcte schotelafstelling (wat waarschijnlijk niet het probleem is).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2023 om 20:08, Mojo zei:

Ik stelde voor om elke 4 uur te checken.

Afgelopen week tussen de buien en wind door  bovenstaande gecheckt maar er is nagenoeg geen verschil in de ontvangst sterkte

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Plepkeshenkie zei:

Afgelopen week tussen de buien en wind door  bovenstaande gecheckt maar er is nagenoeg geen verschil in de ontvangst sterkte

Dan is het inderdaad zeer apart dat je alleen voor deze satelliet de elevatie moet bijstellen. Je hebt toch geen LNB-wisselaar in gebruik?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Mojo zei:

Je hebt toch geen LNB-wisselaar in gebruik?

Ja  wel een lnb wisselaar in gebruik. Maar mag toch geen verschil maken lijkt mij

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Plepkeshenkie zei:

Ja  wel een lnb wisselaar in gebruik. Maar mag toch geen verschil maken lijkt mij

En de gebruikte LNB voor Alcomsat gebruik je ook op andere satellieten?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-11-2023 om 16:23, Plepkeshenkie zei:

Geen verschil op 22 west en 30 west. Ga ik daarna naar 7 oost dat is mijn 0 punt dan is het signaal slechter.

 

Dit biedt dan als mogelijke verklaring, dat je de clarke belt in het oosten goed volgt, maar in het westen te hoog zit: dus een nulpunt teveel naar het westen.

Gecombineerd met een wellicht iets te grote as-elevatie. en/of te grote schotel-declinatie.

 

Het lastige is dat de echte elevatie- en declinatie finetuning pas kan plaatsvinden, als de uitrichting op het hoogste punt van de arc nagenoeg perfect is: als de eventuele afwijkingen oost en west symmetrisch zijn.

Vreemd genoeg staat in de meeste plaatjes op het internet voor finetuning de 0-uitrichting vaak niet bovenaan, om als eerste aan te passen. Ook in handleidingen staat dit vaak niet, dat dit als eerste moet kloppen.Geen idee waarom niet.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
33 minuten geleden, a33 zei:

Vreemd genoeg staat in de meeste plaatjes op het internet voor finetuning de 0-uitrichting vaak niet bovenaan, om als eerste aan te passen. Ook in handleidingen staat dit vaak niet, dat dit als eerste moet kloppen.Geen idee waarom niet.

Een mogelijke verklaring kan zijn dat men meestal niet op een breedtegraad woont waar men op de evenaar een satelliet op het hoogste punt heeft hangen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen plan van aanpak want als ik op deze sat wil kijken stuur ik dit wel bij met de elevatiemotor

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...