Ga naar inhoud


afstandbediening, universeel, bekend merk, goedkoop


kees321

Aanbevolen berichten


Bij een bekende winkelketen met veel (te) goedkope spullen is een afstandbediening te koop van een bekend Duits merk.
Omschrijving :

Quote

 

Beschrijving

    Kan 8 verschillende apparaten bedienen tot wel 8 meter afstand
    Gemakkelijk in te stellen en te gebruiken
    Vervangt andere afstandsbedieningen

Deze all-round afstandsbediening kan alle andere afstandsbedieningen in huis vervangen, voor ultiem dagelijks gemak.

 

Dat klinkt goed allemaal maar werkt het ook (goed genoeg) en hoe programmeer je deze AB.
Gebruik, mijn toepassing een DAB radio bedienen en mijn Vu+ ( alleen de basisfuncties is genoeg ).
De AB ziet er redelijk uit maar dat zegt niets, iemand een ervaring hier mee ?
bvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


merknamen mogen gerust maar geen links naar winkels.Nog nooit problemen gehad met merknamen en zelfs specs.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te weten of die  "8 in 1" afstandbediening goed gaat werken moet je allereerst kijken of je de apparaten per ingevoerde code kan kiezen of dat je die voor een bepaald apparaat kan aanleren welke commando's nodig zijn. Er zijn merk afhankelijke lijsten met die codes op het internet te vinden.

Maar niet voor allemaal.

Dat uitzoeken aan de hand van de fabrikanten van die apparaten kan dus heel veel tijd kosten met als doel om de juiste codes te vinden en of om die commando's te klonen van de originele afstandbediening.

 

Jou daarbij kunnen helpen zou wel heel toevallig zijn als een ander forumlid precies dezelfde apparaten heeft en ook zo'n "8 in 1" afstandbediening gebruikt.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets zeggen over deze specifieke AB.
Indertijd kocht ik een goedkope (15-20 euro) Kodi AB van chinees fabrikaat, met 4 programmeerbare toetsen. Het Kodi deel werkte uitstekend. De toetsen werden geprogrammeerd via een bestaande AB. Zo lukte het mij een apparaat aan te zetten, maar niet om het uit te zetten. Of ik kon het volume verhogen, maar niet verlagen. Mijn conclusie toen was dat de AB een aantal ingebouwde codes heeft, die je via programmering kunt benutten,  maar niet in staat is nieuwe codes te leren. Succes is dus afhankelijk van je gebruikte apparatuur. Omdat ik al over een goede Kodi AB beschikte, heb ik de programmeerbare AB geretourneerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...